بیانیه جمعی از اساتید دانشگاه تربیت مدرس:

مسئولیت رفت‌و‌آمد محکوم فتنه به دانشگاه با کیست؟

جمعی از اساتید و پژوهشگران علم و دین دانشگاه تربیت مدرس در بیانیه‌ای اعتراضی خطاب به رئیس دانشکده علوم انسانی، خواستار رسیدگی فوری به رفت و آمد شبانه محکومان فتنه به این دانشگاه و سخنان توهین‌آمیز آنان درباره عاشورا شدند.
کد خبر: ۹۶۳۳۶۲
مسئولیت رفت‌و‌آمد محکوم فتنه به دانشگاه با کیست؟

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، جمعی از اساتید و پژوهشگران علم و دین دانشگاه تربیت مدرس در بیانیه‌ای اعتراضی خطاب به رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس، خواستار رسیدگی فوری به رفت‌و آمد شبانه محکومان فتنه به این دانشگاه و سخنان توهین‌آمیز آنان درباره عاشورا شدند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: دانشگاه تربیت مدرس مولود جمهوری اسلامی است که مقام معظم رهبری در این باره فرمودند این مرکز علمی باید دره التاج دانشگاه‌ها باشد اما این دانشگاه تا حال حاضر زحمات زیادی را بر نظام و مردم تحمیل کرده و می‌کند که بخشی از آن مربوط به فتنه سال 88 بود.

جمعی از اساتید دانشگاه تربیت مدرس در بیانیه خود تاکید کردند: این دانشگاه در هفته گذشته شاهد دو اقدام ساختار شکنانه بود که اولین آن دادن اجازه سخنرانی آن‌هم سخنرانی یک طرفه به فردی موسوم به آغاجری است که سابقه توهین به امت مسلمان ایران و مراجع شیعیان را در کارنامه ننگین خود دارد در مراسم هفته گذشته اگر از موج سنگین بی ادبی‌ها و فحش‌های او به ذاکرین و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت سلام الله علیهم بگذریم سخنان وهن آلود و غربزده او در باره نهضت سالار شهیدان قابل تعقیب در قوه محترم قضایی است.

در ادامه بیانیه آمده است: وی چون عاشورا و نهضت امام حسین (ع) را صرفا یک رویداد تاریخی و بااصطلاح خودش یک برساخته تاریخی اعلام کرد«تاریخ عاشورا تابع روایت‌ها و گفتمان ها می‌باشد در تاریخی تفسیر چگوارایی از قیام امام حسین می شد الان باید تفسیر نلسون ماندلایی از عاشورا ارایه کرد البته نه ماندلا ی مبارزه و زندان چون باید الان فعالیت مدنی کرد» با این بهانه و ادعا توهین‌های زیادی به فقهای بزرگوار تشیع نظیر سید مرتضی و علامه امینی و علامه حلی و خواجه نصیر الدین طوسی در این مراسم گردید و انها را به توجیه سلاطین ظالم متهم کرد از نظر این روشنفکر‌نما فقهای ذکر شده با تحریف محافظه کاری واقعه عاشورا در نقش وعاظ السلاطین ظاهر شدند . چرا در مرکز شیعه به فقهای مظلوم تاریخ خونبار و سراسر مظلومیت تشیع اهانت می‌شود ؟

جمعی از اساتید دانشگاه تربیت مدرس خاطر نشان کردند: ورود شبانگاهی مجرم دیگری موسوم به مصطفی تاج زاده به همان دانشکده که از بزرگترین محکومان امنیتی و ضد انقلابی فتنه است و سوابق نامه پراکنی‌ها و توهین‌های بی شمار او به رهبر معظم و صبور انقلاب از حد تحمل گذشت دانشگاه تربیت مدرس را که باید محل علم و فرهنگ و دانش باشد خوار و خفیف کرد چون شرکت چنین فردی در دانشکده علوم انسانی خلاف امور علمی و پرستیژهای دانشگاهی است چه کسانی قصد دارند دانشگاه تربیت مدرس را در ماه‌های اینده به التهاب و آشوب بکشند؟

این اساتید در بیانیه خود اعلام کردند: شایان ذکر است سال گذشته یکی از مدرسین رسمی گروه اندیشه سیاسی اسلام در این دانشکده با اظهاراتی وقیحانه قرآن را تجربه شخصی پیامبر اسلام نامید و اصالت نهج البلاغه را منکر گردید و گفت چه کس گفته باید نماز را در وقت‌های خاص بجای اورد و چرا خدا باید افراد را به آتش در جهنم وعده دهد سوال اکثریت اساتید مسلمان در شرایط خطیر کنونی این است که چرا هیئت ریسه دانشگاه وشورای عالی انقلاب فرهنگی و نهاد‌های نظارتی به این هنجار شکنی های علمی و دینی برخورد نمی‌کنند ؟

در پایان این بیانیه تاکید شد: مسولیت مواضع غربزده علیه نهضت عاشورا و ورود شبانگاهی و پنهانی محکوم امنیتی و هتاک به حاکمیت و ولایت فقیه در جلسات علمی دانشگاه تربیت مدرس با چه کسی است ؟ ما جمعی از اساتید و پژوهشگران علم و دین دانشگاه تربیت مدرس خواستار رسیدگی به موضوع هستیم و تا پاسخ گویی کامل مقامات ذیصلاح به این اقدامات پیگیری ها را ادامه خواهیم داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
-
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
۰
۰
ما جمعی از اساتید و پژوهشگران علم و دین دانشگاه تربیت مدرس خواستار رسیدگی به موضوع هستیم و تا پاسخ گویی كامل مقامات ذیصلاح به این اقدامات پیگیری ها را ادامه خواهیم داد !!! شما كه همیشه معترضید .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها