عده‌ای از پژوهشگران ادعا می‌کنند توانسته‌اند با ردیابی ابرهای شش‌ضلعی بر فراز منطقه مثلث برمودا به راز این منطقه پی ببرند. این ابرهای شش‌ضلعی در تصاویر ماهواره‌ای ناسا تشخیص داده شدند. گفته می‌شود این ابرها که در ضلع غربی مثلث برمودا واقع شده‌اند، موجب ایجاد بادهای قوی با سرعت 106 کیلومتر در ساعت می‌شوند.
کد خبر: ۹۶۳۰۴۴
جدیدترین حقایق درباره مثلث برمودا

این بادهای قوی همچون بمب‌های هوایی عمل می‌کنند و به همین دلیل، کشتی‌ها و هواپیماهایی که از این منطقه گذر می‌کنند، به سرنوشتی شوم دچار می‌شوند. ریزانفجارها عامل شکل‌گیری این ابرها دانسته می‌شوند. این انفجارهای هوایی از قسمت زیرین ابرها رو به سمت پایین حرکت می‌کنند و بر اثر برخوردشان با سطح اقیانوس‌ها امواج سهمگینی شکل می‌گیرند که قدرت تخریب‌کنندگی بالایی دارند. این ابرها همچنین لبه‌هایی صاف دارند، در حالی که ابرها معمولا به صورت تصادفی توزیع می‌شوند و چنین شکلی ندارند. البته مشابه این ابرها پیشتر در نزدیکی سواحل انگلستان نیز مشاهده شده بود.

مثلث برمودا منطقه‌ای در اقیانوس اطلس است که در سه رأس آن فلوریدا، برمودا و پورتوریکو واقع شده‌اند. این منطقه نخستین بار در دهه 1330/ 1950 توسط یک روزنامه‌نگار به نام اِدوارد وان وینکل جونز بر سر زبان‌ها افتاد. جونز در مقاله‌ای که برای خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته بود، ماجرایی پر تب‌و‌تاب درباره‌ کشتی‌ها و هواپیماهایی نوشت که در این منطقه ناپدید شده بودند. این ماجرا در دهه 1350/ 1970 با انتشار کتاب پرفروش «مثلث برمودا» به اوج خود رسید. چارلز بِرلیتز، نویسنده این کتاب ادعاهایی درباره وجود امواج سرکش و پرواز بشقاب‌پرنده‌ها بر فراز این منطقه مطرح کرد. اما مشکل اینجا بود که هیچ‌کس تا آن زمان در مورد صحت‌و‌سقم این ادعا که کشتی‌ها و هواپیماهای زیادی در این منطقه ناپدید شده‌اند، تحقیق نکرده بود. چند سال بعد، یک روزنامه‌نگار به نام لَری کوشه دریافت، ادعای کشتی‌ها و هواپیماهای ناپدید شده در این منطقه چیزی بیش از یک شایعه‌سازی دروغین نیست.

اکنون پژوهشگران دریافته‌اند همه‌ این ماجراها فقط خیالپردازی نویسندگان‌شان بوده است و هیچ پایه‌ای در واقعیت ندارند. بِرلیتز و سایر نویسندگانی که به این ماجرا دامن زدند، در واقع کوشیدند سرنگونی کشتی‌ها و هواپیماهایی را که از این منطقه گذر می‌کنند، یک اتفاق مرموز و ناشناخته جلوه دهند. نه این که تا به حال هیچ کشتی یا هواپیمایی در این منطقه دچار حادثه نشده باشد، بلکه واقعیت نشان می‌دهد هیچ نیروی مرموزی در این حوادث دخیل نبوده است. این منطقه به لحاظ آب‌وهوایی توفان‌خیز شناخته می‌شود. همچنین جریان اقیانوسی گُلف‌اِستریم در این منطقه می‌تواند موجب تغییرات شدید آب‌وهوایی شود. کوشه در سال 1354/ 1975 با انتشار کتاب «معمای مثلث برمودا حل شد»، سعی کرد اصل واقعیت را روشن کند، اما هنوز هم عده زیادی به همان ماجراهای خیالی دهه‌های گذشته اعتقاد دارند.

جدیدترین یافته‌های پژوهشگران نیز مبنی بر وجود ابرهای شش ضلعی بر فراز این منطقه ثابت می‌کند مثلث برمودا به لحاظ آب‌وهوایی توفان‌پذیر است و احتمالا دلیل سرنگونی کشتی‌ها و هواپیماها در این منطقه همین شرایط جوی ویژه است.

منبع: Science Alert

مترجم: صدف دژآلود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها