هنرمند کاریکاتوریست کشورمان گفت: استفاده از هنرمندان به منظور تبلیغ محصولات دانش‌بنیان ساخت داخل اقدامی مناسب برای جذب مصرف‌کنندگان است البته این کار نیاز به فرهنگسازی دارد بنابراین جشنواره «ایران ساخت» می تواند فعالیتی مناسب در این زمینه باشد.
کد خبر: ۹۶۲۹۸۱
هنرمندان  فرهنگ تولید محصولات با کیفیت ایرانی را ترویج کنند

​به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره «ایران ساخت»، جواد علیزاده درباره برگزاری جشنواره ایران ساخت اظهار کرد: در صورتی که تولیدات داخلی از کیفیت لازم برخوردار باشد مردم از خرید کالاهای خارجی اجتناب خواهند کرد اما احساس می شود که تولید داخلی ما کیفیت لازم را ندارد و باید فرهنگسازی در حوزه تولید کنندگان نیز انجام شود که در این زمینه تولید کنندگان داخلی باید حمایت شوند و یارانه در اختیار آنها قرار گیرد البته وجود خدمات پس از فروش درست و مناسب یکی از فاکتورهایی است که می تواند مصرف کنندگان را به خرید محصولات باکیفیت داخلی ترغیب کند.

وی استفاده از هنرمندان به منظور تبلیغ محصولات دانش بنیان ساخت داخل را اقدامی مناسب برای جذب مصرف کنندگان دانست و گفت: البته این کار نیاز به فرهنگسازی دارد بنابراین جشنواره «ایران ساخت» می تواند اقدامی مناسب در این زمینه باشد. در واقع یک هنرمند با خلق آثار هنری برای کشور فرهنگ تولید می‌کند پس هنرمندان نیز در این عرصه نیاز به حمایت دارند.

علیزاده با اشاره به اینکه کاریکاتوری طنز در حوزه فیزیک برای قانون نسبیت اینشتین ترسیم کردم گفت: در این کاریکاتور به نوعی با طنزی چهار بعدی که نوآوری آن از خودم بود با این قانون شوخی کردم که علاوه بر جنبه آموزشی جنبه طنز هم داشت، پس به نوعی با خلق این اثر شاهد تاثیرگذاری، باز شدن افکار و گسترش دیدها در این زمینه می شویم پس با خلق اثر در حوزه حمایت از تولیدات دانش بنیان ساخت داخل نیز همین مسئله را شاهد خواهیم بود.

این هنرمند کاریکاتوریست همچنین عنوان کرد: تولیدکننده ایرانی که کالایی را با خلاقیت و ابتکار خود تولید می کند برای موفقیت خود نیاز به حمایت دارد در این جا باید شایستگی های افراد در نظر گرفته شود و با توجه به آن اقدامات حمایتی برای تسهیل فعالیت آنها انجام شود. جشنواره «ایران ساخت» نیز می تواند در پررنگ تر کردن اقدامات در خصوص تولیدات باکیفیت داخلی موثر باشد.

وی درباره نقش هنرمندان در حمایت از فعالان حوزه تولید داخل ابراز کرد: هنرمندان با خلق آثار در این حوزه می توانند در حمایت از فعالان حوزه کسب و کار ایرانی موثر باشند و مردم را به خرید محصولات ایرانی تشویق کنند و از سویی باعث شوند تولیدکنندگان کالایی با کیفیت تولید کنند و این فرهنگ را در جامعه ترویج کنند. برگزاری جشنواره «ایران ساخت» نیز به شرطی که تاثیر عملی داشته باشد در این عرصه موثر است اما مهمتر این است که مشکلات اقتصادی تولیدکنندگان با حمایت دولت رفع شود.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، اول آذرماه 1395 است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وبسایت www.iransaakht.ir مراجعه فرمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها