انتخابات ریاست جمهوری لبنان به دور دوم کشیده شده است.
کد خبر: ۹۶۲۹۶۲
انتخابات ریاست جمهوری لبنان به دور دوم کشیده شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، نشست پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس‌جمهور این کشور آغاز شد.

از سه شنبه پنجم خرداد 93 (25 می 2014) بیش از دو سال می‌گذرد که کاخ ریاست جمهوری لبنان منتظر ورود جانشین میشل سلیمان رئیس جمهور سابق است و پارلمان لبنان با وجود پایان یافتن دوره ریاست جمهوری سلیمان به سبب اختلافات سیاسی ناشی از وجود فضای دوقطبی و کارشکنی‌های عربستان، نتوانسته‌ است جانشین وی را انتخاب کند.

127 نماینده برای انتخاب میشل عون به عنوان رئیس‌جمهور لبنان در این نشست حضور یافته‌اند.

میشل عون در دوره اول انتخاب 84 رای به دست آورد. این در حالی است که 36 نماینده رأی سفید به داخل صندوق انداختند و یک رای نیز جیلبرت زوین دیگر نامزد ریاست‌جمهوری به خود اختصاص داد و 6 رای باطل شد.

عون در دور اول باید دو سوم آرای کل (86 رای) را به دست می‌آورد ولی با کسب 84 رای انتخابات به دور دوم کشیده شد.

هم‌اینک برگه‌ها برای دومین دور انتخابات رئیس‌جمهور لبنان توزیع شده و میشل عون باید 65 رأی به دست بیاورد تا رئیس جمهور لبنان شود.

رای گیری در دور دوم هم‌اکنون تمام شد و شمارش آرای دومین دور انتخابات آغاز شده است.

دور دوم انتخابات رئیس‌جمهور لبنان به دلیل عدم مطابقت تعداد برگه‌ها با تعداد نمایندگانی که رأی دادند، باید تکرار شود. 127 نماینده در جلسه پارلمان لبنان حضور دارند ولی در صندوق رای گیری 128 رای انداخته شده است که به همین دلیل دور دوم انتخابات رئیس‌جمهور لبنان تکرار می‌شود.

دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری لبنان با اعتراض یکی از نمایندگان به نام سامی الجمیل ‌بدلیل وجود 128 پاکت در صندوق روبه‌رو شد، زیرا این تعداد پاکت در صندوق بر خلاف اصول نظام داخلی پارلمان لبنان است. در واقع باز هم به دلیل عدم مطابقت برگه‌ها با تعداد نمایندگان دور دوم انتخابات ریاست جمهوری لبنان برای دومین بار تکرار می‌شود.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در واکنش به تکرار عدم مطابقت برگه‌های رای با تعداد نمایندگان گفت: این موضوع باعث افتخار نیست و یک شوخی محسوب نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها