اگر در یک هفته گذشته گذرتان به برخی مراکز خرید بالای شهر در پایتخت خورده باشد، احتمالا این صحنه ای که می خواهم برایتان تعریف کنم را دیده اید، این که برخی مغازه ها وقتی مشتری های خاصی واردشان می شدند خیلی آرام در را می بستند و از زیر قفسه ها تعدادی ماسک و دستمال دهان و کلاه عجیب و غریب را با قیمت های نجومی به آنها می فروختند.
کد خبر: ۹۶۲۹۵۷
اینجا تهران است آی لاو یو هالووین + عکس

به گزارش جام جم آنلاین، معمولا شب 31 اکتبر( دهم آبان) یعنی همین شبی که پشت سرگذاشتیم در کشورهای اروپایی و آمریکایی مراسمی با آیین های خاص به نام هالووین برگزار می شود که ریشه ای مرتبط با دین مسیح دارد که البته برخی آن را به سنت های باستانی مردم ایرلند و اسکاتلند هم ارجاع می دهند و معتقد هستند در این شب مرز میان دنیای زنده‌ها و مُرده‌ها از میان می‌رود و این مُرده‌ها هستند که به این دنیا می‌آیند و می‌خواهند انتقام بگیرند. آن‌ها هم تنها راه حل برای ترساندن مُرده‌ها را لباس عجیب و غریب پوشیدن می‌دانستند.

حالا گویا این جشن که هیچ ارتباطی به فرهنگ و باورهای ایرانی و اسلامی ما ندارد صرفا به دلیل برخی جذابیت های ترسناک و هیجان انگیزش و با کمترین دانش و مطالعه درباره آن دل از برخی جوانان ربوده و اسباب کاسبی برخی دیگر را هم فراهم آورده است.

فروش لوازم مرتبط با جشن هالووین که تصاویر آن را برای شما آورده ایم و همچنین آگهی های برخی مراکز زیبایی و سالن های آرایشی برای گریم و آرایش مرتبط با این مراسم در شرایطی براحتی و بدون هیچ گونه نظارتی در تهران در حال انجام است که ما شاهد هستیم که برای برخی آیین های مشابه مانند چهارشنبه سوری که اتفاقا ایرانی هم هست و متناسب با فرهنگ مردم، نهادهای مرتبط و نظارتی از مدت ها قبل برخی محدودیت ها را اعمال می کنند و مغازه هایی که به فروش اقلام غیرمجاز مرتبط با این دست جشن ها اقدام کنند مورد بازرسی و برخورد جدی قرار می گیرند.

حالا این پرسش به میان می آید برای مراسمی که هیچ نسبتی با فرهنگ ما ندارد و از یک هفته قبل برخی برای آن آگهی می دهند و سفارش می گیرند کدام نهاد نظارت می کند و چه کسی این شبیخون فرهنگی ـ اکتبری را جدی می گیرد چراکه سال به سال میزان فراگیری آن در جامعه در حال افزایش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۱۵
سعید
-
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
۱
۳
چیكار داریم ما كه این مراسم با فرهنگ ما میخوره یانه....
هر كسی دوست داره جشن بگیره و ....
تا كی اون چیز هایی كه دوست نداریم رو از دیگران بگیریم و یا برعكس
سینا
-
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
دقیقاً حق با تو . ولی نمی دونم چرا حالیشون نمیشه ؟؟؟؟
ززو
-
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
من دوست دارم مثل قبایل گامبوگامبا و زامبیا آدم بخورم. ولی هیچ عاقلی تو این مملكت قبول نمیكنه این كار را بكنم. ولی تو خیلی روشنفكری كه میگی هر كی هر جور دوست داره جشن بگیره ازت خوشم اومد
برنا
-
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
۰
۱
(در كشورهای اروپایی و آمریكایی مراسمی با آیین های خاص به نام هالووین برگزار می شود كه ریشه ای مرتبط با دین مسیح دارد ) - جام جم عزیز خودت خبر گذاشتی از برگزاری هالوین در ژاپن حتی ننه قمر هم میدونه كه اونها جامعه بودایی با حداقلی مسیحی هستند . پس هیچ ربطی به مذهب نداره . و اینكه برگزاری این مراسم در محافل شخصی به هیچ كس ربط نداره ، هرچند درست این قضیه برگزاری اون در فضای آزاد و خیابون هست ولی چه باید كرد كه محقق نیست . ظاهراً فقط در ایران و افغانستان و عربستان و سوریه این عمل قبیح محسوب میشه .
Mohammad Reza
-
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
لعنت خدا بر آن كسانیكه دانسته و یا ندانسته این مراسم شیطانپرستی را در ایران اسلامی متداول كردند این روز چیزی نیست مگر ثابت كردن قدرت شیطان رجیم در مقابل یكتاپرستان... چرا ملت فهیم ایران از خود سوال نمیكنند چطور شد كه آلوده به فروش و تبلیغ برای این مراسم جن پرستی و شیطانپرستی شده اند ...عزیزان این سنت از طرف صهیونیستها كابالایی و لوسیفرپرست كه همان (شیطان معلون لعنت اللّه علیه)باشد بدعت گذاشته شده است و هدفشان از این تجمهات چیزی نیست مگر به رخ كشیدن تعداد خود در سراسر دنیا بر علیه تعداد یكتاپرستان یگانه عالم خداوند سبحان میباشد...بنظر خیلی ها جشنی است بسیار جالب و دورهمی كه ظاهراً بخاطر متنوع بودنش مورد توجه كوچك و بزرگ هم میباشد...ولی هدف پلید برگزاركنندگان این جشنها در واقع شستشو دادن مغزهای ملتها بر ضد ادیانهای الهی میباشد و در رأس تمام این ضدیتها كسی نیست مگر شیطان ملعون رجیم كه در دنیای تاریك و جهنمیش دنبال خرید وقت است تا بلكه بتواند آمدن حضرت آقا امام زمان را با منحرف كردن آندسته از مردم ساده و بیچاره كه از دست برقضا مستضعف فكری هم هستند را با همین برنامه های خرافه پرستی بتعویق بینانادازد ولی شیطان ملعون نانجیب بهتر از هر كس دیگری اینرا میداند كه با فوت نمیتوان نور جّل و جلالَ خداوند عزوّوجل را خاموش كرد دیر یا زود حق بر باطل پیروز است..انشاالّله
داود
-
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
فرضا كه قبیح محسوب نشه,خاصیتش چیه؟؟؟...
نوذر
-
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
ممد رضا جان خیلی نگران شیطان پرستها نباش. مطمئن باش فطرت انسان گرایش به خداوند متعال دارد و برای همین تعداد شیطان پرستان خیلی كم است. مراسم هالووین الان هیچ ربطی به شیطان پرستی ندارد و بهتر است فلسفه بافی نكنیم .اصولا هر مراسم شادی برگزار شود بهتر است تا روحیه ی ملت شاد شود. البته موافق برگزاری 4 شنبه سوری هستم ولی مخالف ترقه های انفجاری بسیار قوی هستم كه باعث كشته شدن و یا سوختگی مردم و یا ترسیدن آنها میشود. مثلا مراسم تریك اور تریت هالووین همان قاشق زنی چهارشنبه سوریه كه فراموش شده.
ایرانی
-
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
۰
۱
بله دیگه ! وقتی مراسم و فرهنگ زیبای خودمان را به باد انتقاد می گیرید و افسانه های ملی وتاریخی را به تمسخر می گیرید مردم دچار خلاء فرهنگی می شوند ونتیجه این خواهد شد كه به الگوهای خارجی مراجعه می كنند . ازماست كه برماست .
Mohammad Reza
-
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
۱
۰
لعنت خدا بر آن كسانیكه دانسته و یا ندانسته این مراسم شیطانپرستی را در ایران اسلامی متداول كردند این روز چیزی نیست مگر ثابت كردن قدرت شیطان رجیم در مقابل یكتاپرستان... چرا ملت فهیم ایران از خود سوال نمیكنند چطور شد كه آلوده به فروش و تبلیغ برای این مراسم جن پرستی و شیطانپرستی شده اند ...عزیزان این سنت از طرف صهیونیستها كابالایی و لوسیفرپرست كه همان (شیطان معلون لعنت اللّه علیه)باشد بدعت گذاشته شده است و هدفشان از این تجمهات چیزی نیست مگر به رخ كشیدن تعداد خود در سراسر دنیا بر علیه تعداد یكتاپرستان یگانه عالم خداوند سبحان میباشد...بنظر خیلی ها جشنی است بسیار جالب و دورهمی كه ظاهراً بخاطر متنوع بودنش مورد توجه كوچك و بزرگ هم میباشد...ولی هدف پلید برگزاركنندگان این جشنها در واقع شستشو دادن مغزهای ملتها بر ضد ادیانهای الهی میباشد و در رأس تمام این ضدیتها كسی نیست مگر شیطان ملعون رجیم كه در دنیای تاریك و جهنمیش دنبال خرید وقت است تا بلكه بتواند آمدن حضرت آقا امام زمان را با منحرف كردن آندسته از مردم ساده و بیچاره كه از دست برقضا مستضعف فكری هم هستند را با همین برنامهای خرافه پرستی بتعویق بیانادازد ولی شیطان ملعون نانجیب بهتر از هر كس دیگری اینرا میداند كه با فوت نمیتوان نور جّل و جلالَ خداوند عزوّوجل را خاموش كرد دیر یا زود حق بر باطل پیروز است..انشاالّله
مجید
-
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
۱
۱
من خودم كاسبم چهارشنبه سوری چارتا ترقه و فشفشه آوردیم 500 تومن جریمه مون كرد اماكن همین یك ماه اخیر مغازه رو به رویی من كلی اجناس هالووین فروخت هیش كی بهش نگفت بالا چشمت ابروست یك ماه دیگه هم وسایل كریسنس میفروشن هیش كی كارشون نداره فقط نوروز و چارشنبه سوری كه ماله خودمونه مشكل داره؟؟؟
--
-
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
فكر نمیكنی فروش ترقه هم صداش مخل آسایش و هم خطرناك دوست عزیز؟
علی تهرانی
-
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
۰
۰
باسلام:شب چهارشنبه سوری های بوته بوته بوته.
نظر
-
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
۰
۰
جام جم گرامی . آقای روح الله درست میگه جدیدا نظرا رو یك در میون میزارید . اگه نمیخواهید نظرات رو بزنید خوب بگید نظر ندیم .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها