فرمانده نیروی زمینی ارتش با حضور در گروه ۲۲ توپخانه شهرضا گفت: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با آمادگی کامل ابتکار عمل در خلیج فارس و منطقه خاور میانه را در اختیار دارند.
کد خبر: ۹۶۲۹۳۳
نیروهای مسلح ایران ابتکار عمل را در خاورمیانه در اختیار دارند

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در مراسم صبحگاه گروه ۲۲ توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در شهرستان شهرضا گفت: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با آمادگی کامل ابتکار عمل در خلیج فارس و منطقه خاور میانه را در اختیار دارند.

وی افزود: فرماندهان باید با نیروهای زیرمجموعه خود ارتباط داشته و با آنان سخن بگویند یا از سخنان آنان به طور مستقیم با خبر شوند، زیرا این ارتباط دو طرفه از ایجاد ابهامات احتمالی جلوگیری می کند. در نبرد صفین حضرت علی(ع) مستقیم با سربازان و قوای تحت امر خود صحبت فرمودند و در هر کجا این امکان برای آن حضرت فراهم نبود این وظیفه را به امام حسن(ع) یا امام حسین(ع) واگذار کردند زیرا ارتباط مستقیم فرمانده با قوای تحت امر خود یکی از مهمترین اصول فرماندهی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: جنگ و تهاجم دشمن گزندی است که خواسته یا ناخواسته ممکن است به سراغ هر کشوری بیاید، احتمال دارد این جنگ سراغ ما بیاید بنابراین باید توان بازدارندگی و امکان مقابله با این تهدید را داشته باشیم. آمادگی برای مقابله با تهاجم احتمالی دشمن و افزایش توان نظامی مسلماً زحمات و رنج هایی به همراه دارد اما ثمره نهایی آن پیروزی در برابر دشمن و حفظ و افزایش اقتدار کشور در جهان است.

پوردستان با اشاره به تاریخ آغاز دوران جنگ تحمیلی علیه کشور ایران اظهار کرد: در سال ۱۳۵۹ با وجود اینکه در ابتدا هیچ مشکلی با کشور عراق نداشتیم اما ناگهان به کشور ما حمله کرد و ما نیز مجبور شدیم به مدت ۸ سال در برابر این تهاجم دفاع و ایستادگی کنیم.

وی گفت: ما باید با استفاده از آرامش و امنیتی که امروز در سراسر کشور وجود دارد برای افزایش توان دفاعی و ارتقا قدرت بازدارندگی و ایجاد امکان مقابله با هرگونه تهدید احتمالی، تلاش کنیم.

پوردستان با اشاره به بخش هایی از سخنان فرمانده معظم کل قوا (مدظله) درباره لزوم آمادگی همه جانبه نیروهای مسلح افزود: کسب آمادگی نظامی برای مقابله با تهاجم دشمن لزوماً به معنای جنگ نیست این اقدام باعث ایجاد هراس در دشمنان و جلوگیری از هرگونه تهاجم احتمالی خواهد شد. آمادگی قوای مسلح جمهوری اسلامی و برگزاری رزمایش های مختلف باعث افزایش اعتماد به نفس نظامیان و افزایش امنیت روانی مردم جامعه می شود.

امیر پوردستان گفت: رهبر معظم انقلاب (مد ظله)، بارها از اینکه در کشور، چنین نیروهای مسلح آماده و با بصیرتی حضور دارند ابراز خرسندی کرده و به حضور این نیروها افتخار کرده اند، نیروهای مسلح هم باید از اینکه چنین رسالت خطیری بر عهده آنها گذاشته شده و از اینکه نقش بسیار موثری در افزایش توان بازدارندگی کشور دارند، شکرگزار درگاه الهی باشند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عظمت جوانان این سرزمین را در طول ۸ سال جنگ تحمیلی مشاهده کردند.

وی بیان کرد: در شرایط حساس فعلی چشم امید همه مردم ایران به گام های استوار نیروهای مسلح است و این نیروها نیز با درایت، تیزبینی و ولایتمداری به همگان ثابت کردند که در هر شرایطی با تشخیص به موقع حاضر به دفع هر تهاجمی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها