از کار انداختن رادارهای دشمن پیش از شروع نبرد

سلاح جدید و مخوف ضربان‌ الکترومغناطیسی بوئینگ

آنچه که در مورد چمپ برخلاف سلاح هسته‌ای ضربان الکترومغناطیسی جالب‌تر است، این است که با یکبار گداخته شدن کل تاسیسات برق و الکترونیکی یک کشور را از کار می‌اندازد. این سلاح همچنین می‌تواند به دفعات شلیک کرده و فقط هدف‌های حیاتی خاص دشمن را از کار بیاندازد.
کد خبر: ۹۶۲۸۸۵
سلاح جدید و مخوف ضربان‌ الکترومغناطیسی بوئینگ

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از فول، نیروی هوایی آمریکا تائید کرده است که یک سلاح ضربان الکترومغناطیسی (electromagnetic pulse) را اختراع کرده و شرکت بوئینگ در ساخت آن به نیروی هوایی این کشور کمک می‌کند.

سلاح قهرمان

این سلاح به اختصار چمپ (CHAMP) نامیده می‌شود ، در اصل پروژه موشک الکترونیکی مقابله پرقدرت مکروویو نام دارد. این سلاح همان سلاح قدیمی ضربان الکترو مغناطیسی است که بخش بمب هسته‌ای آن حذف شده است. این همان سلاحی است که احتمال استفاده از آن توسط روس‌ها و کره‌ شمالی مدتی بود موجبات نگرانی آمریکا را فراهم آورده بود.

چمپ شامل یک ژنراتور است که با ساطع کردن امواج مکروویو بخش الکترونیکی سلاح را با دقت نقطه به نقطه گداخته می‌سازد. هدف این جنگ‌افزار نه مردم هستند و نه شهرها، بلکه ساختمان‌هایی با تاسیسات الکترونیکی می‌باشند که به جای منفجر کردن خود این هدف‌ها ، فقط وسایل الکترونیکی‌شان را از کار می‌اندازد.

آنچه که در مورد چمپ برخلاف سلاح هسته‌ای ضربان الکترومغناطیسی جالب‌تر است، این است که با یکبار گداخته شدن کل تاسیسات برق و الکترونیکی یک کشور را از کار می‌اندازد. این سلاح همچنین می‌تواند به دفعات شلیک کرده و فقط هدف‌های حیاتی خاص دشمن را از کار بیاندازد. برای مثال می‌توان رادار‌های دشمن را از کار انداخت بدون آنکه به شبکه برق‌رسانی که افراد غیرنظامی از آن استفاده می‌کنند، هیچ صدمه‌ای وارد آید.

در سال 2012 طی یک عملیات پرواز آزمایشی در ایالت یوتای آمریکا، یک سلاح چمپ در یک عملیات توانست 7 هدف را به‌طور موفقیت‌آمیز از کار بیاندازد. از ان موقع تا به حال بوئینک این سلاح را تا جایی پیشرفت داده است که می‌تواند هر جایی را که بخواهد دقیقا مورد هدف قرار دهد. در آن زمان بوئینگ اعلام کرد که در آینده‌ای نه چندان دور این سلاح می‌تواند حتی پیش از آن‌که هواپیما‌ها و نیروهای نظامی درگیر جنگ شده و به جبهه‌های نبرد برسند،‌ سیستم‌های الکترونیکی و داده (دیتای) دشمن را به‌صورتی بلا استفاده درآورد. حالا بوئینگ به وعده خود جامع عمل پوشانده و فرمانده آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا ژنرال ماج اعلام کرده است که یک سیستم کاملا عملیاتی چمپ را در عملیات‌های تاکتیکی نیروی هوایی به خدمت گرفته است.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
احسان
-
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
۰
۰
بقیه كشورها و دانشمندان انها بیكار ننشسته اند تا امریكا هر سلاحی درست كند و بقیه نداشته باشند الان حالتی است كه دانشمندان كنیا هم می توانند كاری بكنند كه سر امریكا گیج شود

نیازمندی ها