قتل سریالی پزشکان در بم، شایعه‌سازی دو مرد جوان در شبکه‌های اجتماعی بود. پلیس شایعه‌سازان را بازداشت کرده است.
کد خبر: ۹۶۲۸۲۶
دستگیری عاملان انتشار شایعه قتل‌های سریالی پزشکان

به گزارش جام‌جم، ماموران چندی پیش هنگام رصد در فضای مجازی از جمله تلگرام اطلاع یافتند، افرادی با تهیه عکس و نوشتن مطالبی غیرواقعی وانمود کرده‌اند که قتل‌های سریالی در شهرستان بم رخ داده است. آنها مدعی بودند این قتل‌ها از طریق سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو رخ داده و قاتلان مسلح با سد کردن راه افراد به آنها شلیک کرده و طعمه‌های خود را به قتل رسانده‌اند. اغلب طعمه‌های آنها نیز پزشکان هستند.

بررسی ‌های پلیسی نشان می‌داد این مطالب و عکس‌های دروغین در حال انتشار گسترده در فضای مجازی است و همین موضوع باعث بروز ناامنی روانی در بم شده است.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری عاملان انتشار این مطالب دروغین آغاز شد.

این درحالی بود که ماموران زمانی که موضوع را بررسی کردند، متوجه شدند قتل پزشکی به صورت سریالی یا مشابه در این شهر گزارش نشده است.

در ادامه تجسس‌‌های پلیسی ماموران چند روز پیش رد دو مرد جوان را در این پرونده به دست آوردند و این دو در عملیات‌ جداگانه پلیسی دستگیر شدند.

با انتقال متهمان به اداره پلیس و پس از تحقیقات مشخص شد آنها برای ایجاد ترس و وحشت در میان مردم، با جمع‌آوری عکس‌ها و مطلب غیرواقعی آنها را به دروغ به شهر بم نسبت داده و اقدام به انتشار مطالب دروغین و شایعه کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناصر
-
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
۰
۰
بنده های خدا بیكارند كار جوان های ما هم شده صبح تا شب شبكه های اجتماعی و این تمام برمیگرده به بیكاری.

نیازمندی ها