در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛

تذکر کتبی بانک مرکزی به ۱۰ بانک

«بررسی عملکرد نظارتی نظام بانکی کشور» موضوع گفتگوی ویژه خبری با حضور معاون نظارتی بانک مرکزی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و دبیر کل خانه صنعت ایران در این برنامه، بحث و بررسی شد.
کد خبر: ۹۶۲۷۹۷
تذکر کتبی بانک مرکزی به ۱۰ بانک

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ «بررسی عملکرد نظارتی نظام بانکی کشور» موضوع گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما بود که با حضور فرشاد وحیدی معاون نظارتی بانک مرکزی، محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و محمد رضا مرتضوی دبیر کل خانه صنعت ایران در این برنامه، بحث و بررسی شد.

در ابتدای این بحث، حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی با بیان اینکه رابطه نرخ تورم و نرخ سود تسهیلات مبنای علمی ندارد، گفت: تعیین نرخ سود تسهیلات باید بر اساس نظام عرضه و تقاضا صورت گیرد.

روند تعیین نرخ سود سپرده و تسهیلات، روند کاهشی است

وی افزود: روند تعیین نرخ سود سپرده و تسهیلات، یک روند کاهشی است که با عرضه بیشتر پول و به تعادل رسیدن بازارهای مالی، ان شاء الله شاهد کاهش بیشتر نرخ ها باشیم به نحوی که تعادل در هیچ بخشی از بازار به هم نخورد.

تذکر کتبی بانک مرکزی به ۱۰ بانک، جهت رعایت نرخ سود تسهیلات

معاون نظارتی بانک مرکزی با بیان اینکه پس از ابلاغ نرخ ۱۸ درصد سود تسهیلات از سوی شورای پول و اعتبار به شبکه بانکی ما نیز با تمام توان به عملکرد بانک ها در سراسر کشور در این حوزه، نظارت می کنیم، اعلام کرد: بعد از تصویب نرخ سود سپرده و تسهیلات توسط شورای پول و اعتبار ؛ به حدود ۱۰ بانک جهت رعایت نرخ اعلامی این شورا تذکر کتبی دادیم و دستورات اصلاحی لازم را نیز به آنها ابلاغ کردیم و بازرسین ما نیز موارد تخلف را مورد رسیدگی قرار دادند تا اصلاحات لازم در مورد نرخ اعلامی به عمل آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یوسف
-
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
۰
۰
یك نفر بیاید بانك ملی شعبه مركزی مهاباد رئیس بانك ورئیس شعبه گویا تمام مردم بدهكارشانندچنان بر خورد تند وتیز وخارج از اداب بانكداری دارند كه فرد از مراجعه به ایشان پشیمان ونادم میشود.جقوق من به انجا پرداخت ومن بلافاصله موجودیم را به بانك دیگری منتقل میكنم.نه شیر شتر نه دیدار......

نیازمندی ها