وزارت دفاع روسیه اعلام کرده ساکنان حلبِ سوریه برای فرار از دست تروریست‌ها و خروج از شهر، باید رشوه‌های هنگفت به آنان پرداخت کنند.
کد خبر: ۹۶۲۶۱۰
رشوه به تروریست‌ها برای فرار از حلب

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پرس تی وی، تروریست‌ها در حلبِ سوریه حملات خود را به گذرگاه‌های انسانی و مناطق مسکونی تشدید کرده‌اند.

طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، شنبه شب تنها ۱۲ نفر، آن هم با پرداخت رشوه‌های هنگفت به تروریست‌ها، توانستند از این شهر فرار کنند.

به گفتۀ مقامات نظامی روسیه، تروریست‌ها برای این‌که اجازه دهند ساکنان حلب از شهر خارج شوند، از هر نفر 300 دلار مطالبه می‌کنند. این رقم برای بسیاری از ساکنان حلب، که سال‌ها تحت سلطۀ تروریست‎ها بوده‌اند، رقم بسیار بالایی به‌شمار می‌رود.

آتش‌بس انسان‌دوستانۀ روسیه و سوریه از 20 اکتبر (29 مهر) برای فرار غیرنظامیان از طریق 6 گذرگاه ویژه برقرار شد.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، یکشنبه (9 آبان) گفت: «شنبه شب تنها 12 سوری توانستند ازطریق یکی از گذرگاه‌ها در المشارقه خود را به مناطق امن برسانند.»

وی افزود: «به گفتۀ برخی از این آوارگان، این فرار پس از آن میسر شد که 150 هزار لیرۀ سوریه (حدود 300 دلار) به‌ازای هر نفر به یکی از فرماندهان تروریست‌ها پرداخت شد. این سه خانواده برای آنکه مبلغ 1 میلیون و 800 هزار لیره (برای فرار خود) پرداخت کنند، مجبور شدند تمام دارایی‌های خود را بفروشند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها