رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه وزرایی که در دولت از چالاکی برخوردار نیستند باید هر چه سریع تر تغییر یابند اظهار داشت: عمده مشکلات اقتصادی مربوط به مردم است زیرا مردم اصل هستند و دولت خادم مردم است.
کد خبر: ۹۶۲۴۹۸
دستم را به پشت نعمت زاده زدم و گفتم آقای ابوالمشاغل دیگر بس است

به گزارش جام جم آنلاین ،سید رضا اکرمی در گفت و گو با میزان با تاکید بر اینکه وزرایی که در دولت چابک و چالاک نیستند باید هر چه سریع تر تغییر یابند گفت: من یک بار به پشت آقای نعمت زاده زدم و گفتم آقای رئیس ابوالمشاغل دیگر تو را بس است اما او خندید و رفت.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه وزرای دیگری هم هستند که آنها را مناسب آن سمتی که عهده دار شده اند نمی دانم خاطر نشان کرد: ما باید مسئله مشکلات اقتصادی را مرتبط با همه 80 میلیون نفر جمعیت ایران بدانیم نه فقط دولت!

وی با تاکید بر اینکه عمده نقص مشکلات اقتصادی از ناحیه مردم در کشور جاری است بیان داشت: در انقلاب ما اصل مردم هستند و دولت خادم است دولت فقط سیاستگذاری می کند و مردم هستند که اجرا می کنند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: وقتی در اروپا جنسی گران می شود مردم تصمیم می گیرند آن جنس را نخرند و وقتی نمی خرند به قیمت سابق برمی گردد اما در ایران می خرند.

اکرمی با اشاره به سند چشم انداز 20 ساله اظهار داشت: ما در مقام عمل مشکل داریم وقتی کارمند ،‌کارگر تولید کننده و مصرف کننده ما خود را موظف به عملکرد کردن به این سیاستگذاری نمی داند وزیر ما به تنهایی نمی تواند کاری کند.

وی افزود: اینکه انتظار داشته باشیم امور اقتصادی از طرف وزیر اصلاح شود توقع نادرست است زیرا وزیر به تنهایی نمی تواند اوضاع را بهبود بخشیده و تولید،‌توزیع، نگهداری و مصرف را اصلاح کند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه عمده مشکلات اقتصادی از طرف مردم است بیان داشت: مردم باید مصرف خود را اصلاح کرده و تولید کنندگان خود را کیفی سازی کرده و میزان آن را افزایش دهند متاسفانه اینگونه نیست و آمار حکایت از اسراف 15 میلیون تنی در سال دارد.

اکرمی با اشاره به اینکه بعد از برجام حل مشکلات اقتصادی بیشتر از قبل مورد انتظار قرار گرفت اظهار داشت: نامگذاری سال به عنوان اقتصاد مقاومتی نشان دهنده این است که این موضوع صرفا بر دوش دولت نیست و همه مردم ایران باید به اندازه خود در این مسیر گام بردارند.

وی تاکید کرد: این مشکل توسط یک دستگاه یا یک قوه حل نمی شود و مردم باید ابتدا درآمدها و هزینه هایشان را برنامه ریزی کرده و نظم و انضباط بخشند و سپس دولت به معنای مجموعه ارکان نظام برای مملکت داری اقتصاد امنیت کشور برنامه ریزی کرده و نظارت و دخالت کند.

وی با اشاره به اینکه روز به روز خرج ما به دخلمان غلبه پیدا می کند بیان داشت: هزینه هایی مانند موبایل اینترنت و تلویزیون به ضروریات زندگی افزوده شده و حتما باید منابع درآمدی برای آن باشد که اینها را تامین کند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در پایان خاطر نشان کرد: مشکلات اقتصادی ما مربوط به دوره کنونی نیست و از بیش از 30 سال پیش ما با این مشکلات روبرو بوده ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۱
احمد
-
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
۰
۰
آقای اكرمی كه خودشان ازآقای نعمت زاده مسن تر هستند. لذا اگر توصیه به كنار رفتن آقای نعمت زاده بر اساس سن بوده است، خودشان اولی هستند برای كناره گیری.
ریحانه
-
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
ایشون به خاطر سن نگفتن ابوالمشاغل، بلكه به دلیل ثبت كلی شركت و شغلهای گوناگون و البته پرسود جناب نعمت زاده، ایشون رو ابوالمشاغل خطاب كردن.
رزمنده
-
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
۰
۰
ایكاش دستت رو پشت آقای جنتی هم بزنی !
سپهر
-
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
۰
۰
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: وقتی در اروپا جنسی گران می شود مردم تصمیم می گیرند آن جنس را نخرند و وقتی نمی خرند به قیمت سابق برمی گردد اما در ایران می خرند.
گل گفتی سید؛ تازه تو ایران وقتی یه چیزی گرون میشه مردم بیشتر میخرن كه مبادا گرونتر بشه!!!
نوذر
-
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
از ترس بدبختی آینده شون اینكار رو میكنن....
امیر
-
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
۰
۰
بایستی یك ... ومیگفتید اقای ... بس است.استخوانمان نمایان شد وهنوز دست بردار نیستید.تعداد مشاغل خود و مشاغل اطرافیانش را اعلام كند.ضمنا جناب رزمنده هرچه باشد اقای جنتی دزد نیستند.
هموطن
-
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
۰
۰
سید بزرگوار كو گوش شنوا .......!!!
فراهانی
-
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
۰
۰
جناب رییس محترم شما كه میگید مردم اروپا جنسی گران شود نمخرند تا ارزان شود حتما بخاطر دارید مردم ما كمپین نخریدن خودرو های مشكل دار و گران قیمت داخلی را راه انداختند تا جایی رسید كه خودروسازان انبارهایشان پرشد از همین خودروهای كذایی ولی دولت جلو آمد و وام داد و شلوغش كرد كه بخرید وگرنه كارگر ما بیچاره شده و فلان و بمدان.یادتان هست؟
نوذر
-
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
۰
۰
اعضای دولت همگی از نسل دولتمردان اول انقلاب هستند....انگار جوونها عرضه ندارند.
م
-
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
۰
۰
تازمانی كه این پیرمردها در دولت در راس كار هستند وضع مردم لحظه به لحظه بدتر وبدتر میشود و ...
جانباز و بازنشسته
-
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
۰
۰
جام جم عزیز یه نظر داد م در این مورد ولی منتشر نكردی این نظریه تمام مطا لبی بود كه قبلا" در همین جام جم و سیما در مورد این اقایان گفته شده بود نه توهین بود و نه فحاشی بلكه گفته های قبلی را یاد آوری كردم پس لطفا" منتشر كنید آن نظریه قبلی را گا هی آدم از این رفتار شما مشكوك می شود نكند خدای ناكرد ه شما هم بله...

نیازمندی ها