دادستان عمومی و انقلاب کرمان از دستگیری یک کلاهبردار میلیاردی با عنوان مرد هزار چهره خبر داد و گفت: این فرد با جعل عناوین قضایی از جمله دادستان، معاون دادستان، قاضی اجرای احکام، نماینده قوه قضائیه و سردار نظامی اقدام به کلاهبرداری از مراجعان به دستگاه قضایی می‌کرده است.
کد خبر: ۹۶۲۴۶۸
مرد هزار چهره در کرمان دستگیر شد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، دادخدا سالاری در تشریح این خبر اظهار کرد: این کلاهبردار سابقه دار، فعالیت های مجرمانه خود را از سال 1393 در استان اصفهان آغاز کرده و سپس این اقدامات را به ترتیب در استان های فارس، بندرعباس، یزد، کرمان و مجددا در بندرعباس تکرار کرده است.

وی در تشریح نحوه شناسایی و دستگیری این متهم، اظهار کرد: به دنبال وصول گزارشاتی در شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان مبنی بر چندین فقره کلاهبرداری از مراجعان به دستگاه قضایی، اقدامات مستمر و شبانه‌روزی حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان کرمان، پلیس آگاهی و بازپرسی شعبه یازدهم برای شناسایی و دستگیری این فرد آغاز شد.

سالاری با اشاره به اینکه با راهنمایی شکات و مالباختگان عکسی از وی تهیه و سپس هویت وی مشخص و معلوم گردید وی ساکن استان اصفهان بوده که نیابت قضایی جهت دستگیری وی صادر اما مشخص گردید وی از آنجا به استان دیگری نقل و مکان نموده و از استان دیگر نیز به استان سومی منتقل که نهایتا مجددا در استان کرمان مشاهده و مورد تعقیب قرار گرفت و پس از اقدامات تعقیبی و تحقیقی گسترده و چندین روز عملیات تعقیب و مراقبت برای دستگیری این متهم انجام شده است، بیان کرد: این فرد کلاهبردار، 13 مهرماه سال جاری پس از ارسال نیابت قضایی از استان کرمان، در استان هرمزگان پس از انجام چندین مورد کلاهبرداری در یک روز و در حین مذاکره با طعمه جدید خود دستگیر شد.

این مقام قضایی ادامه داد: این فرد با جعل عناوین قضایی و نظامی و ادعای نفوذ در دستگاه قضایی برخی از افراد مسن و اهالی روستاها را فریب داده و با ادعای حل پرونده های آنها، مبالغی را از این افراد کلاهبرداری کرده و سپس متواری شده و در استان دیگری فعالیت های مجرمانه خود را تکرار می کرده است.

دادستان کرمان در ادامه با اشاره به 12 فقره سابقه کیفری این متهم، گفت: این فرد سوابقی از جمله کلاهبرداری، سرقت، سرقت به عنف، تحصیل مال از طریق نامشروع، جعل عنوان، تهدید، توهین و ادعای نفوذ را در کارنامه خود دارد.

وی با بیان اینکه در زمان دستگیری این متهم چندین فقره سیم کارت متعلق به مالباختگان نیز کشف شده است، افزود: در حال حاضر تحقیقات اولیه در این پرونده انجام شده، حساب های بانکی متهم مسدود و متهم با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است.

این مقام قضایی تاکید کرد: هرگونه ادعای افراد مبنی بر اعمال نفوذ در دستگاه قضایی و توانایی در حل مشکلات پرونده های قضایی صحت ندارد و این دستگاه در راستای وظیفه عدالت گستری خود همواره بر اساس قانون به پرونده ها و موارد مطروحه رسیدگی کرده و حکم مقتضی را صادر می کند؛ از این رو شایسته است که افراد به کلاهبرداران و افرادی که در صدد سوءاستفاده هستند اعتماد نکرده و در صورت مشاهده چنین افرادی، مراتب را به حفاظت اطلاعات قوه قضاییه اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها