پسر نوجوان که مادر دختر مورد علاقه‌اش را با کراوات خفه کرده بود، 40 روز فرصت دارد رضایت اولیای‌دم را جلب کند.
کد خبر: ۹۶۲۴۱۶
قتل زن جوان با کراوات صورتی

به گزارش جام‌جم، موضوع این جنایت اسفند سال 86 به تیم جنایی تهران گزارش شد. ماموران با حضور در محل جنایت در تهران متوجه شدند زن 33 ساله به نام مژگان خفه شده است.

تحقیق از اهالی نشان داد، پسر نوجوانی روز جنایت سراسیمه از خانه خارج شده است.چهره نگاری از تنها مظنون جنایت مشخص کرد، او سعید 17 ساله است که به دختر مقتول علاقه داشته است.

سعید سه روز بعد در تهرانسر شناسایی و دستگیر شد. متهم به قتل در بازجویی‌ها اظهارات متناقضی را مطرح و سرانجام عنوان کرد: مژگان فامیل دورمان بود و به خانه‌شان رفت و آمد داشتم. من به دخترش علاقه‌مند شده بودم و می‌خواستم با او ازدواج کنم. روز جنایت به خانه مژگان رفتم و او با مشروب از من پذیرایی کرد و در اوج مستی، او را با کراوات صورتی خفه کردم. باور کنید کنترلم را از دست داده بودم و حالا پشیمانم.

پسر جوان در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و با حکم قضات جنایی به قصاص محکوم شد.حکم در دیوان‌عالی کشور تائید و برای اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد.

با گذشت 9 سال از این جنایت، قاتل با توجه به این که در زمان قتل کمتر از 18 سال داشت، درخواست اعمال ماده 91 قانون مجازات را کرد که قضات دیوان عالی کشور با درخواست او موافقت کرده و پرونده برای محاکمه به شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

دیروز به این پرونده به ریاست قاضی محمدباقر قربانزاده رسیدگی شد که همسر مقتول گفت: پدر و مادر همسرم سالخورده هستند و نتوانستند در دادگاه حاضر شوند. آنها و فرزندانم برای قاتل درخواست قصاص دارند. ادعاهای قاتل درباره مشروب صحت ندارد و هیچ‌وقت در خانه ما مشروب نبوده است.

در ادامه، سعید در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: من با دختر مقتول دوست بودم و می‌خواستیم با هم ازدواج کنیم. به همین خاطر به خانه‌شان می‌رفتم. روز حادثه دختر 15 ساله برای کاری از خانه خارج شد و من و مادرش تنها ماندیم. حالت عادی نداشتم و تصور کردم او رفتار مشکوکی دارد. با کراواتم او را خفه کرده و از خانه فرار کردم.

وکیل سعید هم در دفاع از موکلش اظهار کرد: برای جلب رضایت اولیای دم تلاش کرده‌ایم و از دادگاه سه ماه فرصت برای جلب رضایت می‌خواهیم.

قضات پس از بررسی درخواست وکیل به خانواده متهم 40 روز فرصت دادند تا رضایت اولیای‌دم را کسب کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
امید
-
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
۰
۰
خیلی مسخره باید همان زمان اعدام میشد حالا 40 روز فرصت گرفته!!!
بهلول
-
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
۰
۰
چه جالب و رویایی دارم كیف میكنم از گفته های این قاتل جوان و دیگر قاتلانی كه میكشند و بعد طلب عفو و بخشش دارند چه ذهنهای زیبایی چه شعور و احساس والایی ظرافت و نرمی عواطف در حرفهایشان موج میزند و ادمی تصورش از لطافت ابرها و پاكی اب زلال چشمه ها و رودهای جاری بهم میریزد و ارزوی بودن در كنار چنین موجوداتی را ارزو میكند چقدر لطیف چقدر پر شور چقدر با احساس چقدر رئوف و چقدر متین .................. چگونه میتوانم مثل تو قاتل شوم ای برگ گل ای نفس ای همه رنگ و لعاب هستی و موج فرزانگی در تو ... بابا رو را برم
ناشناس
-
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
۰
۰
وكلای عزیز هیچ
وقت برای قاتل درخواست بخشش نفرمایید لطفا.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها