با جدیدترین خودروهایی که تا 2 سال آینده در بازارهای جهان عرضه می‌شوند، آشنا شوید

فناورانه‌ترین خودروها در یک قدمی بازار

اگر برای سال آینده، قصد خرید خودرویی روزآمد را دارید، باید بگوییم با پیشرفت‌های فناورانه بسیاری روبه‌رو خواهید شد. امروزه بیشتر خودروها به اپلیکیشن‌هایی چون Android Auto و Apple CarPlay، که با ارزان‌ترین روش، مسیرتان را به شما نشان می‌دهند، مجهز شده‌اند. خودروهای متوسط و کامپکت بیشتری امکانات کنترل تطبیقی حرکت و ترافیک حرکت ـ توقف ارائه می‌دهند و تقریبا در همه خودروها، دوربین‌های پشت خودرو تعبیه شده است. جالب این که بتازگی جلوی این خودروها دو پورت USB وجود دارد و شاید هم دو پورت در عقب خودرو مشاهده کنید. پورت‌های USB اگرچه کوچک هستند، اما وجودشان مهم است و امروزه با این که خیلی دیر شده، در هر صندلی بیشتر خودروها، یک پورت مخصوص به خود وجود دارد. در ادامه خودروهای منتخب سال 2017 که به برترین فناوری‌ها مجهز هستند، معرفی شده‌اند؛ خودروهایی که نشان می‌دهند دانش صنعت خودروسازی تا کجا پیش رفته است.
کد خبر: ۹۶۲۰۹۱
فناورانه‌ترین خودروها در یک قدمی بازار

شورولت بولت 2017

اگر می‌خواهید یک خودروی الکتریکی بخرید که با یک مرتبه شارژ تا 400 کیلومتر مسیر را بپیماید، بهتر است شورولت بولت 2017 را خریداری کنید. این خودرو که بر پایه حفاظت از محیط‌زیست ساخته شده، براحتی تا 383 کیلومتر را می‌پیماید. این خودرو با طول 4/16 متر، یک خودروی ساب‌کامپکت محسوب می‌شود؛ رانندگی با آن بسیار راحت و دارای یک موتور برقی است که چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آورد. بسته باتری لیتیوم‌یونی 60 کیلوواتی حاوی 288 سلول آن، زیرکف صندلی راننده قرار گرفته است. این خودرو از یک پدال استفاده می‌کند و به این ترتیب نیاز به کار با ترمز را برای کاهش سرعت یا توقف کامل خودرو از بین می‌برد. شورولت بولت، اولین خودرویی است که محدودیت مسافت 322 کیلومتر را دارد.

لکسوس آر.ایکس، مدل 2017

مدل پرفروش لکسوس، شاسی‌بلند آر.ایکس (RX) لکسوس با اندازه متوسط، در بازطراحی سال 2016، 12/7 سانتی‌متر بزرگتر شد و به 490 سانتی‌متر رسید. این اندازه برای ساخت خودروهای سه ردیفه آر.ایکس در سال 2017 کافی خواهد بود. این خودرو مناسب خانواده‌های پرجمعیت و رانندگی با آن بسیار آرام و مطلوب است. بعلاوه به دلیل چهار چرخ متحرک بودن، مناسب کشورهای پربرف است. کارآیی خودروی هیبریدی آر.ایکس450اچ لکسوس و عملکرد خودروی اسپرت آر.ایکس350اف، بسیار بالا و عالی است. اکنون نیز با شروع سال 2017، لکسوس با سه ردیف صندلی وارد بازار می‌شود.

ولوو ایکس. سی40، مدل 2018

قرار است خودروهای ولوو بر اساس پلتفرم کوچک سی‌ام‌ای ساخته شود. اولین وسیله نقلیه بر اساس این پلتفرم، ولوو ایکس. سی40 است. این ولوو یک کراس‌اور/ شاسی‌بلند است که می‌تواند با ب‌ام‌و ایکس1 و مرسدس بنز جی‌ال‌ای رقابت کند. این خودرو دارای گزینه‌های چرخ‌های جلو متحرک و موتور سه سیلندر یا چهار چرخ متحرک و موتورهای چهار سیلندر خواهد بود. این خودرو بیشتر تجهیزات کمک راننده و فناوری ایمنی را خواهد داشت که در خودروهای بزرگ‌تر دیده می‌شود. نسخه‌های هیبریدی و الکتریکی این خودروها نیز وارد بازار خواهند شد.

هوندا کلاریتی، مدل 2017

هوندا تا پایان سال 2017 درنظر دارد با عرضه خودروهای کلاریتی (Clarity)، سه جایگزین انرژی به بازار خودروهای حمل و نقل اضافه کند و در آن از فناروی بهینه شده سلول سوختی استفاده خواهد کرد. کلاریتی، سدانی با اندازه متوسط و هم‌اندازه آکورد است. قبل از پایان امسال، اولین مدل کلاریتی با سلول سوختی وارد بازار می‌شود. این مدل به منظور تولید الکتریسیته برای مسافت 482 کیلومتر، به جای هیدروژن مایع، از گاز هیدروژن استفاده می‌کند. دو مخزن ذخیره گاز با حجم 10هزار پوند بر اینچ (680 اتمسفر) زیر کف صندلی عقب و بین دو چرخ عقب تعبیه شده است. یک بسته باتری لیتیوم ـ یونی کوچک نیز وجود دارد. قیمت این خودرو حدود 60 هزار دلار (حدود 216 میلیون تومان) خواهد بود.

کراس‌اوور شورولت ایکوناکس 2018

بازطراحی این خودرو، آن را رقیب بهترین شاسی‌بلندهای کامپکت مانند فورد اسکیپ هوندا سی‌آر ـ وی، هیوندای توسان، مزدا سی‌ایکس ـ‌3، سوبارو فورستر و تویوتا راو4 (RAV4) کرده است. این خودرو 4648 میلی متر طول دارد و می‌تواند با کراس‌اوورهای متوسط هم رقابت کند. مدل 2018 این شورولت سه ماهه اول سال 2017 وارد بازار خواهد شد. در باز طراحی این خودرو حدود 10 درصد (181کیلوگرم) از وزن خودرو کم شده است. به منظور اقتصادی بودن خودرو، تمام موتورهای انتخابی‌اش، چهار سیلندر و توروبو شارژ 1/5 لیتری یا موتورهای بنزینی دو لیتری و جعبه‌دنده 9 سرعته جدید و یک توربودیزل 1/6 لیتری است. نسخه چهار چرخ متحرک این خودرو، محور عقب خودرو را در صورت نیاز به کار می‌گیرد و به همین دلیل از مصرف سوخت کاسته است. این مدل شورولت، توانایی حمل بار حدود 1588 کیلوگرم دارد. ایکوناکس دارای برخی تجهیزات ایمنی، از جمله هشدار برخورد به جلو با ترمز خودکار کم سرعت، دستیار ماندن در بین خطوط، هشدار خروج از خط، تشخیص نقطه کور، چهار دوربین دید اطراف خودرو و صندلی ایمنی هشدار (ارتعاشی) مخصوص راننده است.

ب‌ام‌و سری 5، مدل 2018

هفتمین نسل از سدان متوسط ب‌ام‌و از تقویت فیبرکربنی ب‌ام‌و سری7 بزرگ بهره می‌گیرد. این شرکت در ساخت خودروهای هیبریدی پلاگین/ الکتریکی مدل‌های i3 و i8، به سراغ پنل‌های بدنه سی‌اف رفته و با به‌کارگیری 15 قطعه از فیبرکربنی، موجب کاهش وزن حداقل 100 کیلوگرمی در این خودرو شده بود. اکنون ب‌ام‌و به منظور کم کردن بیشتر وزن خودرو، قصد دارد از پنل‌های آلومینیومی استفاده کند. ب‌ام‌و در سدان‌های سری7، 5، 3 و شاسی‌بلندهای خود، یک سری تجهیزات کمک راننده داشت. گزارش‌ها حاکی است در سری پنج بعدی، این شرکت درنظر دارد تجهیزات دیگری را همچون سیستم کنترل تطبیقی حرکت که دقت خودرو را افزایش می‌دهد، سیستم خودکار جلوگیری از برخورد، حفظ خودرو بین خطوط، تشخیص نقطه کور، سیستم ردیابی صوتی جانبی و سیستم چرخش کامل خودرو به این معنا که چرخ‌های عقب در سرعت‌های بالا و پایین می‌توانند اندکی بچرخند و دگمه سوار تطبیقی که حالت معمولی یا ورزشی بودن موتور، سیستم انتقال قدرت و سیستم تعلیق را انتخاب می‌کند، به این خودرو بیفزاید.

کراس‌اور کیو.ایکس30 اینفینیتی، مدل 2017

جای خالی کراس‌اور ساب‌کامپکت/ کامپکت و سدان در میان خودروهای اینفینیتی دیده می‌شود. اکنون این خودروساز قصد دارد این جای خالی را با کراس‌اور کیو.ایکس30 (QX30) و هاچ‌بک کیو30 پر کند. کیو.ایکس30 با طول 442 سانتی‌متر اندازه ساب‌کامپکت‌های ب‌ام‌و ایکس1 و مرسدس بنز جی‌ال‌ای و کراس‌اورهای آئودی کیو3 است. از ویژگی‌های این خودرو می‌توان به کنترل تطبیقی حرکت، هشدار خروج از خط، تشخیص نقطه کور و پارک خودکار موازی و معکوس، مانیتور محیط اطراف و تشخیص اجسام در حال حرکت اشاره کرد. تولید کراس‌اورهای ساب‌کامپکت در بازار بسیار کم و در حد سالانه 75هزار خودرو خواهد بود. اما تولید این نوع خودرو در آینده افزایش خواهد یافت. این خودرو در انگلستان و بر پایه یک پروژه توسعه مشترک بین رنو- نیسان و مرسدس بنز ساخته می‌شود و با توجه به گزینه‌های در نظر گرفته شده، قیمت این خودرو بین 30 تا 40 هزار دلار (از حدود 108 میلیون تا 144 میلیون تومان) متغیر خواهد بود.

تسلا مدل3، 2018

تسلا معیار وسایل نقلیه الکتریکی مجلل است. تسلا مدل3 قصد دارد خودروی تسلا را وارد رده‌های اصلی قیمتی کند. این خودرو سدانی کوچک رو به متوسط است که مسافت حدود 346 کیلومتر را با یک بار شارژ طی می‌کند و قیمت آن، حدود 35هزار دلار (تقریبا 126 میلیون تومان) است. تسلا، برخلاف شورولت بولت، دو انتخاب دستگاه انتقال نیرو، ازجمله یک و دو موتور، دو و چهار چرخ متحرک دارد. همچنین این خودرو، چندین باتری با ظرفیت‌های مختلف 40 و 60 کیلوواتی دارد. به گفته ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا، این خودرو دارای سخت‌افزار اتوپایلوت است. فضای داخلی این خودرو، خودروهای کوچک دیگر مشابه تسلا را به کناری می‌زند. طول تسلا مدل3/ 4648 میلی‌متر است. البته افرادی که روی صندلی عقب خودرو می‌نشینند، آن را چندان جادار توصیف نمی‌کنند. هنوز مشخص نیست که آیا این خودرو از پنل‌های بدنه آلومینیومی (با وزن کم و گران‌قیمت) یا پنل‌های فولادی (با افزایش وزن و البته قیمت پایین‌تر) استفاده خواهد کرد. تاکنون بیش از 400 هزار سفارش برای خرید این مدل تسلا ثبت شده است.

هیوندای لونیک هیبریدی، مدل 2017

هیوندای مانند هوندا در حال تولید وسیله نقلیه جدید با سه نوع سیستم پیشران است. هیوندای پیش از این خودرویی با سوخت سلولی یعنی شاسی‌بلند کامپکت توسان را به بازار معرفی کرده است. بنابراین هیوندای 2017، یک سدان کامپکت است که سه حالت الکتریکی، هیبریدی و هیبریدی پلاگین ارائه می‌دهد که به ترتیب پاییز امسال، زمستان و تابستان 2017، در دسترس خواهند بود. این خودروی کامپکت با طول 447 سانتی‌متر، کمی کوتاه‌تر از هیوندای الانتراست. هیوندای لونیک (Loniq) با وجود برد 177 کیلومتر، خودرویی سبک و مناسب فضای شهری و حومه است. زمان شارژ آن 4 ساعت و24 دقیقه با 240 ولت و دو ترانسفورماتور است و با استفاده از سیستم شارژ سریع DC، در مدت 33 دقیقه تا 90 درصد شارژ می‌شود. خودروی هیبرید پلاگین لونیک با وجود باتری‌های لیتیوم‌یونی 8/9 کیلووات ساعت، می‌تواند بیش از 40 کیلومتر حرکت کند، اما خودروی هیبریدی لونیک از باتری‌های لیتیوم‌یونی 1/56 کیلووات ساعت استفاده می‌کنند. هر دو خودروی هیبریدی از موتور چهار سیلندر با تزریق مستقیم 1/6 لیتری اتکینسون سایکل استفاده می‌کنند و در این حالت، می‌توانند 77/5 کیلووات ساعت تولید کنند. همچنین مجهز به جعبه دنده شش سرعته و دو کلاچه هستند.

سدان اسپرت جی70جنسیس هیوندای 2018

مدل‌های جنسیس هیوندای، اکنون به برندهای مجزایی تبدیل شده‌اند. جی90 (G90) هیوندای همان اکوئوس (Equus) سابق است و جی80 نیز هیوندای جنسیس بود. انتظار می‌رود تا اواخر سال 2017، جنسیس جی70 پاسخی به سری سوم ب‌ام‌و باشد. این خودرو چرخ‌های عقب یا چهار چرخش متحرک خواهد بود و با دو نوع موتور چهار یا شش سیلندری و یک نوع هیبریدی در دسترس خواهد بود. یک نسخه کوپه آن احتمالا جای کوپه جنسیس فعلی را خواهد گرفت. هیوندای تا سال 1399/ 2020، شش مدل خودرو خواهد داشت. جنسیس جی70 از نظر کیفیت و اطمینان‌پذیری در سطح بالایی قرار دارد.

دیگر خودروهای قابل توجه 2017

امسال تغییرات قابل توجهی در خودروهای زیر وجود نخواهد داشت و البته هنوز هم درمورد آنها جزئیات خاصی ارائه نشده است. با این حال از آن دسته خودروهایی هستند که سال 2017 در بازار مورد توجه خواهند بود.

فورد و لینکلن

این دو خودروساز، برای سال 1397/ 2018، خودروهای مختلفی چون فیستا، فوکوس، رنجر و لینکلن ام‌کی‌سی را معرفی کرده‌اند. اما به نظر می‌رسد سال 2017، سال آرامی برای آنها باشد و به بازطراحی شاسی‌بلندهای خود مانند فورد اکسپدیشن و لینکلن ناویگیتور بپردازند و به مدل فورد اف ـ150 یک جعبه دنده خودکار ده سرعته بیفزایند. فورد به خودروی خود سیستم اینفوتینمنت (سرگرمی ـ اطلاع‌رسانی) sync3 افزوده است. این خودرو در خط تولید سال 2017 خواهد بود و همچنین فورد در نظر دارد بسته تله‌ماتیکس مانند GM OnStar را روی فورداسکیپ نصب و وارد بازار کند.

هوندا آکورد و سی‌آر ـ وی

سال 2017، هوندا با بازطراحی یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌بلندها یعنی هوندا سی‌آر ـ وی و دومین سدان پرفروش هوندا یعنی آکورد، بازخواهد گشت. این خودروها دارای پلتفرم مشترک قابل ارتقا هستند که قبلا در هوندا سیویک هم استفاده شده است.

تویوتا کمِری

این خودرو با 430هزار دستگاه فروش در سال گذشته به عنوان پرفروش‌ترین خودروی ایالات متحده شناخته شد. تویوتا کمری دارای یک پلتفرم ماژولار است. عکس‌های منتشر شده نشان می‌دهد، هوندا آکورد نسخه اسپرت این خودروست. تویوتا قصد دارد موتور چهار سیلندری منحصربه‌فرد خود را جایگزین توربو چهار کند.

منبع: extremetech.com

مترجم: نادیا زکالوند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
حمایت از مهندس جمشید آرین
-
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
۰
۰
با یك مرتبه شارژ تا 400 كیلومتر مسیر را بپیماید
این خودرو كه بر پایه حفاظت از محیط‌زیست ساخته شده، براحتی تا 383 كیلومتر را می‌پیماید
اولین خودرویی است كه محدودیت مسافت 322 كیلومتر را دارد.
بالاخره چند كیلومتر؟؟؟
Yas
-
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
سلام اگر خودرو داشته باشید به راحتی اینهارو می فهمید.
این مسافت ها به نوع جاده بستگی داره هرچه جاده سختتر مسافت كمتر
جواد
-
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
۰
۰
آدم اینا رو نگاه میكنه یاد خودروهای وطنی میوفته
Sina
-
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
۰
۰
سلام لطفا از خودروهای برقی مهندس جمشید ارین مخترع اولین خودروی هوشمند الكتریكی جهان درسال81 ساخته شد كه با تكنولوژی خود جمشید ارین درخصوص شارژ خودرو تمامی خودروهای ایشون در 3تا 5دقیقه شارژ میشه هم گزارش تهیه كنید با تشكر
فرامرز
-
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
۰
۰
جناب جمشید آرین اصل اولین مخترع خودروی هوشمند الكتریك جهان ۱۰۰٪ طراحی و تولید ساخت ایران در 14 سال پیش بوده اند كه توسط مافیای ... موجبات یك خیانت ملی و توقف كار ایشان را فراهم نمودند ؛ خواهش میكنم از این مخترع وطن پرست و مظلوم هم تقدیر كنید و اختراعات وطنی او را هم نشر دهید.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها