رئیس مجلس در کنگره شهدای خمینی‌شهر:

ابرقدرت‌ها تمایلی به از میان رفتن داعش ندارند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ابرقدرت‌ها تمایلی به از میان رفتن داعش ندارند بلکه می‌خواهند این گروهک‌ها برای از میان بردن کشورهای اسلامی بیش از پیش تقویت شوند.
کد خبر: ۹۶۲۰۳۶
ابرقدرت‌ها تمایلی به از میان رفتن داعش ندارند

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، علی لاریجانی پیش از ظهر شنبه در کنگره ملی ۲۳۰۰ شهید خمینی‌شهر اصفهان که با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری در حال برگزاری است، با بیان اینکه خمینی شهر به حسینیه ایران مشهور است، اظهار داشت: تقدیم ۲۳۰۰ شهید برای انقلاب اسلامی ایران نشانه روحیه جهادی و حماسی مردم این شهرستان از جمله مردم درچه، کوشک، اصغرآباد و خود شهر خمینی‌شهر است و حضور در میان خانواده‌هایی که با روحیه متاثر از فرهنگ عاشورا این تعداد شهید در راه خدا نثار کرده، برای من مایه افتخار و مباهات است.

وی با اشاره به اینکه فرق زندگی سعادتمند و غیرسعادتمند یک انسان، به میزان درک وی از مفهوم توحید برمی‌گردد، گفت: شاید در ادبیات اسلامی ما کمتر موضوعی را داریم که همانند مجاهدت در زندگی فرد تاثیر داشته باشد.

لاریجانی با بیان اینکه اگر انسانی تمامی مظاهر شرک را درک کند به نوعی بالاترین مرتبه توحید را نیز درک می‌کند، ابراز داشت: شاید در ادبیات اسلامی کمتر موضوعی را داریم که همانند مجاهدت در زندگی فرد تاثیر داشته باشد؛ مطابق روایتی از پیامبر اکرم (ص) اگر کسی از دنیا برود و در دل علاقه به جهاد نداشته باشد همچون منافق از دنیا رفته است و بر این اساس می‌توان درک کرد که فرق یک زندگی سعادتمند و غیر سعادتمند در آمادگی برای جهاد است.

اثبات ادعای آمادگی برای ظهور به نهادینه شدن جهاد دینی در جامعه برمی‌گردد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام حسین (ع) برای احیای دین پیامبر اکرم (ص) به جهاد با دشمنان دین پرداخت، ابراز داشت: این مطلب به وضوح نشان می‌دهد که دو رکن توحید و جهاد عامل سعادت جامعه است و این موضوعی است که انقلاب اسلامی ما نیز به آن پرداخت و سپس این تفکر را در جهان نیز نشر داد.

وی با تاکید بر اینکه اثبات ادعای آمادگی برای ظهور امام زمان (عج) به نهادینه شدن آمادگی فکری و عملی برای جهاد دینی برمی‌گردد، ابراز داشت: در واقع مجاهدت در راه آرمان‌های دینی رکنی مهم در سبک زندگی فردی و اجتماعی است و در طول تاریخ نیز آمادگی مسلمانان برای جهاد در راه خدا زمانی باعث شد تا اسلام تا قلب اسپانیا نیز نفوذ کند.

لاریجانی با یادآوری نامه امام خمینی (ره) به گورباچف در زمان آشوب‌های شوروی و تذکر دادن موضوع لزوم عمق بخشیدن به تفکر توحیدی در جامعه اظهار داشت: این دو جنبه در سخنان رهبر معظم انقلاب نیز به وضوح مشخص است.

شگردهای جنگ نرم دشمنان پیچیده تر از یک جنگ سخت است

وی با بیان اینکه امروز در دوره‌ای قرار داریم که شگردهای جنگ نرم دشمنان پیچیده تر از یک جنگ سخت است و باید تمام حواس خود را به حربه‌های دشمن معطوف کنیم، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد با حربه‌های تهاجم فرهنگی، فشارهای اقتصادی مانند پایین آوردن قیمت نفت و روش‌های دیگر به کشور ما ضربه بزند و در این میان تحریم‌ها نیز بخشی از مشکلات جامعه را ایجاد می‌کند گرچه اعتقاد داریم مشکل اصلی کشور مدیریت نادرست در برخی مسایل است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دشمن به خوبی بر این مسئله آگاه است که اگر استعدادهای این همه افراد نخبه در کشور به بار بنشیند شکست همه جانبه وی حتمی است و به همین دلیل با ایجاد شرایط سخت و موانعی برای فعالیت جوانان در کشور و منطقه تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این امر به کار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دشمن در پی نابودی ارزش‌های دین و انقلابی است، گفت: دشمن با جنگ نرم فرهنگ دینی ما را نشانه رفته است و بر این اساس در طول سالهای گذشته بر افزایش بودجه فرهنگ دینی در کمیسیون فرهنگی مجلس بسیار تاکید داریم و تمام مسئولان فرهنگی نیز باید با برنامه‌ریزی درست راه نفوذ فرهنگی دشمن را ببندند و خانواده‌ها نیز بیش از گذشته به تربیت جوانان متدین اهمیت دهند.

لاریجانی با اشاره به اینکه کشور ایران نسبت به زمان ابتدای دوران دفاع مقدس در زمینه‌های نظامی بسیار پیشرفت کرده اما برای دیگر کشورها نیز شرایط متفاوت شده است، ابراز داشت: امکانات نظامی منطقه نیز قابل قیاس با زمان گذشته نیست و به همین دلیل بودجه دفاعی در سال‌های گذشته تقویت شده است و باید توان نظامی ما روز به روز بیشتر شود.

اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری برترین راه نجات ما از مشکلات اقتصادی است

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب برترین راه نجات ما از مشکلات اقتصادی است، ابراز داشت: باید با زیرکی از بند و دام دشمنان بگریزیم و در این راه تنها باید با تکیه بر توان نیروهای داخلی، کارآفرینی و سرمایه گذاری در تولید موفق می‌شویم و درمجلس نیز باید قوانین برای تولیدکنندگان داخلی و در راستای پیشرفت اقتصادی تسهیل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیازمند اقتصاد مولد و صادرات گرا هستیم، ابراز داشت: نباید فراموش کنیم که شعار و برگزاری همایش چاره رفع این مشکلات اقتصادی نیست بلکه تنها عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در سایه اتحاد و همدلی ما را به نتیجه می رساند ضمن اینکه باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای تولید و صادرات فراهم شود.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه به چند موضوع مهم توجه ویژه داشته ایم، گفت: رفع مشکلات آبی کشور، استقلال در محصولات استراتژیک کشاورزی و توجه به صادرات از جمله این موارد است.

لاریجانی با بیان اینکه تاکنون به طراحی رابطه درست دانشگاه و تولید تاکنون کم توجهی شده است، گفت: در برنامه ششم توسعه قرار بر این است تا طرح‌های مختلف برای تشویق دانشگاه و صنعت و تشویق مردم برای امور پژوهشی داشته باشیم و از افراد دانشگاهی برای رفع مشکلات تولید کشور کمک بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دشمنان با به جان هم انداختن کشورهای اسلامی در پی نابودی آنها هستند، گفت: اسرائیل به راحتی در کناری نشسته و نابودی مسلمانان به دست خودشان را تماشا می‌کند چرا که مستکبران تمایل ندارند پیروزی ایران و حزب الله در جنگ با مستکبران در دیگر کشورهای اسلامی تکرار شود.

دشمنان همواره در پی تقویت تروریست‌ها از جمله داعش هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان همواره در پی تقویت تروریست‌ها از جمله داعش هستند، تاکید کرد: جای شک است که چگونه این کشورهای، به اصطلاح ابرقدرت نمی‌توانند داعش را در عراق از میان ببرند؛ این مطلب نشان میدهد که ابرقدرت‌ها تمایلی به از میان رفتن داعش ندارند بلکه می‌خواهند این گروهک‌ها برای از میان بردن کشورهای اسلامی بیش از پیش تقویت شوند و بر این اساس مسلمانان باید با چشم باز حیله‌های دشمن را رصد کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها