معاون اول قوه قضائیه خبر داد:

محکومیت یکی از معاونان رئیس‌جمهور

عضو کمیسیون فرهنگی در گفت‎وگو با جام جم آنلاین؛

تخلف در صندوق فرهنگیان به اعتماد معلمان آسیب زد / تحقیق و تفحص می کنیم

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای یکصدوسومین نشست خبری قوه قضاییه، درخصوص رسیدگی به پرونده فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: تاکنون 8 نفر در حین رسیدگی به این پرونده بازداشت شده‌اند.
کد خبر: ۹۶۱۹۳۱
تخلف در صندوق فرهنگیان به اعتماد معلمان آسیب زد / تحقیق و تفحص می کنیم

"اصغر مسعودی" عضو کمیسیون فرهنگی مجلس پیرامون تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان در گفتگو با جام جم آنلاین تصریح کرد: متأسفانه در جایی که این صندق باید یک نقطه امیدی برای قشر فرهنگیان کشور به منزله یک صندق اندوخته روز نیاز افراد باشد، "آمار و ارقام مطرح شده از سو استفاده مالی در این حوزه، هر نوع اعتمادی را در جامعه از بین می‎برد."

وی تخلف در این صندوق را با توجه به جنس اعضای آن که از طبقات آسیب پذیر جامعه هستند غیر قابل درک و مستقل از توجیه برشمرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در رابطه با اقدامات وابعاد نظارتی خانه ملت در خصوص تخلف صندوق فرهنگیان گفت: مجلس تلاش می کند در چارچوب طرح تحقیق و تفحص اولا ابعاد سواستفاده مشخص شود و در ثانی بستری برای برخورد قاطع دستگاه‎های مربوطه با مجرمین و متخلفین فراهم شود.

مسعودی در ادامه تصریح کرد: بدون تردید، چنانچه دستگاه‎های نظارتی و بازرسی ذیربط، دقت لازم و کافی را در برخورد با مفسدان و متخلفان به صراحت و قاطعیت داشته باشند، این گونه مشکلات ناشایست کمتر اتفاق خواهد افتاد.

وی در پاسخ به این سوال که نهایتا مجلس محترم نسبت به رسیدگی فوری، بمنظور بازگشت اموال تاراج رفته مردم به صندوق مذکور چه اقدام اساسی انجام داده است گفت: شاید تنها نهادی که با حساسیت ویژه بطور اعلامی و اقدامی پیگیر بحث تخلفات در صندوق فرهنگیان است، مجلس و نمایندگان آن هستند.

مسعودی خاطر نشان کرد: به محض تکمیل ثبت نام نمایندگان در کمیته تحقیق و تفحص پیرامون صندوق، کمیته با جدیت موضوع را بررسی خواهد کرد.

گفتنی است: حجت الاسلام محسنی اژه‌ای یکصدوسومین نشست خبری قوه قضاییه، درخصوص رسیدگی به پرونده فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: این احتمال وجود دارد که در ادامه رسیدگی به پرونده با تکمیل شدن تحقیقات عده‌ای با قرار وثیقه آزاد شده یا عده جدیدی دستگیر شوند.

محمدرضاشجاعیان – جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
بنده خدا
-
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
۰
۰
خبر نگار محترم همت نمایید در رسوایی دستبرد زنندگان به اموال ملت. وعزم خود و همكارانتان را جزم نمایید تا گرفتن حكم اعدام این مفسدان فی الاض خواب را بر خود حرام نمایید این مفسدان كه هر روز سر از جایی در می اورند را باید از ریشه خشكاند
امیر
-
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
برادر بنده خدا مگر نمی دانی طبق حكم قوه قضائیه افشادی غارت بیت المال جرم محسوب میشه میخوای واسه ما دردسر درست كنی!!!
معلم
-
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
۰
۰
برخورد قاطع زمانی تاثیر دارد كه چند نفر اعدام شوند .وگرنه آب درهاون كوبیدن است
كسرا
-
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
۰
۰
كلا مگر اعتمادی هم بین مردم به شما مونده ؟ بانك ها یكی پس از دیگری ، بیمه ها ، سازمان تامین اجتماعی ، صندوق فرهنگیان ، شركت نفت ، دكل های گمشده حفاری ، مزایده های دروغین پروژه ها ، سدسازی های غیر علمی و پول ساز برای عده ای ، صندوق بازنشستگی ، كاسبی از تحریم ها ، اسكله های غیر مجاز واردات بدون پرداخت عوارض و مالیات ، ورشكستگی بنگاه های خرد و كلان ، شكاف وحشتناك طبقات اجتماعی ، جولان آقازاده ها ، تورم بالا و قدرت خرید پایین مردم ، بیكاری ، اختلاس های پشت سر هم با مبالغ عجیب و غریب و ... واقعا از مردم توقع اعتماد دارید ؟؟؟؟ !!!!! سنگ پای قزوین چلوی شما روسفیده . و تو جام جم محترم میدونم كه این كامنت را ثبت نخواهی كرد اما این درد دل كاركنان تو هم هست
یاشار
-
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
۰
۰
بنده هم تحقیق و تفحص میكنم حتما
آقا شماها ملت رو چی فرض كردین خدایی؟؟
این كشور ارث پدریتون هست كه هر چی دلتون میخواد میكنین؟؟؟
بنده خدا
-
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
۰
۰
فقط با اعدام مفسدین اینده روشن برای كشور رقم می خورد این افراد از زندان رفتن ابایی ندارند
متحیر
-
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
۰
۰
چرا علمای اعلام ومراجع تقلید ومداحان وذاكران اهل بیت سلام الله علیها اینجور مواقع سكوت اختیار میكنن وهیچ نمیگن
جواد
-
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
۰
۰
دست مریزاد ابروی نظام رو بردید معلم ها روكه ولش
احمدی
-
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
۰
۰
ازهر قشری دزدی شده ولی خدا كند خدای معلمان روسیاهشان كند
محمد
-
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
۰
۰
تخلف نه در صندوق فرهنگیان بلكه در تمام سازمانها.. ارگانها و ...ریشه دوانده و اعتماد ملت را حتی به مسولین به حداقل رسانده و جدا باعث بسی تاسف هست چرا مسولین تراز اول مملكت هم به هجمه و سیل تخلفات بی تفاوت اند و نسبت به ریشه كنی ان حساسیت نشون نمیدن...كه روز بروز تعداد تخلفات و مبالغ ان افزایش یافته و مثل انفلوانزای مرغی به همه جا اشاعه پیداكرده ...

نیازمندی ها