شبنم مقدمی در آخرین پست اینستاگرامی خود از آبراهام لینکلن شانزدهمین رییس‌جمهور تاریخ آمریکا نوشت.
کد خبر: ۹۶۱۵۶۷
بازیگر زن ایرانی در ستایش از رییس‌جمهور آمریکا نوشت + عکس

به گزارش جام جم آنلاین، لینکلن اولین رییس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا و فردی بود که به تاریخ سیاه برده‌داری در آن کشور پایان داد. او در آوریل ۱۸۶۵ به ضرب گلوله فردی به نام جان ویلکس بوت کشته شد. بوت از مخالفان سرسخت لغو برده‌داری و اعطای حق رای به سیاه‌پوستان رها شده از بند برده‌داری بود.

شبنم مقدمی بازیگر فیلم‌های چون «ابدویک روز»، «نفس»‌ و «به نام پدر» عکسی از بنای یادبود لینکلن منتشر کرد و درباره او نوشت: «آبیِ آسمان و آب و آن دورتر. یادمان مردی که برده داری را از این سرزمین، برانداخت. و بهایش را هم داد. جانش را.

واشنگتن دی سی. ششم آبان ماه نودوپنج.

پی‌نوشت: آبراهام لینکلن ،پس از تصویب قانون ممنوعیت برده‌داری و اصرار بر عملی کردن آن، ترور شد. این بنا در پایتخت آمریکا، یادمان اوست.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
ناصر
-
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
۰
۰
می توانست از دكتر مصدق بنویسد - غربی ها روی شخصیت هایشان زیاد تبلیغ كردند و آنها را بین مردم جهان اسطوره كردند در صورتیكه دكتر مصدق یك اسطوره منحصربفرد نه فقط در تاریخ ایران بلكه در تاریخ ملت های حق طلب و عدالت خواه میتواند جایگاه ویژه داشته باشد .
-
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
۰
۰
خب بعدش؟
حمید
-
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
با تو نیست عزیز...
رضا شكوهی
-
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
۰
۰
ارزش ازادی بیان در ان است كه هر كس بتواند برداشتهای منطقی خود را از جامعه جهانی منعكس كند به شرط اینكه توهین امیر نباشد و حقوق و آزادی دیگران را خدشه دار ننماید, من با وجود اختلاف با سیاست جهانی امریكا, در نگارش این خانم هیچ عیبی نمیبینم , چه خوب است كه اقا ناصر محترم بجای ایراد گرفتن, در مورد شخصیت قهرمان ملی ما مرحوم دكتر مصدق ابراز عقیده بنمایند , تا حرمت آزادی بیان حفظ شود.
ایرانی
-
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
۰
۰
آفرین بر آقا ناصر . می توانست از كوروش كبیر بنویسد كه در ایران باستان بساط برده داری را برچیده بود و آزادی اعتقادی و مذهبی و خلاصه حقوق بشر را برای اولین بار پایه ریزی نمود. و ما همه وامدار این ابر مرد هستیم. و متاسفانه توجهی چندانی به این موضوع نداشته ایم در حالیكه دیگران تاریخ و هویت ما را به یغما برده و می برند و از آن بهترین بهره برداری ها را می كنند .
نرم افزار موبایل
-
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
۰
۰
احسن با آقای شكوهی موافقم
سلام
-
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
۰
۰
چرا نظر شخصی یك نفر را تبلیغ می كنید. نظر هر كسی برای خودش محترم است.
نظر
-
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
۰
۰
هر موقعی این طور مطلب رو در مورد این رییس جمهور جایی میخونم یا می شنوم كاملا تحت تاثیر اراده و انسانیت این فرد قرار میگیرم . فیلمش هم به زبان اصلی دیدم با زیر نویس . واقعا فیلمش هم جالبه .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها