مردی که در جریان درگیری با خواستگار خواهرش، او را با ضربه‌های چاقو از پای درآورده و به قصاص محکوم شده بود، با پرداخت دیه 600 میلیون تومانی از چوبه دار نجات یافت.
کد خبر: ۹۶۱۴۲۵
دیه 600 میلیونی برای نجات از اعدام +عکس

به گزارش جام‌جم، چهارم تیر سال 87 ماموران کلانتری 106 نامجو در جریان درگیری میان چند مرد جوان در خیابان گرجانی تهران قرار گرفتند. ماموران با حضور در آنجا مشاهده کردند که مردی زخمی شده و عامل درگیری به نام مهدی متواری شده است. مرد میانسال به بیمارستان منتقل شد اما به دلیل شدت خونریزی فوت کرد.

مهدی چند روز پس از قتل دستگیر شد. متهم به قتل به افسر بازجو گفت: مقتول خواستگار خواهرم بود. زمانی که به او پاسخ منفی داد شروع به مزاحمت برای خواهرم و دیگر اعضای خانواده کرد. بنابراین روز حادثه با برادرم تماس گرفت تا با ما حرف بزند. از ترس این‌که بلایی سر برادرم نیاید من و دو نفر از اقواممان با او همراه شدیم. مقابل خانه مقتول که رسیدیم او بیرون آمد و درگیری‌مان بالا گرفت و به زد و خورد تبدیل شد. مقتول به خانه رفت و قمه آورد. من هم چاقویی را که همراهم بود بیرون آوردم تا او را بترسانم که نفهمیدم چطور ضربه‌های چاقو به او اصابت کرد. او غرق در خون کف خیابان افتاد و ما از ترس فرار کردیم.

متهم به قتل پس از بازسازی صحنه قتل روانه زندان شد. او در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد.

حکم مجازات از سوی قضات شعبه 17 دیوان‌عالی کشور تائید و به شعبه اول اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد. مرد اعدامی دو ماه پیش و با گذشت هشت سال از وقوع این جنایت در زندان رجایی‌شهر کرج پای چوبه دار رفت.

چند ثانیه مانده به اجرای این حکم برادر و دو خواهر مقتول به او فرصت دو ماهه دادند و به این ترتیب مرد اعدامی زنده ماند و به سلولش بازگشت.

از آن موقع خانواده قاتل تلاش برای جلب رضایت را آغاز کردند تا این‌که دیروز در حالی که دو ماه فرصت مرد اعدامی به پایان رسیده بود، خانواده‌اش توانستند با پرداخت 600 میلیون تومان دیه به دو خواهر و برادر مقتول رضایت آنها را جلب کرده و مرد اعدامی از مجازات مرگ نجات یابد. او قرار است بزودی از جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
سوال
-
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
۰
۰
واقعا اونی كه مرحوم شده ششصد میلیون تومن می ارزیده؟؟؟ یا همین آقایی كه الان از اعدام رها شده؟!!!
نرم افزار موبایل
-
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
۰
۰
ها والا .حالا چرا ششصد شش سال پیش كشته دیه بود 50میلیون ماه حرامم باشه صدتومن .پونصد دیگش سی چیه
مریم
-
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
۰
۰
واقعا متاسفم،صد میلیون میدادن،اگه هم قبول نمیكردن حكمو اجرا میكردن،دیگه نیازی به این همه زحمت نبود،با اون پانصدمیلیون چندتا كار خیر میشد انجام داد،من حتی اگه عزیز خودم هم باشه با بیشتراز صد میلیون موافق نیستم.
نرم افزار موبایل
-
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
۰
۰
مریم خانوم ایشالا نصیب شما و عزیزان تون بشه, بعد ببینیم شما چكار میكنی اون موقع
مریم
-
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
آقا یا خانمه نرم افزار موبایل،بنده مثال زدم،اول این آرزو را برای خودتان بكنید،اگرهم خدایی نكرده واسه من پیش بیاد بدون هیچ چشم داشتی طرف رو قصاص میكنم.
چشم برزخی
-
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
۰
۰
قابل توجه قوه قضاییه:
بعد از مهریه، دیه برای بعضی‌ها تجارت شده. ای بسا اگر جلو این انحراف گرفته نشود ممكن است شاهد قتل‌های كنترل شده و سناریو نوشته شده از قبل باشیم.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها