با توجه به برخی تصاویر منتشر شده، گویا هفته گذشته دو دستگاه رنو کوئید به یکی از شرکت های خودروسازی ایرانی آمده است. با توجه به فضای داخلی شرکت که در تصاویر مشخص است، برخی احتمال این را می دهند که در حال حاضر این دو رنو کوئید در گروه صنعتی سایپا و پارس خودرو قرار دارند.
کد خبر: ۹۶۰۹۷۲
اولین رنو کوئید به ایران آمد +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از اسب‌بخار ، با توجه به اطلاع رسانی منابع خبری هندی، اولین نمونه های رنو کوئید از هند برای تحقیق و پروژه تطبیق با بازار ایران به کشور آمده اند و قرار است فرایند بررسی آن آغاز شود.

حال با توجه به تصاویر و برخی شنیده ها، سوالی پیش می آید که چرا رنو کوئید بر خلاف صحبت ها به جای ایران خودرو در جایی دیگر قرار دارد؟ البته که نمی توان از روی تصاویر به صورت قطعی گفت که این خودروها در محوطه سایپا هستند و شاید در بخشی از یک خودروسازی دیگر قرار داشته باشند.

پیمان کارگر، مدیر عامل شرکت رنو پارس، در کنفرانس مطبوعاتی خود به این طور در مورد ورود رنو کوئید به بازار ایران شرح داد: « برنامه تولید کوئید مشابه سفارش برزیل را در ایران داریم و می خواهیم با قیمت حدود ۳۰ میلیون تومان آن را روانه بازار کنیم. همچنین کوئیدی که در ایران ساخته می شود، مانند نسخه هندی نیست و استانداردهای ایران را رعایت می کند. به دنبال آن هستیم که کوئید را با سه ستاره ایمنی Euro Ncap در ایران عرضه کنیم. »

حال شاید برای شما جای سوال باشد که چه طور رنو کوئید ایران متفاوت از نسخه هندی است؟ و با توجه به رویکرد دوره ای خودروسازان، اعتماد به این صحبت کمی برایتان سخت باشد!

داستان از جایی شروع می شود که رنو کوئید نسخه هند به مراکز تست تصادف جهانی می رود و نمی تواند ایمنی خود را ثبت کند. با توجه به اینکه کوئید بر مبنا بازار هند طراحی شده بود و طبق استانداردهای آن کشور، وجود برخی امکانات مانند آینه بغل هم الزامی نیست، بدیهی است که خودرویی با فرایند ارزان سازی عرضه شده است. ولی از طرفی با توجه به برنامه گروه رنو جهت عرضه این خودرو در آمریکای جنوبی و برخی کشورهای آفریقا و حاشیه خلیج فارس، باید سطح ایمنی و تطابق کوئید با استانداردهای حداقلی تغییر می کرد. لذا در نسخه برزیلی با ۱۳۰ کیلوگرم اضافه وزن و بهبود شاسی روبه رو هستیم که در آزمایش اولیه به مراتب قوی تر از نسخه هندی ظاهر شده است و در تست تصادف از روبه رو به صورت مقطعی موسسه Global Ncap، ستون A تا حد زیادی قوی ظاهر شده است. با توجه به مدارک منتشر شده از این تست می توان نتیجه گرفت که نسخه دو ایربگ کوئید با شاسی تقویت شده می تواند در بخش صحت عملکرد سامانه های ایمنی امتیاز بیشتری را بگیرد و سطح سه ستاره ایمنی جهانی را بدست آورد و با امکانات ایمنی بالاتر، بهتر ظاهر شود.

شاید باز هم برای شما جای سوال باشد که در این شرایط، چرا باید نسخه هندی برای برخی آزمایش ها به ایران بیاید؟

پروژه کوئید حاصل مرکز تحقیقات و فناوری رنو در هند است و به عبارت ساده، این هندی ها هستند که مالک اصلی این پروژه به حساب می آیند. بدیهی است که برای برخی تست های اولیه نسخه های آزمایشی از جانب خط تولید مرکزی به سایر مراکز تولید ارسال می شود و احتمالا این دو کوئید، برای برخی آزمایش های فنی به ایران آمده اند و ما هم امیدواریم که در بحث ایمنی و شاسی، پای نسخه برزیلی به ایران باز شود.

با این تصاویر نمی توان به صورت قطعی کل پروژه کوئید را در ایران تفسیر کرد و یا پیش داوری در خصوص آن داشت. ولی آن گونه که واضح است، در صورت صحت تصاویر، پروژه کوئید با سرعت بیشتری در ایران فعالیت می کند و این نشان از حرکت نسبی رو به جلو در شرایط فعلی صنعت خودرو ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۷
احمد
-
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
۰
۰
آین بیاد خدا تومن به مردم میفروشن ... رحم و مروت ندارن ...
كورش
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
خدای خو ب مردم ایران را شناختین
تست
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
خودرویی سه سیلندر با توان موتور 53 اسب بخار ، فقط برای گذر از خیابانهای شلوغ مناسب است. تنها علت انتخاب این خودرو ، مصرف سوخت ، دكور آن و از مهمتر پیش بینی سود حاصل از فروش بالای آن می باشد.
بی نام
-
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
۰
۰
تندر 90 كه به بازار ایران اومد قرار بود خودرویی باشه برای اقشار متوسط و كم درآمد اما الان با قیمت بالایی كه داره متاسفانه اقشار متوسط كمتر میتونند به سمت این خودرو برند....داستان رنو كوئید هم به همین صورته...حدود 30 میلیونه اما توی رسانه ها.....
رضا
-
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
۰
۰
زیر 40 میلیون بود هرچی خواستین بگین
رضا
-
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
۰
۰
باوركنید زیر 40 به دست مردم نمی دن الان تو أینترنت جست جو كن ببین تو هند و إمارات چقدره؟ تو هند 8 میلیون و امارات ١٢ میلیون تومن چرا تو ایران ٣٠ میلیون اخه چرا ؟
بابك
-
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
۰
۰
خخخخخخخخ وای وای . این همون ماشینه هس كه تو euro ncap صفر ستاره گرفته ؟؟؟ یعنی از ماشینهای وطنی كمتر. چه از تصادف بغل چه از جلو .چه عابر پیاده . وووو.... .مردم عزیز برید تست تصادفش رو ببینید تو google . ببینید با پول گزاف براتون چی به ارمغان آوردن .حمایت مصرف كننده و از این قبیل چرتها همش كشكه. خوشحال باشید و چشم و گوشتون را ببندید رو این حرفها .اصل اینه كه راه میره. برید تو صف خرید. خودروساز یه فكری برا فروشش میكنه .نگران نباشید
ساسان
-
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
۰
۰
بنجل های فرانسوی , كه سالها پیش تولیدش در فرانسه متوقف شده است .

خودرو فقط ژاپنی > تویوتا , میتسوبیشی , مزدا , هوندا , سوزوكی , نیسان
عباس
-
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
۰
۰
فرانسوی ها با بنجل های قدیمی شان خوب پولی از ایران به جیب میزنند - خودروسازهای ایرانی هم حسابی از ملت میگیرند و جیب هایشان را پر پول میكنند , كی به كی است بابا بیخیال فقط بچاپ بچاپ است بعد كه گندش در آمد توی دعواهای سیاسی دست هم دیگه رو می كنند و اختلاس های میلیاردی میزنه بیرون
امید
-
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
۰
۰
دست سایپا و پارس خودرو رسید آقا بیخیالش بشین
iran
-
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
۰
۰
چه ماشین بی ریختی !!!!
زبل خان
-
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
۰
۰
فرانسوی ها و بنجل هایشان - همیشه بنجل هایشان را به ایران میاندازند
حمیدرضا
-
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
۰
۰
تبریك میگم
800سی سی حجم موتور!!!
شتاب0-100هم17ثانیه!!!!!!
خودرویی كه واسه مردم گشنه و بدبخت هند طراحی شده رو میخوان 30میلیون بندازن به ملت ما
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
۰
۰
موقعی كه ال 90 برای اولین بار تولید بشه قرار بود باقیمتی در حدود پیكان جایگزین بشه اما هیچ وقت این امر تحقق پیدا نكرد .فكر نكننید مافیای خودرسازان همچین اجازه ای بدن چون خودروسازان هرز شخصیت یك مهندس ندارند بكه یك واسطه و دلال هستن واجازه رقابت به هیچ كس نمی دن
یك دویت
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
۰
۰
خودرویی كه برای هندی ها13 میلیون برای ما 30 میلیون بعدشم جك خنده داری گفتن كه میاد بجای پراید 20میلیونی و سرعتش نسبت به پراید كم تره
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
امكان نداره اینا قیمتی رو بدن كه برابر با پراید یا كمتر باشه كه بازار خودروی داخلی خودشون خراب بشه
از ماست كه بر ماست
تیمور
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
۰
۰
انشاالله ماهم صاحب ماشین میشیم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها