مدیرکل دفتر اطلاعات مالیاتی :

اطلاعات برای اخذ مالیات مسکن وجود ندارد

اختصاصی جام جم آنلاین

چشم انداز خوب خانه مالیات دارد!

دولت پرتغال خبری را اعلام کرده که بیشتر شبیه دروغ سیزده است: اخذ مالیات اضافه از مالکانی که خانه شان آفتابی بوده و می توانند از چشم انداز زیبایی لذت ببرند!
کد خبر: ۹۶۰۷۲۹
چشم انداز خوب خانه مالیات دارد!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پورتوگال نیوزآنلاین، مالکان پرتغالی اگر دارای خانه ای آفتاب گیر بوده یا منزلشان چشم اندازی زیبا به دریا دارد، باید تنشان به لرزه بی افتد زیرا به زودی ناگزیر خواهند بود برای این مواهب، مالیاتی اضافه بین 10 تا 20 درصد به دولت بپردازند.

دولت پرتغال روز سه شنبه اعلام کرد که قصد دارد در سطح شهرهای کشور مالیات بر املاک اضافه ای را برقرار کند که مبلغ آن بر اساس نور طبیعی و چشم اندازی که خانه ها دارند تعیین می شود.

در عوض براساس همین این قانون ، مالک آپارتمانی در طبقه همکف یا صاحب خانه ای که در مکانی پر سر و صدا واقع شده است می تواند این شانس را داشته باشد که مبلغ مالیات بر املاک وی کاهش یابد.

فرناندو روچا آندراده ، وزیر مشاور در امور مالیاتی در توجیه این ماده جدید قانون مالیات بر املاک ، گفت: این ماده قانونی را دولت با هدف برقراری هرچه بیشتر عدالت مالیاتی میان مالیات دهندگان وضع کرده است.

از سوی دیگر، لوئیس منزس لیتائو ، رئیس اتحادیه مالکان لیسبون، وضع این مالیات اضافی را ظالمانه دانست و گفت: مالکان باید برای چیزی مالیات بدهند که برای آنها هیچ درآمدی ایجاد نمی کند. برخی قدرت پرداخت چنین مالیات اضافی را ندارند.

گزارش: بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها