معاون استاندار تهران از شوراهای اسلامی به عنوان مصداق بارز مشارکت مردم در تصمیم‌سازی یاد کرد که می توانند کمک‌رسان دولت باشند.
کد خبر: ۹۶۰۵۴۷
شوراهای اسلامی، کمک‌رسان دولت در تصمیم‌سازی‌

به گزارش جام جم آنلاین، «هدایت‌الله جمالی‌پور» بعدازظهر امروز در هفدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی استان تهران و نخستین نشست مشترک شوراهای اسلامی استان تهران و نمایندگان مردم شهرستان‌های استان تهران در مجلس شورای اسلامی که با حضور جمعی از نمایندگان مجلس و فرمانداران شهرستان‌های استان تهران به میزبانی فرمانداری ویژه شهرستان ری در سالن خدمت این فرمانداری برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای حضرت اظهار داشت: امر مهم شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بنا نهاده شده است و به برکت انقلاب اسلامی در جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است.

وی با اشاره به جایگاه شوراهای اسلامی گفت: یکی از برکت‌های شوراهای اسلامی مشارکت مردم در تصمیم‌سازی است.

معاون استاندار تهران افزود: به هر میزان که مردم در تصمیم‌سازی مشارکت داشته باشند در کشور بیشتر شاهد بهبود و ارتقا خواهیم بود.

وی بیان داشت: امید است بتوانیم در آینده بسیاری از امور که امروز در حوزه فعالیت دولت است را به مردم بسپاریم و شوراها در این مهم بهترین کمک‌رسان به دولت هستند.

تاکید بر صیانت از جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا

جمالی‌پور گفت: صیانت از جایگاه والای شوراها یک اصل مهم است و امید است هم اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و هم مسوولان تمام تلاش خود را برای صیانت و پاسداری از این جایگاه به خدمت بگیرند.

وی با بیان این‌که بسیاری از معضلات و مشکلات می‌تواند توسط شوراها برطرف شود، افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌توانند بازویی برای دولت و نظام باشند و باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که اگر اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا عملکرد خوبی نداشته باشند اعتماد مردم از آنان سلب شده و این موضوع سبب ایجاد مشکل برای کشور می‌شود.

ساماندهی تشکل‌های مردمی از اولویت‌های دولت است

فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه دولت و دستگاه حاکمیتی معتقدند نهادهای مدنی باید با سرعت شکل بگیرد، عنوان کرد: نظام بخشی نهادهای مدنی در اولویت دولت یازدهم است.

وی ادامه داد: دولت یازدهم تلاش دارد که با ساماندهی نهاد‌های مدنی بسیاری از مشکلات مردم سامان داده شود.

جمالی‌پور در پایان تصریح کرد: هرچه سازمان‌ها قانونمندتر شوند به توسعه و پیشرفت کشور کمک می‌کند.

هفدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی استان تهران و نخستین نشست مشترک شوراهای اسلامی استان تهران و نمایندگان مردم شهرستان‌های استان تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور محمد قمی رئیس مجمع نمایندگان استان تهران، هدایت‌الله جمالی‌پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه ری، فرمانداران شهرستان‌های رباط کریم، ملارد، پیشوا، بهارستان و روسای شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان تهران و جمعی از اصحاب رسانه استان تهران در سالن همایش‌های خدمت، فرمانداری ویژه شهرستان ری برگزار شد.

رضا فغانی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها