رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی ایران هر گونه افزایش قیمت بلیت عتبات خارج از نرخ رسمی اعلام شده از سوی آژانس ها برای ایام اربعین را تخلف دانست و از مردم خواست تا موارد تخلف را برای برخورد با آنها گزارش دهند.
کد خبر: ۹۶۰۵۱۵
فروش بلیت عتبات با قیمت بالا تخلف است / اعلام قیمت رسمی بلیط ایران - عراق در ایام اربعین

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ، اخیرا طبق توافق سازمان هواپیمایی کشوری با ایرلاین ها خبری مبنی بر تعیین نرخ رسمی یک میلیون و 100 هزار تومان برای خرید بلیت هواپیما در مسیر تهران-نجف-تهران و تهران- بغداد-تهران ونرخ ۱میلیون و ۳۵۰ هزار تومان برای سفر رفت و برگشت از مشهد به نجف و بغداد منتشر شد.

اما براساس گزارش های مردمی رسیده برخی ازآژانس ها از این توافق سر پیچی کرده و برای بلیت مسیر تهران- نجف- تهران ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و تهران- بغداد- تهران یک میلیون و 900 هزارتومان اعلام کردند . برخی از آژانس ها حتی برای این مسیرها رقم های بالاتری را نیز عنوان کرده اند .

محمد حسن کرمانی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی ایران در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین در این باره گفت : بخش خصوصی و سازمان هواپیمایی کشور برای ایام اربعین و سفر به عتبات به این جمع بندی رسیدند که برای یک مدت 10 تا12 روزه که از حدود 23 آبان شروع می شود نرخی را برای جلوگیری از آشفتگی اعلام کنند ،‌در نتیجه رقم یک میلیون و 100 هزار تومان برای فروش بلیت هواپیما در مسیر تهران-نجف-تهران و همچنین تهران- بغداد-تهران و نرخ ۱میلیون و ۳۵۰ هزار تومان برای سفررفت و برگشت از مشهد به نجف و بغداد اعلام شد . بنابراین آژانس ها ملزم به رعایت این نرخ تعیین شده برای مسافر در همین مدت 10 – 12 روزه هستند و رعایت آن هم کار سختی نیست .

وی افزود : این بخشنامه برای شرایط ویژه این ایام صادر و ابلاغ شده است و اگر آژانس ها این نرخ نامه را رعایت نکنند خلاف کرده اند و این انجمن در صورت دریافت گزارشی مبنی بر تخلف از نرخ های اعلام شده به آن رسیدگی کرده و آژانس های متخلف را به دستگاههای نظارتی معرفی می کند .

سیما رادمنش - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محمود
-
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
۰
۰
تمام بلیت فروش ها یك صدا گفتند ، چسب !
جانبازو بازنشسته
-
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
۰
۰
وقتی كه وزیر راه وشهرسازی قیمت كرایه اتوبوس ها را دوبرابر می كند در این ایام چطور بقیه به رعایت قانون عمل می كنند البته اگر قانونی وجود داشته باشد.مردم بیچاره شدند از كارهای نسنجیده مسوولان.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها