مدیر کمیته امداد چابهار گفت: در سال جاری ۳۳ خانوار روستای طیس شهرستان چابهار با برنامه ریزی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان منطقه آزاد چابهار به خودکفایی می رسند.
کد خبر: ۹۶۰۱۴۶
طیس اولین روستای بدون مددجو

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، مدیرکمیته امداد شهرستان چابهار به منظور رفع مسائل و مشکلات مددجویان و جامعه هدف این نهاد با مدیرعامل منظقه آزاد چابهار دیدار کرد.

در این دیدار رضا گلزاری مقدم ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: هم اکنون بیش از ۳۳ خانوار در روستای طیس ساکن هستند که عمده نیاز آنها اشتغال است.

وی افزود: لیست تعداد مددجویان ساکن در این روستا همراه با نوع نیازهای اساسی و ضروری این افراد و همینطور توانایی های خانوارهای آنها توسط کارشناسان این نهاد آماده تحویل به سازمان منطقه آزاد برای توسعه کارآفرینی مددجویان مجری طرح های اشتغال و خودکفایی از طریق ظرفیت های موجود در این سازمان است.

گلزاری مقدم اظهار داشت: بیشتر این مددجویان در دوره های آموزش فنی و حرفه ای که توسط این نهاد و به صورت رایگان ارائه شده حضور داشته اند که این امر باعث افزایش قدرت ورود به بازار کار خواهد شد.

وی با بیان اینکه توانمندسازی اقتصادی خانواده ها و تقویت روحیه کسب و کار از مهم‌ترین اهداف ایجاد طرح های اشتغالزایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد است، افزود: تسهیلات اشتغال این نهاد در قالب طرح‌های کارانگیزی، خودکفایی و توان‌افزایی در زمینه‌های دامپروری، کشاورزی، صنایع دستی، صنعتی و تولیدی و حمل و نقل به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت می‌شود.

مدیر کمیته امداد چابهار تصریح کرد: کمیته امداد شهرستان چابهار با بیش از دو هزار و ۱۰۰ خانوار تحت حمایت خدماتی از جمله مستمری ماهانه، درمانی، فرهنگی، آموزشی، مشاوره، اعطای تسهیلات اشتغال و کارگشایی، احداث مسکن و کمک هزینه تحصیل و ازدواج به مددجویان ارائه می کند.

عبدالرحیم کردی، مدیر عامل منطقه آزاد چابهار هم در این نشست گفت: سازمان منطقه آزاد چابهار برای ارج نهادن به اهداف کلان کشور با تمامی امکانات و پتانسیل های موجود آماده خدمت رسانی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) به ویژه ایتام این نهاد است.

وی با بیان اینکه روستای طیس در محدوده جغرافیایی این سازمان قرار دارد، گفت: تلاش می شود با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهره گیری از توانایی و استعداد مددجویان ساکن در این روستا با ایجاد اشتغال پایدار احیاگر روحیه خودباوری و خوداتکایی در آنان باشیم.

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: زدودن فقر از جامعه نیازمند همکاری و همیاری تمامی سازمان ها و ارگان ها و آحاد مردم جامعه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها