رییس‌ جمهور در نشستی با خبرنگاران در خمین:

امسال سال رونق اقتصادی در کشور خواهد بود

رییس جمهور در پایان سفر به استان مرکزی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه این استان با اشاره به اینکه امسال سال رونق اقتصادی در کشور خواهد بود، گفت: دولت به بنگاه‌های کوچک و متوسط به هر مقدار که نیاز باشد، تسهیلات ارایه می‌دهد تا از ظرفیت آنها به خوبی استفاده شود.
کد خبر: ۹۶۰۰۹۹
امسال سال رونق اقتصادی در کشور خواهد بود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، با بیان اینکه استان مرکزی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی علاوه بر منابع طبیعی خود دارد، گفت: سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی در صنایع استان صورت گرفته که البته این صنایع باید به روز شده تا از همه ظرفیت آن به خوبی استفاده شود.

رییس جمهوری، رونق اقتصادی و خروج اقتصاد از رکود را به عنوان برنامه اصلی دولت، در سال‌های اخیر عنوان کرد و افزود: ما به مردم قول دادیم که به هدف رشد اقتصادی 5 درصدی برسیم که با تلاش دولت تا پایان سال، شاید بیش از این رقم حاصل شود.

روحانی با اشاره به اینکه براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار بود به 7 هزار و 500 بنگاه اقتصادی و صنعتی تسهیلات ارایه شود، گفت: امروز رقمی بیش از برنامه‌ریزی تحقق یافته و 12 هزار و 500 بنگاه تسهیلات دریافت کرده اند که دولت به این مسیر ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه باید به برخی بنگاه‌ها که از فناوری روز عقب مانده‌اند، کمک کنیم، اظهارداشت: تولید باید رقابتی باشد تا قدرت صادرات را داشته باشد چرا که پیشرفت در گرو ایجاد یک بازار رقابتی است که باید با تلاش به آن برسیم.

رییس‌ جمهوری ادامه داد: امروز بسیاری از کشورهای خارجی و سرمایه‌گذاران آنها علاقمند به مشارکت با بنگاه‌های صنعتی و اقتصادی ما هستند و در این راستا تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای گوناگونی به امضاء رسیده است.

وی با اشاره به وجود مفاخر فراوان در استان مرکزی گفت: آفتاب انقلاب، استقلال، عزت و آزادگی ملت ایران از این استان طلوع کرده و ملت ایران و مردم منطقه و جهان همچنان تا قرن‌ها از گرما و نور این آفتاب بهره‌مند خواهند شد.

روحانی با تأکید بر اینکه باید از همه نیروها بویژه جوانان تحصیلکرده در مسیر توسعه و پیشرفت کشور، استفاده و بهره‌برداری کنیم، گفت: امروز آمار خشنودکننده‌ای در زمینه کاهش نرخ بیکاری بویژه در میان بانوان ارائه می شود که امیدواریم این روند تداوم یابد.

رییس‌ جمهوری با اشاره به تصمیم دولت برای اجرای دو طرح مهم خودروسازی و پتروشیمی در استان مرکزی و تأکید بر ضرورت تلاش همه وزارتخانه‌ها و مسئولان ذیربط برای انجام این پروژه‌ها گفت: در این سفر 54 طرح و پروژه به تصویب رسید که ظرف امسال و سال آینده اجرایی و عملیاتی می‌شود.

روحانی در ادامه نشست در پاسخ به سوالی در زمینه مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه‌ای، گفت: منطقه خاورمیانه سال‌هاست که با معضل تروریسم مواجه شده و قدرت‌های غربی نمی‌خواهند تروریسم در این منطقه پایان پذیرد در حالی که این معضل و آثار آن دامنگیر خود آنها شده است.

رییس‌ جمهوری تأکید کرد: برخی قدرت‌های بزرگ با گروه های تروریستی براساس اهداف نامشروعی که دارند بازی می‌کنند و با وجود ابزار و تجهیزاتی که به منطقه گسیل داشته‌اند، هیچ اقدام مثبتی علیه آنان ندارند و در حقیقت با مسأله مبارزه با تروریسم یک شوی سیاسی به راه انداخته اند.

دکتر روحانی افزود: مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال موضوع تروریسم در منطقه بسیار روشن است. ما مداخله کشورهای خارجی را بدون هماهنگی با کشور میزبان بسیار خطرناک می‌دانیم و معتقدیم که دولت‌های عراق و سوریه باید کمک خواسته و درخواست کنند تا کشور دیگری در خاک آنها علیه تروریسم اقدام کند و این براساس اصول بین‌المللی بوده و خلاف آن ناامنی را تشدید می‌کند.

وی تأکید کرد: ما باید مرزهای جغرافیایی را مورد احترام قرار دهیم، چرا که تغییر مرزها بسیار خطرناک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
صادق
-
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
۰
۰
آقای رئیس جمهور عزیز
ما در شركت اطلس پود مشغول بكار هستیم ولی با توجه به خروج محصولات تولید شده كه روزانه اتفاق میافتد و تحویل مشتری میشوند ولی متاسفانه حقوقی دریافت نمی كنیم
شاید شما به این شركت هم كمك هزینه داده اید اما, ...
ممنون از زحماتی كه متحمل می شوید و در جهت اعتلای كشور كوشا هستید
علی آزادی
-
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
۰
۰
وجدانن به اقتصاد دیگه دست نزنین. بسه
ایرانی
-
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
۰
۰
به نظرتان یه كم واسه این وعده ها دیر نشده؟؟؟؟؟البته اگر انتخابات بعدی مدنظرتونه خوب وقتی رو برای این جور حرف انتخاب كردید!!
سرباز
-
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
۰
۰
امسال سال آخر دولت خواهد بود . نه سال شكوفائی .

نیازمندی ها