دو نماینده مجلس با اشاره به اینکه وزرایی مورد اعتماد مجلس خواهند بود که پاسخگوی مطالبات به حق نمایندگان مردم باشند تاکید کردند رئیس جمهور باید بگوید به چه علت بازهم اشخاصی که پیشتر از مجلس رأی اعتماد نگرفته‎اند را به مجلس معرفی می کند.
کد خبر: ۹۵۹۹۸۰
دانش آشتیانی همچنان ناشناخته/ شانس قبولی دو گزینه مردود بالاتر رفته است

"فریده اولاد قباد" نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، پیرامون 3 وزیر پیشنهادی رییس جمهور روحانی به مجلس گفت: بنده بعنوان نماینده مجلس و کسی که در حوزه فرهنگی کشور فعالیت داشتم، معتقدم وظیفه اصلی اینجانب پیگیری مطالبات به حق جامعه فرهنگی کشور است، خواه وزیر بعدی آقای دانش آشتیانی باشد، خواه شخصی دیگری تصدی این وزارت خانه مهم را به عهده گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود عدم رأی اعتماد مجلس به برخی از وزرای پیشنهادی دولت در دوره پیشین، باز هم از سوی حسن روحانی به بهارستان معرفی شده‎اند ابراز داشت: البته بهترین کسی که به این سوال باید پاسخ دهد شخص رییس جمهور است، اما این مهم است که وزرای پیشنهادی دارای تجربه- دانش و کارآمدی و نیز یک سابقه درخشان در حوزه فعالیتی خود باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: در انتخاب وزرای احتمالی، 3 نکته برای نمایندگان حایز اهمیت است: یکی اینکه وزیر دارای یک برنامه جامع باشد – در مرحله دوم، اراده بالا برای پیگیری امورات خیلی مهم است و دسته آخر، وزیر بایستی روحیه پاسخگویی به نمایندگان مردم را در خود بکار گیرد.

عضو فراکسیون امید مجلس، در خصوص صالحی امیری منتخب دولت، برای وزارتخانه فرهنگ و ارشاد به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: ایشان در جلسه امروز کمیسیون(یکشنبه) توضیحاتی را از ساختار کلی برنامه‎ها ارائه دادند، لیکن بهتر است همکاران کمیسیون فرهنگی در مورد وی اظهار نظر کنند.

وی خاطر نشان کرد: دیدگاه کلی من در مورد وزرای مذکور، احراز هر 3 شرایطی است که بدان پرداختم، مضاف بر اینکه، در مسئولیت بخشی به زنان توانمند توجه بیشتری داشته باشند و شایسته سالاری و اصلاح ساختار وزراتخانه مروبوطه را در دستور کار خود قرار داده وهمچنین از بازنشستگان کارآمد بیشتر در اتاق‎های فکر استفاده شود.

اما از سویی دیگر، اسدالله قره خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، با بیان اینکه دوتن از وزرای پیشنهادی آقای روحانی به مجلس، قبلا با هیأت دولت یازدهم همکاری داشته‎اند گقت: تصور می کنم به لحاظ اینکه دولت روی آنها شناخت لازم را دارد و از طرفی هم فکر با دولت هستند برای پست وزراتخانه های مذکور مورد اعتماد قرار گرفته‎اند.

نماینده استان گلستان در ادامه نسبت به تآکید دوباره روحانی بمنظور معرفی اشخاصی که قبلا مورد اقبال نمایندگان مجلس قرار نگرفته‎اند افزود: چندی است که مجلس تغییر کرده، لذا رویکرد آن هم با مجلس نهم متفاوت خواهد بود. از این رو بخت دو نفر از افراد مد نظر دولت (سلطانی فر- صالحی امیری)، برای نشستن بر کرسی وزراتخانه‎های متبوع بالاتر رفته است.

عضو فراکسیون ولایت مجلس، در مورد فخرالدین احمدی دانش ‏آشتیانی نامزد پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش گفت: بنده شناخت چندانی از ایشان ندارم. حتی همکاران بنده هم در کمیسیون فرهنگی بعنوان یک فرد شناخته شده، اطلاعات دقیقی از وی نداشتند.

محمدرضاشجاعیان – جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها