هکر جوان به جای ارسال شارژ 20 هزار تومانی، تلگرام طعمه‌ها را هک می‌کرد و از دوستان آنها کلاهبرداری می‌کرد.
کد خبر: ۹۵۹۹۷۴
شارژ 20 هزاری، شگرد جدید هک تلگرام

به گزارش جام‌جم، هفته گذشته زنی با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی از فردی کلاهبردار شکایت کرد.

شاکی به پلیس گفت: شوهرم چند روزی بود که برای ماموریت کاری به شهر دیگری رفته بود. پیامی از او در تلگرام دریافت کردم که از من خواسته بود مبلغ 400 هزارتومان به شماره کارت ‌همکارش واریز کنم تا پول را از ‌حساب او برداشت کند. به گمان این‌که شوهرم نیاز به پول دارد، این مبلغ را به شماره کارت مورد نظر واریز کردم.

وی افزود: ساعتی از این ماجرا نگذشته بود که دوباره چند پیامک مشابه از شماره شوهرم دریافت کردم که این بار از من خواسته شده بود دو میلیون تومان به آن حساب واریز کنم. با دریافت این پیامک‌ها کمی به ماجرا مشکوک شدم. با تلفن شوهرم تماس گرفتم و در گفت‌وگو با وی متوجه شدم که او این پیام‌ها را ارسال نکرده است. همان جا متوجه شدم ارسال‌کننده پیام‌های تلگرامی‌ فریبم داده و از من کلاهبرداری‌ کرده است.

همزمان با شکایت این زن، ماموران پلیس فتای استان خراسان رضوی موضوع را بررسی کردند که معلوم شد فردی با هک تلگرام شوهر این زن، این پیام‌ها را ارسال کرده است.

دستگیری متهم

جست‌وجوی پلیس در این باره ادامه پیدا کرد تا این‌که چند روز بعد ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد مردی در این باره نقش داشته است. با شناسایی هویت این هکر، او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دیروز دستگیر شد.

متهم که مرد 29 ساله و کارمند یک شرکت بود، برای ادامه تحقیقات به پلیس فتای استان خراسان رضوی‌ منتقل شد .

متهم در بازجویی پلیسی اعتراف کرد که علاوه برفریب این شاکی‌ افراد دیگری را هم فریب داده و به کلاهبرداری از آنها دست زده است.

شگرد عجیب کلاهبردار

مرد شیاد درباره شیوه کلاهبرداری‌اش به افسر تحقیق گفت: من در زمینه کارهای رایانه‌ای فعالیت دارم و مدرک تحصیلی‌ام نیز فوق دیپلم رایانه است. به دلیل تبحری که در این زمینه داشتم، تصمیم گرفتم یک‌شبه پولدار شوم؛ ‌بنابراین با پرسه در گروه‌های تلگرامی شماره تلفن افراد را به دست می‌آوردم. در ادامه نرم‌افزار جاسوسی برای این افراد که اغلب خانم‌ها بودند، ارسال می‌کردم مبنی بر این‌که اگر روی این نرم‌افزار کلیک کنید، 20 هزار تومان شارژ رایگان تلفن همراه نصیب شما می‌شود. با این ترفند افراد روی این نرم‌افزار جاسوسی کلیک می‌کردند تا هزینه شارژ تلفن بیشتری دریافت کنند، غافل از این‌که با هر کلیک اطلاعات و شماره تلفن افرادی که آنها در گوشی تلفن همراه خود دارند،‌ به دست من می‌افتد.

وی افزود: من هم بعد با به دست آوردن این شماره تلفن‌ها، کد پنج رقمی تلگرام را فعال می‌کردم، سپس در روزهای بعد با معرفی خود به جای آن افراد که اغلب، اعضای خانواده، شوهر یا همسر و دوستان خانوادگی آنها بودند، برایشان پیام‌هایی در تلگرام ارسال کرده و به بهانه‌های مختلف و این‌که کارت بانکی‌ام گم شده یا سوخته است، فریبشان داده و آنها بی‌آن‌که موضوع را بررسی کنند، پول‌ها را به حساب‌های مورد نظر واریز کرده و با این ترفند به کلاهبرداری دست می‌زدم.

متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات پلیس فتا برای رازگشایی از دیگر کلاهبرداری‌های این مرد جوان ادامه دارد .

هشدار پلیس فتا

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس‌پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره به جام‌جم گفت: از مردم می‌خواهیم براحتی به پیام‌هایی که برایشان ارسال می‌شود از طریق تلگرام یا دیگر شبکه‌‌های اجتماعی اعتماد نکنند. موضوع را بررسی کنند تا این‌گونه در دام هکرهای کلاهبردار قرار نگیرند. همچنین اگر پیام‌های تبلیغاتی دریافت کردند که وسوسه‌انگیز بود، فریب نخورند و روی هر تبلیغات یا پیام اینترنتی ناشناس که دریافت می‌کنند، کلیک نکنند، چون ممکن است همان پیام یا تبلیغات یک نرم‌افزار جاسوسی باشد که اطلاعات آنها را هک کرده و خود و خانواده‌هایشان را به دردسر بیندازد و در دام کلاهبرداران و سارقان اینترنتی گرفتار کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فرهاد
-
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
۰
۰
عجب
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها