اختصاصی جام جم آنلاین / گزارش تصویری

معرفی بهترین عکس های طبیعت سال 2016

اختصاصی جام جم آنلاین / گزارش تصویری

زیباترین پارک های شهری جهان + عکس

برای فرار از آلودگی ، شلوغی و سرو صدای شهرهای بزرگ هیچ جایی بهتر از یک پارک سرسبز ، وسیع و دلنواز نیست. پارک های بزرگ با درختان تنومند در واقع ریه های کلان شهرها هستند.
کد خبر: ۹۵۹۹۰۹
زیباترین پارک های شهری جهان + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پتی فوته، گردش و پیاده روی در یک پارک مانند یک قرص مسکن برای اعصاب درهم کوفته شهروندانی است که از هوای کثیف ، آلودگی صوتی ، ترافیک سرسام آور و... کلان شهری که در آن زندگی می کنند ، آزرده شده اند.

برای این گزارش تصویری 10 پارک زیبا در شهرهای مختلف جهان را انتخاب کرده ایم.

1 - باغ های نباتی سنگاپور- در قلب منظره ای که آسمان خراش ها بر آن اشراف داشته و در بین شاهراه هایی عریض، چند طبقه و پرتردد باغ های نباتی سنگاپور یک مکان واقعی برای آسایش است. جنگل بکر استوایی گردشگران را به وجد می آورد. یکی از زیباترین بخش های این پارک وسیع « باغ ملی ارکیده» است که در آن می توان بیش از 3 هزار گونه از گل های فوق العاده را مشاهده کرد.

2 - ووندلپارک آمستردام- ووندلپارک محبوب ترین پارک بندر و شهر آمستردام هلند محسوب می شود. دوچرخه سوارها، عابران و اسکیت بازان در فضایی سر سبز از این آرامش لذت می برند. هلندی ها و توریست ها می توانند در بخشی از این پارک شاهد بازیگرانی ماهر باشند که در تئاتری در هوای باز هنرنمایی می کنند.

3 - پارکو دل والنتینو تورینو- پارک دل والنتینو بدون شک یکی از نمادهای شهر تورینو ایتالیا است. این پارک در ساحل رود پو نه چندان دور از روستای قرون وسطایی مشهور این شهر واقع شده و قلعه والنتینو را در خود جای داده است. پارکو دل والنتینو محلی ایده آل برای دوچرخه سواری ، دویدن یا پیک نیک است. ساکنان شهر تورینو چه تابستان و چه زمستان اغلب به این پارک می روند که در عین حال دارای یک باغ نباتی است که دومین باغ بزرگ از این نوع در ایتالیا محسوب می شود.

4 - سنت جیمز پارک لندن- سنت جیمز پارک در قلب شهر لندن یکی از پارک های پربازدیدکننده اروپا است. به رغم اینکه تعداد بازدیکنندگان زیاد است اما چیزی از جذابیت این جزیره کوچک سرسبز زمینی کاسته نمی شود. این پارک با دریاچه کوچکش که در آن اردک ها، قوها ، فلامیگوها و دیگر پرندگان آزادانه زندگی می کنند ، کوچک و بزرگ را مجذوب می کند. با این حال، تفریح اصلی بازدیدکنندگان پارک سنجاب های نیمه اهلی هستند که در ربودن بیسکویت یا ساندویچ کوچک مردم تردید نمی کنند.

5 - های لاین نیویورک - در شهر نیویورک تنها سنترال پارک نیست که شهروندان از فضای سبز آن لذت ببرند. های لاین یک پارک منحصربفرد در این کلان شهر است. این قطعه مسیر راه آهن متروکه که در بخش مرتفعی قرار دارد خیلی زود به لطف شهروندان به یک مسیر سرسبز هوایی مبدل شد. در پارک های لاین می توان اندکی به شهر اشراف پیدا کرد و خیابان های پرتردد نیویورک که هرگز خواب ندارد ، فرار کرد.

6 - پارک کاخ سانسوسی شهر پتسدام - کاخ سانسوسی شهر پتسدام در نزدیکی برلین پایتخت آلمان یک شاهکار واقعی است و پارکی که آن را احاطه کرده دستکمی از کاخ ندارد. این پارک سرسبز با 287 هکتار مساحت بناهای باشکوهی را در خود جای داده است.

7 - پارک گوئل بارسلونا - پارک گوئل یکی از مکان های شهر بارسلونا اسپانیا که نمی توان از دیدن آن صرف نظر کرد. هرگوشه این پارک یک اثر هنری است. قرار بود این پارک یک باغ شهر شود اما این پروژه تحقق نیافت.

8 - پارک دو لا تت دور شهر لیون - پارک دو لا تت دور یکی از جذابیت های شهر لیون فرانسه است. نام این پارک از یک افسانه مردمی گرفته شد که بر اساس آن صلیبی ها در این مکان سر زرین مسیح را که هرگز پیدا نشد ، دفن کرده بودند. این پارک زیبا دارای یک دریاچه ، یک باغ نباتی و یک پارک حیات وحش است.

9 - پارک دل رتیرو مادرید - ال رتیرو ریه سبز پایتخت اسپانیا است. توریست ها و مادریدی ها برای گردش به این پارک آمده و هنگامی که هوا خوب است در دریاچه آن قایق سواری می کنند. در حاشیه پارک قصر پالاسیو دِ کریستال کانون فرهنگ اسپانیولی است. در طول سال در این کاخ انواع نمایشگاه ها و کنسرت ها برگزار می شوند. همچنین در پارک دل رتیرو می توان آب نما ها و مجسمه های زیبایی را مشاهده کرد. آب نمای آنخل کایدو ( فرشته مغضوب ) از شهرت جهانی برخوردار است.

10 - پارک ایبیراپوئرا شهر سائوپائولو - سائوپائولو یک کلان شهر در هم تنیده برزیل است که برای افرادی که می خواهند از هیاهوی مداوم آن برای ساعاتی فرار کنند ، پارک ها تنها راه نجات هستند. پارک ایبیراپوئرا در گذشته یک دهکده بومیان بود تا اینکه در سال 1920 میلادی شهردار سائوپائولو تصمیم گرفت تمام این منطقه را به یک پارک تبدیل کند. یک زیست بوم استوایی در کنار ساختمان های فوق مدرن.


گزارش: بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
حسین
-
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
۰
۰
فقط پارك كیو خرم اباد. ولا غیر
نرم افزار موبایل
-
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
۰
۰
عالی
رسول
United States
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
۰
۰
پارك شهر تهران در چه جایگاهیست
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها