بیانیه پایانی اجلاس بیداری اسلامی در بغداد:

تهاجم به یمن از مصادیق جنایت جنگی است

نهمین نشست دو روزه شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی که با حضور شخصیت ها و و علمای دین شیعه و سنی 22 کشور در بغداد برگزار شد، در بیانیه پایانی، در خصوص مسائل بحرین، یمن، سوریه و عراق، آشکارا اعلام موضع کرد و تهاجم به کشور یمن را از مصادیق جنایت جنگی دانست.
کد خبر: ۹۵۹۷۹۹
تهاجم به یمن از مصادیق جنایت جنگی است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا،در این بیانیه آمده است: بازگشت به خویشتن که در واقع بازگشت به ارزش ها و مبانی اسلام ناب محمدی (ص) است، تنها راه علاج مشکلاتی است که امروز ملت های مسلمان دست به گریبان آن هستند.

در این بیانیه که در هفت بند تنظیم شده است، از جنگ عراق علیه تروریسم و نابودی تروریست ها حمایت شده و با هرگونه دخالت در امور داخلی در این کشور با هدف 'بازگشت به آرمان های موهوم امپراتوری های گذشته'، مخالفت شده است.

بیانیه همچنین از دخالت در امور سوریه انتقاد و اعلام کرده که تعیین آینده سیاسی سوریه فقط به عهده مردم این کشور است و 'کشورهای اسلامی فقط باید نقش تسهیل کننده' داشته باشند.

در بیانیه به شدت از حملات هوایی عربستان سعودی علیه مردم مظلوم یمن انتقاد شده و اعلام شده است که 'حملات عربستان به یمن از مصادیق جنایات جنگی است' و خواستار توقف حملات سعودی ها علیه مردم مظلوم یمن شده است.

بیانیه همچنین خواستار توقف تعرض ها به رهبران دینی در بحرین و نیجریه شده و افزوده است که رهبران نهضت بیداری اسلامی در بحرین و نیجریه از مصادیق نهضت بیداری اسلامی در جهان اسلام هستند و خواستار تلاش مجمع جهانی بیداری اسلامی برای آزادی این رهبران شده است.

شرکت کنندگان در نهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در بیانیه خود از فلسطین به عنوان اصلی ترین موضوع پیش روی جهان اسلام و کشورهای اسلامی یاد کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها