شرکت راه آهن شهری فرتاگوس شهر لیسبون پایتخت پرتغال از مسافران خواهش کرد که قبل از سوار شدن به قطار حتما صبحانه بخورند تا در حرکت قطارها اختلال ایجاد نشود!
کد خبر: ۹۵۹۳۶۲
صبحانه نخوردن باعث تاخیر قطارها می شود!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه پوبلیکو، اگر می خواهید سوار قطار شوید، لطفا صبحانه بخورید. شرکت راه آهن شهری فرتاگوس که حومه جنوبی شهر لیسبون را پوشش می دهد تبلیغات وسیعی را برای تشویق مسافرانش برای صرف صبحانه آغاز کرده است.

این تبلیغات با هدف کاهش « ضعف کردن های ناگهانی » است که موجب اختلال در تردد قطارها به ویژه در صبح می شود. در یکی از آفیش های تبلیغاتی شرکت راه آهن شهری فرتاگوس توصیه شده است: « سفر کردن بدون خوردن صبحانه می تواند سفر دیگران را مختل کند» . بنا براین باید چند لقمه ای غذا خورد، ضمن سفر یک بطری آب همراه داشت و هنگامی که مسافر احساس ناراحتی می کند بلافاصله در ایستگاه بعدی از قطار پیاده شود.

در 6 ماه ، 46 مورد غش کردن رخ داد که موجب 209 دقیقه تاخیر قطارها شد که در ایستگاه ها تا زمان رسیدن اورژانس امدادی ناگزیر به توقف شدند.

فرتاگوس در این مورد تحقیقاتی انجام نداده است اما کارکنان راه آهن شهری متوجه شده اند که موارد غش کردن مسافران بیشتر صبح ها اتفاق می افتد. شرکت راه آهن شهری فرتاگوس قصد ندارد تنها به تبلیغات برای خوردن صبحانه اکتفا کند بلکه در عین حال تصمیم گرفته است صبح ها در ایستگاه هایش در حومه لیسبون بین مسافران انواع میوه و ماست هم توزیع کند.

کارشناسان عقیده دارند این مساله ناشی مشکلات اقتصادی است که گریبانگیر پرتغالی ها شده و حتی برخی از مردم توانایی مالی برای صرف صبحانه را ندارند.

یوروستات ، موسسه آمار اروپایی در گزارشی اعلام کرده است که پرتغال در مکان دوازدهم کشورهای فقیر اتحادیه اروپا قرار دارد ، در این فهرست یونان در مقام یازدهم و اسلوونی در مکان سیزدهم جای دارند.

گزارش: بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
دانا
-
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
۰
۰
ای كاش به جای شعارهای بی فایده كه در ایستگاهای مترو تهران میبینیم آقای قالیباف از این ابتكارها هم برای هموطنانش به كار می بست مرسی جام جم.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها