مدیرعامل تسلا وعده «رونمایی بزرگ» از محصولات فناورانه این شرکت را داده است

جادوگری‌ به سبک ایلان ماسک

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اعلام کرد، بزودی از محصولی جدید که برای بیشتر مردم غیرمنتظره است، رونمایی خواهد کرد. ماسک از جزئیات این محصول حرفی نزد، اما از زمان اعلام او درباره این که شرکت رازآمیزش چه در آستین دارد، گمانه‌زنی‌هایی مطرح شده است. روی هم رفته، تسلا در باره محصولاتی که قصد ارائه دارد، کمبودی ندارد.
کد خبر: ۹۵۹۲۳۴
جادوگری‌ به سبک ایلان ماسک

ماسک توضیح داد، در برنامه این شرکت که Master Plan Part Deux نام دارد اعلام کرد: چندین محصول وجود دارد که تا چند سال آینده از سوی تسلا ارائه خواهد شد، اما با توجه به زمان‌بندی شرکت، احتمالا سروکله برخی محصولات، زودتر از بقیه پیدا می‌شود. در ادامه به چهار محصولی که ممکن است تسلا رونمایی کند، اشاره می‌کنیم.

ویژگی‌های تسلا مدل 3

ماسک خردادماه در کنفرانس کد (Code) گفته، شرکتش تا پیش از سال 1396/ 2017، میزبان رویداد بزرگ دیگری خواهد بود. البته از جزئیات محصولی که قرار است اعلام کند چیزی نگفت، اما گفت تسلا، کار ویژه‌ای انجام خواهد داد. در آن زمان به نظر آمد که ممکن است تسلا، در این رویداد بزرگ، طراحی داخلی خودرو تسلا مدل3 را به همه نشان دهد، زیرا این شرکت در نشست مطبوعاتی اسفند ماه از چگونگی طراحی داخلی این وسیله نقلیه چیزی نشان نداد.

معلوم نیست آیا رونمایی بزرگ که ماسک خرداد ماه به آن اشاره کرد، بزودی اتفاق بیفتد، اما قابل ذکراست که رویدادهای بزرگ تسلا، معمولا با فراخوان تعداد زیادی از رسانه‌ها انجام می‌شود و البته این شرکت هنوز مطبوعات را به حضور در این رویداد دعوت نکرده است.

اتوپایلوت 0/2

اتوپایلوت 0/2، نسل بعدی سیستم رانندگی نیمه‌خودران به نام اتوپایلوت است. تسلا با اتوپایلوت 0/2 قصد دارد به وسایل نقلیه‌اش، حسگرهای بیشتری بیفزاید و آنها را در خودرانی تواناتر کند. آقای ماسک، مهر 1393/ اکتبر 2014، از سیستم اتوپایلوت تسلا خبر داد اما این سیستم در اصل، مهر 1394/ اکتبر 2015 در اختیار کاربران قرار گرفت. علاوه بر آن، مردادماه تسلا بی‌سروصدا قیمت سیستم اتوپایلوت را از 2500 به 3000 دلار (هر دلار حدود 3600 تومان است) افزایش داد. درست چند هفته بعد، این شرکت با ارائه جدیدترین نرم افزار خود (نسخه 8) ویژگی و عملکردهای جدیدی به خودرو افزود.

ماسک همچنین اشاره کرد، فناوری خودران تسلا، زودتر از انتظار در دسترس خواهد بود. او گفت، خودروهای خودران، خیلی زودتر از آنچه فکرش را کنید، خواهند رسید و من فکر می‌کنم آنچه ما در حال توسعه‌اش هستیم، مردم را هیجان‌زده می‌کند. دست کم مرا که هیجان‌زده کرده است!

با توجه به زمان‌بندی و افزایش اخیر قیمت، احتمال دارد هفته آینده بتوانیم شاهد رونمایی سیستم اتوپایلوت نسل بعدی تسلا باشیم.

مدل Y تسلا؛ شاسی‌بلند فناورانه

ماسک در برنامه Master Plan Part Deux، بوضوح گفت شرکتش با ارائه یک شاسی‌بلند کامپکت و یک کامیون پیکاپ، تمام بخش‌های بازار را درنظر خواهد گرفت. احتمالا شاسی بلند کامپکت، مدل وای (Y) نامیده می‌شود و روی پلتفرم مدل3، ساخته خواهد شد و انتظار می‌رود درهای این خودرو، مانند مدل ایکس، شبیه بال شاهین باشد. ممکن است شرکت نمونه‌ای از مدل وای را در معرض نمایش بگذارد.

اگر این طور باشد، این موضوع مهم خواهد بود، زیرا تسلا نشان خواهد داد توانایی ساخت چند وسیله نقلیه را روی یک پلتفرم دارد.

اتوبوس یا کامیونت تسلا

ماسک همچنین گفت در برنامه Master Plan Part Deux، قرار است شرکتش به تولید کامیون‌های سنگین برای حمل و نقل بار و وسایل نقلیه اتوبوس مانند به منظور حمل و نقل عمومی بپردازد. بنابراین احتمال دارد تسلا بتواند بزودی از یکی از این وسایل نقلیه رونمایی کند.

با در نظر گرفتن این که ماسک گفت در برنامه اش انتظار نمی‌رود تسلا هر یک از این وسایل نقلیه را تا 1396/ 2017 در معرض نمایش بگذارد، پیش‌بینی آخر کمی دور از دسترس است. با این حال آقای ماسک پس از این حرف دوباره گفت این رونمایی غیرمنتظره است. بنابراین شاید رونمایی زودهنگام، بخشی از این غافلگیری باشد.

مترجم: نادیا زکالوند

جام‌جم

منبع: Business Insider

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نوذر
-
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
۰
۰
ماسك هم مانند گیتس و جابز یكی از ایكون های زمانه ما است كه از زمان خود جلوتر است و مانند فورد انقلابی در صنعت خودرو ایجاد كرده است. اینها در زمینه ی تكنولوژی زندگی بشر را تغییر داده اند و افرادی بسیار تاثیر گذار در تمدن بشری هستند و قابل ستایش. اینها با توجه به سیستم سرمایه داری آمریكایی اینقدر رشد كردند و سیستم نیمه سوسیالیستی اروپا چنین اجازه ای به افراد نخبه نمیدهد تا برجسته شوند. حال آنكه هردو مورد تقریبا از مردمانی با یك نژاد و عمدتا نژاد اروپایی سفید بهره مند هستند. ایران هم اگر قصد نخبه پروری دارد باید سرمایه ی مالی و تسهیلات بسیار كم بهره و حتی گرنت در اختیار ما نخبگان و صاحبان تكنولوژی ایرانی در حد وسیع قرار دهد تا جامعه از نظر صنعتی و تولیدی متحول شود تا بتوانیم مستقل اقتصادی شویم. نخبگان اگر در شرایط ركود و فقر قرار استعدادشان میخشكد و بی فایده میشوند. مثل گیاهی كه مستعد دادن محصول عالی و فراوان و با كیفیت است و بدون آب و كود بماند و خشك شود.

نیازمندی ها