معاون وزیر نفت از آغاز همکاری‌های نفتی ایران و «دویچه بانک» آلمان خبر داد و گفت: همکاری چندین بانک بزرگ اروپایی دیگر تا چند روز آینده با ایران از سرگرفته خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۹۰۷۷
معاملات نفتی ایران با دویچه بانک آلمان آزاد شد

به گزارش جام جم آنلاین، امیر حسین زمانی نیا در گفتگو با مهر درباره عدم همکاری بانک‌های بزرگ اروپایی با ایران به ویژه به منظور انجام معاملات نفتی در دوران پسابرجام، گفت: اگر تا چندی پیش صرفا بانک‌های کوچک اروپایی برای انجام معاملات نفتی همکاری می‌کردند اما روز به روز همکاری بانک‌های بزرگ اروپایی هم بیشتر می‌شود.

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان اینکه همکاری‌های دویچه بانک آلمان از چند روز قبل برای انجام برخی از معاملات نفتی ایران آغاز شده است، تصریح کرد: همکاری چندین بانک بزرگ اروپایی دیگر تا چند روز آینده با ایران آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین در خصوص مذاکرات انجام گرفته با شرکت‌های بزرگ نفتی برای آغاز همکاری‌های جدید در قالب قراردادهای IPC هم اظهار داشت: برخی از شرکت‌های بزرگ نفتی برای همکاری با ایران در قالب قراردادهای جدید توسعه‌ای کماکان تردید دارند و مذاکرات با این شرکت‌ها ادامه دارد.

زمانی نیا با تاکید بر اینکه مذاکراتی برای معرفی ویژگی قراردادهای جدید نفتی ایران با شرکت های خارجی به ویژه اروپایی در حال انجام است، بیان کرد: با این وجود، توافق و پیشرفت هایی در مذاکره با چندین شرکت بزرگ نفتی اروپایی حاصل شده که نتایح آن تا چند هفته آینده مشخص خواهد شد.

«دویچه بانک» آلمان از تابستان سال ۱۳۸۶ به طور رسمی فعالیت‌های بانکی خود با ایران به ویژه در حوزه فروش نفت خام و محصولات نفتی را به حالت تعلیق درآورده بود.

«رونالد ویشرت» سخنگوی وقت دویچه بانک آلمان مرداد ماه ۱۳۸۶ از پایان همکاری این بانک با تهران در پی کاهش پس‌انداز درآمدهای نفتی ایران در این بانک به ۰.۱ درصد خبر داده و تاکید کرده بود: مقام‌های این بانک در نامه‌ای به دولت ایران، پایان همکاری خود را با تهران اعلام کرده‌اند.

دویچه بانک همچنین از ترس قطع همکاری‌های بانکی و مالی آمریکا با ارسال نامه‌های جداگانه به مشتریان خصوصی خود در ایران پایان همکاری خود با آنها را اعلام کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها