اتومبیل‌های خودران، کامیونها و اتوبوسها بخش عمده ای از خبرها را به خود اختصاص می دهند، اما یک تیم از دانشگاه واشینگتن بوتل در حال طراحی و ساخت یک خودروی کوچک خودران هستند.
کد خبر: ۹۵۹۰۳۲
در آینده با این وسیله به محل کار میروید! +عکس

به گزارش جام جم آنلاین ، با هدف آماده سازی یک جایگزین به نسبت ارزان برای کسانی که مایل به داشتن خودروی خودران هستند. این تیم در حال ساخت سه چرخه خودران است که حتی ممکن است یک شبکه مشترک سواری را بوجود بیاورد. مانند نسخه دوچرخه ای از سرویسهای اوبر یا نوتونومی.

این گروه با رهبری تیلور فولسوم، آزمایشهایی را با سیستم خودران در قالب سه چرخه انجام دادند که در ماه آگوست با آزمایش چرخیدن سه چرخه نارنجی رنگ خودران به دور یک دایره به اوج رسید.

دستورات ساده از طریق دستگاه کنترل از راه دور به سه چرخه می رسد و قابلیتهایش از جمله، ایستادن، به حرکت درآمدن و دور زدن را به نمایش می گذارد. اما فولسوم می گوید: قدم یک نوزاد است. راه زیادی در پیش رو داریم. من سعی می کنم بحث خودروهای خوران را به دوچرخه های خودران تعمیم بدهم و مطمئن شوم که دوچرخه های خودران بخشی از معادله هستند.

گروه فولسوم امید دارد که خروجی این معادله در نهایت خودروی خودرانی باشد که سبک تر و دوستدار محیط زیست باشد. با قیمت 10000 دلار، به اندازه کافی ارزان هست که جیگزین خودروی خانوادگی یا گزینه های حمل و نقل موجود شود. با پایین نگه داشتن قیمت، این گروه سعی می کند بازدهی رانندگی با این سه چرخه الکترونیکی را به بالاترین سطح برساند.

سه چرخه خودران

فولسوم اظهار می دارد: ما از چیزهایی استفاده می کنیم که خیلی از تلفنهای هوشمند ضعیف تر هستند. مفهوم آن این است که شما نباید به مقدار کمپانیهای خودروهای بزرگ پول خرج کنید. بحث من این است که شما نباید نیروی زیادی برای خودران کردن مصرف کنید.

20 نفر بر روی این پروژه کار کرده اند و آمازون کاتالیست تاکنون 75000 دلار در این پروژه هزینه کرده است.

کاهش نیروی مورد نیاز برای کارهای محاسباتی ساده تر بدست می آید اگر با ایجاد زیرساختهای خودران، خطاهای انسانی را حذف کنیم. هدفی که فولسوم با پروژه الکانو بدنبال آن است. به همراه کار بر روی خودروی خودران، او بدنبال ایده جدید سیستم تاکسی های خودران نیز می باشد. احتمالا با ناوگانی از خودروهای رکابی مانند جابجای اورگانیک الف که می توانست مردم را در اطراف شهرها بدون آسیب رساندن به محیط جابجا کند.

فولسوم عقیده داردکه بهترین چیز در مورد این طرح این است که بر روی گرم شدن زمین اثر دارد. اگر ما بتوانیم حمل و نقل را به سمت استفاده از خودروهای سبک ببریم، اثر بسیار خوبی بر روی محیط دارد. من میخواهم تکنولوژی داسته باشم که به مردم قدرت انتخاب بدهد. به هر حال بقا چیز خوبی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها