پدرخوانده کیف‌قاپ‌ها و چهار همدستش پس از محاکمه در مجتمع قضایی بعثت تهران به تحمل 36 سال حبس و رد مال 10 کیلو طلا محکوم شدند.
کد خبر: ۹۵۹۰۱۲
مجازات سنگین برای باند پدرخوانده +عکس

به گزارش جام‌جم، اوایل بهار امسال مرد طلافروشی با حضور در اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران از حمله سارقان و سرقت طلاهایش شکایت کرد.

شاکی به پلیس گفت: دو کیلوگرم طلا در تهران خریدم و با سوار شدن به خودروی کرایه‌ای به پایانه غرب پایتخت حرکت کردم. در میانه راه موتورسواری به ما نزدیک شد و ادعا کرد که لاستیک خودرو پنچر است. وقتی راننده کنار خیابان توقف کرد، چهار نفر وارد خودرو شده و مرا بشدت کتک زده و کیف طلاها را سرقت کردند.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند ادامه داشت تا این‌که مرد طلافروش دیگری نیز که در دام همین باند گرفتار شده بود، با حضور در پلیس آگاهی شکایت کرد که سارقان شش کیلوگرم طلایش سرقت کرده‌اند.

چند روز بعد طلافروش دیگری با طرح شکایت مشابهی گفت: سارقان با تهدید و کتک یک کیلو طلا از من دزدیدند.

در ادامه، ماموران ردپای اعضای یک باند حرفه‌ای را که سرکرده آن مردی به نام عشقعلی، معروف به پدرخوانده کیف‌قاپ‌های دیوار چین بود به دست آوردند. آنها تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و اوایل اردیبهشت امسال دستگیر شدند.

با دستگیری عشقعلی و چهار همدستش، آنها به پلیس آگاهی منتقل شدند و به سرقت از طلافروشان اعتراف کردند.

متهمان با دستور قضایی بازپرس شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه34 تهران روانه زندان شدند. مدتی پیش پرونده آنها با صدور جلب به دادرسی به شعبه 1148 دادگاه کیفری 2 مجتمع قضایی بعثت تهران ارسال شد و متهمان چند روز پیش در این شعبه محاکمه شدند.

قاضی دادگاه بعد از پایان جلسه محاکمه، پنج عضو این باند را به 36 سال حبس، تحمل 444 ضربه شلاق و رد مال 10 کیلوگرم طلا و 25 میلیون تومان پول نقد محکوم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها