سازمان ملل در گزارش خود اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی دو هفته پیش با بمباران مجلس عزاداری در صنعا که به شهادت و زخمی شدن صدها نفر منجر شد، حقوق بشر را نقض کرده است.
کد خبر: ۹۵۸۷۱۴
سازمان ملل: عربستان حقوق بشر را نقض کرده است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم ، کارشناسان سازمان ملل با ارسال گزارشی در روز 17 اکتبر به شورای امنیت سازمان ملل تاکید کردند: هیچ ادله ای وجود ندارد که ثابت کند نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان در دو حمله هوایی احتیاط لازم برای کاهش تلفات در میان غیرنظامیان را اتخاذ کرده اند بلکه بر عکس ادله ای وجود دارد که نشان می دهد این ائتلاف تعهدات خود در جریان حمله دوم در رابطه با حمایت از زخمی ها و اشخاصی که ارتباطی به جنگ ندارند، نقض کرده است.

به گفته این کارشناسان، تجاوز سعودی درست زمانی رخ داد که تعداد زیادی از افراد در مراسم عزاداری شرکت داشتند و فاصله زمانی بین دو حمله نشان می دهد که به طور عمدی از تاکتیک ضربه دوگانه استفاده شده است.

بر اساس این گزارش، در حمله دوم که به فاصله 3 تا 8 دقیقه پس از حمله نخست رخ داده است، تعداد زیادی از غیرنظامیان قربانی شده اند و حمله دوم مطمئنا باعث وارد آمدن تلفات انسانی زیاد حتی در میان کسانی که در حال کمک رسانی به مجروحان بودند، شده است.

این کارشناسان تاکید کردند که حقوق بین المللی بشردوستانه هر گونه حمله علیه معارضین خارج از صحنه جنگ و علیه زخمی ها و تیم پزشکی را ممنوع می داند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
۰
۰
احتمالآ عربستان پول به سازمان ملل نداده كه این حرف رو زدند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها