وزیر امورخارجه روسیه بار دیگر با ابراز نگرانی شدید، تأکید کرد، نیروهای تروریستی جبهه‌النصره و احرار الشام عملیات کمک‌رسانی به شرق حلب را مختل کرده‌اند و مانع از خروج غیرنظامیان از این شهر می‌شوند.
کد خبر: ۹۵۸۷۰۱
جبهه ‌النصره و احرار الشام مانع خروج غیرنظامیان از حلب می شوند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه امروز جمعه اعلام کرد، نیروهای «جبهه النصره» و «احرار‌الشام» عملیات انتقال کمک‌های انسانی به شرق حلب را مختل کرده‌اند و مانع از خروج غیرنظامیان از حلب می‌شوند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، وزیر امورخارجه روسیه همچنین تأکید کرد، مسکو نگران عدم پذیرش نیروهای جبهه النصره برای خروج از حلب است.

وی در این رابطه گفت: «ما نگران این مسئله هستیم که با وجود حسن نیت مسکو و دمشق برای متوقف کردن حملات هوایی در حلب، شاهد عدم پذیرش مسئله خروج از این شهر توسط شبه‌نظامیان النصره هستیم.

لاوروف در ادامه تصریح کرد، مسکو در شرایطی که گروه‌های مسلح حملات خود را متوقف سازند، حاضر است آتش‌بس را تمدید کند.

وزیر امورخارجه روسیه همچنین گفت، نگرانی‌های مسکو در رابطه با تهدیدات تروریستی از جانب گروه‌های مسلح در عراق و احتمال فرار نیروهای داعش از موصل به سوریه در عملیات آزادسازی این شهر عراق، در نشست «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری این کشور با اعضای شورای عالی امنیت ملی روسیه مطرح شده است.

وزیر امورخارجه روسیه علاوه براین به آمریکا و متحدانش در سوریه هشدار داد مراقب باشند فراتر از اقدامات لازم برای مبارزه با تروریسم اقدام دیگری صورت ندهند.

لاوروف در خصوص حملات هوایی اخیر ترکیه در شمال سوریه نیز ابراز نگرانی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها