سه رقیب دیرینه آلمانی در کنار هم قرار می گیرند تا از نظر ظاهری مورد بررسی قرار بگیرند و نقاط ضعف و قوت هرکدام از آنها بررسی گردد.
کد خبر: ۹۵۸۶۶۲
معرفی و مقایسه رقبای نسل جدید بی‌ام‌دبلیو سری۵

به گزارش جام جم آنلاین از کلیک ، نسل جدید ب‌ام‌و سری ۵ معرفی گشته و در بازارهای تولید خودرو عرض اندام می کند، در این مقاله سعی داریم ببینیم که آیا از لحاظ طراحی از مرسدس بنز کلاسE و آئودی A6 بهتر هست یا نه؟

وقتی به مرسدس بنز کلاس E نگاه می کنیم متوجه می شویم که دیگر از آن طراحی منحصربه‌فرد قبلی خبری نیست اما همچنان خودرویی زیبا و چشم نواز است.

ولی آئودی A6 هم باوجوداینکه مدت زیادی از معرفی آن گذشته و سال‌های پایانی عمر خود را سپری می‌کند اما هنوز هم کاملاً خودرویی شیک و زیبا به نظر می آید، بنابراین آیا نسل جدید ب‌ام‌و سری ۵ در طراحی می تواند با رقبای هموطنش مبارزه کند؟

وقتی به ظاهر این سه خودرو در کنار هم نگاه می کنیم می بینیم که در بین این سه رقیب، خودرویی که با دیگران همخوانی ندارد مرسدس بنز E کلاس است زیرا درحالی‌که ب‌ام‌و سری ۵ و آئودی A6 هر دو سعی در ترکیب عملکرد اسپرت همراه با حفظ موازین لوکس بودن و ظرافت داشته‌اند، کلاس E بیشتر و تنها بر لوکس بودن تمرکز داشته است که البته این کاملاً بازار خود را حفظ کرده است.

ولی وقتی به ب ام و سری ۵ و A6 نگاه می کنیم به‌وضوح ماشین‌های اسپرت‌تری به نظر می آیند. اگر بخواهیم در مورد طراحی از قسمت جلو نظر بدهیم می بینم ب‌ام‌و سری ۵ بهتر از رقبایش است درحالی‌که آئودی A6 در رده بعدی و مرسدس بنز کلاس E در جایگاه سوم قرار می‌گیرد. دلیل چنین انتخابی این است که سری ۵ و A6 هردو در قسمت جلو طراحی هیجان‌انگیزتری دارند درحالی‌که E کلاس کمی موقر به نظر می‌رسد. اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم سری ۵ جدید با چراغ‌های جلوی عریض‌تر و سپر تهاجمی‌تر، طراحی بهتری نسبت به دو رقیب دیگر ارائه می‌کند.

اگر به بخش پروفایل جانبی این سه خودرو نگاه بیندازیم می بینیم ب‌ام‌و از دو رقیب دیگر بهتر است اما در این بخش مرسدس برتر از آئودی ظاهر می‌شود زیرا هرچند آئودی در قسمت جانبی کاملاً برتر از رقبا به نظر می‌رسد اما تشخیص آن از دیگر محصولات بزرگ گروه فولکس‌واگن سخت است به‌گونه‌ای که شما می‌توانید یک فولکس‌واگن پاسات یا اشکودا ساپرب را به دیگران به‌عنوان یک آئودی A6 معرفی کنید و احتمالاً آن‌ها این ادعا را باور می‌کنند.

مرسدس بنز کلاسE اما در بخش جانبی کاملاً صاف و لوکس است که هرچند باید گفت طراحان آن را ساده، محافظه‌کار و خسته‌کننده ساخته اند اما هنوز هم ظاهری شیک و هماهنگ را به بیننده ارائه می دهد. اما بااین‌وجود سری ۵ بهتر از کلاس E به نظر می‌رسد. خط شانه ی سری ۵ کاملاً قوی واضح می باشد و هنگام رسیدن به قوس چرخ جلو به زیبایی محو می‌شود.

اگر به بخش طراحی داخلی نگاه بیندازیم می بینیم که در کمال تعجب طراحی داخی هر سه خودرو بسیار نزدیک به هم است. فضای داخلی سری ۵ جدید عالی است اما کلاس E و A6 هم عملکرد مشابهی را به سرنشینان ارائه می دهند.

آئودی A6 دارای طراحی داخلی بسیار جذابی دارد و هنوز هم با دقت فوق‌العاده و کیفیتی مثال‌زدنی ساخته شده است به طوری که حساسیت ویژه ی طراحان این برند را در هر قسمت می توانیم ببینیم اما در حال حاضر کمی قدیمی و تکراری به نظر می‌رسد.

داخل مرسدس بنز E کلاس هم بسیار عالی است. کابینی بسیار لوکس و با سطوحی بسیار نرم و این همان چیزی است که کمپانی آلمانی در نظر دارد. اما بااین‌حال داخل مرسدس بنز نیز بیشتر به مذاق پیرمردها خوش می آید. البته داخل بنز بسیار خوب ساخته شده اما تا حد زیادی قدیمی و کلیشه‌ای به چشم می‌آید

در سوی دیگر کابین سری ۵ بزرگ به به‌ نظر می‌رسد. کابینی که لوکس و راننده محور بوده و تکنولوژی‌های باورنکردنی در آن بکار رفته است.

اگر بخواهیم به یک نتیجه گیری اساسی در این میان برسیم باید بگوییم که نقطه ی ضعف عمده ی آئودی A6 این است که به‌طور قابل‌توجهی قدیمی‌تر از دو رقیب دیگر است بنابراین A6 قربانی سن و سال بالای خود در این رقابت شد و ما باید تا زمان معرفی نسل بعدی آن صبر کنیم تا کمی در جابجایی در این قضاوت به دست آوریم.

از سوی دیگر مرسدس بنز کلاس E قرار دارد که کاملاً خودروی جدیدی است که هرچند طراحی لوکس و زیبایی دارد اما بدون هیجان و جذابیت به نظر می‌رسد. بنابراین به نظر ما نسل جدید ب‌ام‌و سری ۵ بهترین طراحی را در کلاس خود دارد و یک سر و گردن از رقبای آلمانی اش بالاتر می ایستد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها