معاون تنظیم مقررات گفت: 10 هزار تومانی که اخیرا تحت عنوان معوقه ثبت نام از مشترکان تلفن ثابت دریافت شده خلاف مقررات است.
کد خبر: ۹۵۸۶۱۹
تخلف مخابرات در دریافت از مشترکان

به گزارش جام جم آنلاین، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما‌ با اشاره به مبالغ اخیر در صورتحساب مشترکان تلفن ثابت گفت: در قبوض اخیر مشترکان مخابرات 10 هزار تومان تحت عنوان معوقه ثبت نام درج شده که این اقدام خلاف مقررات بوده و مخابرات مکلف به بازگرداندن پول مشترکان شده است.

حسین فلاح جوشقانی افزود: مخابرات با استناد به یکی از مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که مختص به دفاتر پیشخوان بوده 10 هزار تومان اضافی از برخی مشترکان تلفن ثابت بخصوص در شهر تهران دریافت کرده که این اقدام تخلف است.

وی گفت: یک مبلغ دیگری تحت عنوان حداقل کارکرد قبوض مشترکان آمده که مستند به 237 کمیسیون تنظیم مقررات است ، اما در این مورد هم تفسیر اشتباهی صورت گرفته است.

فلاح تاکید کرد: در مصوبه 237 آمده حداقل کارکرد خط تلفن ثابت اگر کمتر از 1485 در یکماه باشد و برای یک دوره کمتر از 2970 تومان باشد، مخابرات می تواند تفاوت آن را از مشترک به عنوان حداقل کارکرد دریافت کند.

معاون سازمان تنظیم مقررات گفت: مخابرات در تفسیری که کرده بود این کارکرد را فقط برای مکالمات داخل استان در نظر گرفته بود که این مسئله نیز به مخابرات اعلام شده و این شرکت باید حتما این مبالغ را اصلاح کنند و به مردم عودت بدهند و این شرکت باید همه کارکرد مشترکان را در نظر بگیرد.

وی افزود: مردم در قبوض تلفن ثابت یک مبلغی را برای کارکرد پرداخت کنند که اگر کمتر از میزان مصوب باشد باید جبران کنند و یک مبلغ آبونمان که مانند سابق هیچ تغییری نکرده و مانند تعرفه های قبلی مردم باید پرداخت کنند.

فلاح جوشقانی با تاکید بر جدی بودن سازمان تنظیم مقررات برای بازگرداندن حقوق مردم گفت: در موارد قبلی نیز پولهای مردم جدی است و در ماه های اخیر نیز در بسته های اینترنتی اپراتورها مبالغی به صورت اشتباه از مردم دریافت کرده بودند که این اپراتورها مکلف شدند مشترکان خود را بستانکار کنند و در قبوض بعدی آنها اعمال شد و یا اگر مشترکان اعتباری بودند به اعتبار آنها افزوده شد این موضوع کاملا جدی است و وظیفه ماست که اگر تخلفی وجود دارد هم شناسایی و هم برخورد شود.

وی درباره زمان بازگرداندن اضافه دریافت ها شرکت مخابرات تاکید کرد: این موضوع به سیاست های مخابرات بستگی دارد، در خیلی از قبوض مردم تخلف صورت گرفته و مخابرات موظف است براساس نحوه پرداختی که مردم داشته باشند، در دوره های بعدی یا روش هایی که کاملا برای مردم محسوس باشد، پولها را برگرداند.

معاون سازمان تنظیم مقررات در پاسخ به سوالی درباره نحوه شکایت مردم از خدمات اپراتورهای ارتباطی گفت: حدود سه سال است که سامانه ای به نام 195 به صورت تلفنی و هم از طریق نشانی www.195.ir شکایت خود را مطرح می کنند و ما و اپراتورها مکلف هستیم که سریعا به شکایت رسیدگی کنیم و اگر مردم براساس اقدام اپراتورها رضایت نداشته باشند به سازمان تنظیم مقررات (رگولاتوری) مراجعه می کنند و پیگیری می کنیم.

وی افزود: اخیرا با کمک روابط عمومی وزارت ارتباطات در حال آماده سازی برنامه کاربردی (اپلیکشن) موبایلی سامانه 195 هستیم که در اختیار مردم قرار خواهد گرفت که مردم بتوانند به راحتی شکایات خود را مطرح کنند.

فلاح جوشقانی درباره تعییر اخیر در بسته های اینترنتی و تعرفه های آنها نیز گفت: اگر تغییر در تعرفه بسته های اینترنتی تا سقف مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات صورت گرفته، تخلفی محسوب نمی شود، ولی اگر بالاتر از تعرفه های مصوب باشد تخلف است،‌ ما موردی در این خصوص مشاهده نکردیم، البته براساس شرایط بازار ممکن است در بسته های اینترنتی تغییراتی ایجاد شود که شرایط عادی در این تغییرات وجود ندارد و تخلفی نبوده است.

وی درباره اقدام مخابرات در گرفتن هزینه برای جابجایی شماره تلفن ثابت نیز گفت: در حوزه تلفن ثابت، شماره کاملا وابسته به موقعیت جغرافیایی مشترک است،‌ اگر مردم منزل خود را تغییر دادند و می خواهند شماره تلفن خود را جابجا کنند در صورت جابجایی در همان حوزه مخابراتی، باید شماره مشترک نیز جابجا شود و در محل جدید شماره سابق را تحویل بگیرند.

معاون سازمان تنظیم مقررات افزود: اگر این جابجایی از محدوده مرکز مخابراتی خارج می شود و وارد محدوده مرکزی دیگری می شود که در این حالت چون مشترک امتیاز تلفن را در اختیار داشته است، مخابرات از بابت امتیاز خط تلفن به هیچ وجه نباید مبلغ جدیدی دریافت کند.

فلاح جوشقانی تاکید کرد: به برخی از مشترکانی که خواستار جابجایی هستند گفته شده که خط قبلی خود را تحویل دهند و خط جدید با تعرفه های 200 هزار تومانی جدید دریافت کنند که این اقدام کاملا تخلف است و ما در حال رسیدگی به این موضوع هستیم و اگر مورد در این زمینه باشد با آن برخورد می کنیم .

وی گفت: تنها هزینه جابجایی تلفن بر اساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات 5 هزار تومان در مراجعه به خود مخابرات بابت جابه جایی است و اگر مشترکان به دفاتر خدماتی مراجعه کنند علاوه بر این 5 هزار تومان باید 5 هزار تومان نیز بابت هزینه خدمات دفاتر پرداخت نمایند و غیر از این مبالغ هیچ مبلغی دیگری بابت جابجایی نباید پرداخت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
مهدی
-
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
۰
۰
آقا چه فایده مملكت به گند كشیده الان مطرح كردن این موضوع چه تاثیری داره برا مردم اگه راست میگن جلوشو بگیرن
حمیدرضا
-
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
۰
۰
مخابرات از مردم چپ و راست ... مردم هم كه از تعرفه های دقیق اطلاع ندارند و مخابرات تعرفه ها و كاركرد تلفن رو تو قبض درج نمیكنه و مردم متوجه نمیشوند چرا اطلاع رسانی دقیق انجام نمیشه؟
ناظم
-
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
فقط مخابرات نیست، شركت گاز و توانیر هم بارها تعرفه تابستان و زمستان رو اشتباه زدن و هر بار مجبور شدیم كلی وقت بذاریم و شكایت كنیم. واقعا احساس میكنم با كامپیوتری شدن كارها چرخه های اداری و اشتباهات انسانی چند برابر شده، به جای حذف كاغذ و برون سپاری محاسبات به سامانه های پیشرفته كاغذ رو پرینت میگیرن و باز اسكن میكنن ! مشكل اساسی ما در مدیریت هست كه اساسا ایراد داره، نه خصوصی سازی به سرانجامی رسید نه چابك سازی و كوچك كردن دولت، بیكاری هم ثانیه میزنه و بالا میره، پناه بر خدا
w
-
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
۰
۰
این سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید منحل بشه و دوباره با قوانین و افراد جدید تشكیل بشه
اصلا كفایت در زمینه محوله رو نداره ، مخابرات هم كه بدتر .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها