سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با جام جم آنلاین:

سوریه نیازمند یک راه کار عاجل است / جزئیات حضور ظریف در مجلس

وزیر خارجه کشورمان دیروز در صحن غیر علنی مجلس، گزارشی از نشست لوزان و نتایج آن در تحولاتی که در سوریه اتفاق می‎افتد، به اطلاع نمایندگان مجلس رساند.
کد خبر: ۹۵۸۵۱۸
سوریه نیازمند یک راه کار عاجل است / جزئیات حضور ظریف در مجلس

"سید حسین نقوی حسینی" سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در مورد حضور وزیر خارجه کشورمان در مجلس گفت: با توجه به تحولات بسیار مهمی که در سوریه و در عراق پس از آزادی موصل بوقوع پیوست، لازم بود که کشورهای تأثیر گذارپیرامون بحران سوریه نشستها و نیز گفت‎وگوهای بیشتری با هم داشته باشند تا راه حل سیاسی بحران این کشور تقویت شود.

وی با اشاره بر نشست اخیر لوزان که در سطح بین‎الملل با هدف دستیابی هدف مذکور در لوزان سوییس انجام شد تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بصورت مشروط در این نشست شرکت کرد و زمانی که شروط فوق پذیرفته شد، تهران در اجلاس لوزان حضور پیدا کرد.

نقوی حسینی در ادامه گفت: در نشست لوزان، مسایل سوریه و مسیرهای برون رفت از بحران داخلی این کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

وی در رابطه با حضور ظریف در ارتباط با جلسه لوزان، در صحن غیرعلنی وغیر رسمی مجلس به خبرنگار سیاسی جام جم آنلاین گفت: وزیر خارجه کشورمان در صحن غیر علنی مجلس، گزارشی از نشست لوزان و نتایج آن در تحولاتی که در سوریه اتفاق می‎افتد، به استحضار نمایندگان مجلس رساند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با فاجعه بار خواندن شرایط انسانی در سوریه عنوان داشت: مردم سوریه به واسطه وجود گروه‎های تروریستی در منطقه بشدت تحت فشار هستند و همچنین وضعیت زندگی در اراضی تحت تصرف تکفیریها بسیار نگران کننده است.

نقوی حسینی خاطر نشان کرد: با توجه به فضای ناامنی که تروریستها بر سوریه حاکم نموده‎اند و جلوگیری از گسترش فجایع انسانی ضرورت دارد، جامعه جهانی یک راه کار عاجلی را برای این منظور تدبیر کند.

محمدرضاشجاعیان- جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها