یک روزنامه ترکیه‌ای حامی اردوغان نقشه تحریف‌شده‌ای از ترکیه چاپ کرد که در آن بخش‌هایی از ایران، عراق، سوریه و بلغارستان و چند کشور دیگر به خاک ترکیه اضافه شده است.
کد خبر: ۹۵۸۳۰۸
اردوغان به خاک ایران هم چشم طمع دارد؟!

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه خبری شبکه العالم، کاربران شبکه های اجتماعی ضمن بازنشر تصویری که در این روزنامه منتشر شده است، تلاش های اردوغان را برای آنچه «احیای امپراتوری عثمانی» نامیدند، محکوم کردند.

پایگاه السومریه عراق نوشت: نقشه ای که روزنامه «دیلیلیش» منتشر کرده است، زیر عنوان «آیا این ها سرزمین های جدا شده از ترکیه است؟»، کرکوک، موصل و اربیل در عراق، حسکه در سوریه، بخش هایی از خاک ایران، بلغارستان و ارمنستان را هم در خود جای داده است.

این روزنامه، همچنین، به بیانیه ای اشاره کرده که در سال 1920 از سوی پارلمان عثمانی صادر شده است و تأکید می کند این سرزمین ها متعلق به ترکیه اند. افزون بر این، در این نقشه به جای فلسطین از نام «اسرائیل» استفاده شده است.

از سوی دیگر، اردوغان در کنفرانس حقوق بین الملل که در استانبول برگزار شد، بار دیگر مدعی شد کشورش در عملیات آزاد سازی موصل شرکت خواهد کرد و هر گونه بحثی دربارۀ موصل را با امنیت ملی خود مرتبط می داند.

اردوغان این سخنان را همزمان با آغاز عملیات آزادسازی موصل از چنگ داعش مطرح کرده است. ارتش ترکیه نیز، با وجود درخواست دولت عراق، نیروهای خود را از پایگاه «بعشیقه» در نزدیکی موصل خارج نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
ایرانی
-
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
۰
۲
این اردوغان هم خیلی پرروشده . دلش می خواهد یك شبه دودش كنیم . حواستو خوب جمع كن امپراتور كذایی اینجا ایران است مهد دلیران . چپ نگاه كنی كت بستت می كنیم .
.
-
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
اقای ایرانی تروخداشعارنده دوره شعارگذشته یك كم تحقیق كن ببین دنیاچه خبره باشعاردادن فقط خودمونوگول میزنیم
نرم افزار موبایل
-
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
۰
۱
دیاربكربایدبه مام وطن.ایران بزرگ باز گردد.آقای اردوغان
ناصر
-
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
۰
۱
تركها توی توهم به سر می برند , اینها هنوز به فكر احیای امپراتوری عثمانی هستند , دوره امپراتوری عثمانی گذشت . این همه منت اروپایی ها را میكشند و دست به سینه اروپایی ها شدن اما هنوز بعد از ۶۰ سال اتحادیه اروپا حتی حاضر نیست بدون ویزا اینها را راه دهند چه برسد به اینكه تركیه را عضو اتحادیه اروپا كنند .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها