گزارش جام جم آنلاین از سرشاخ شدن 2 رقیب دیرینه

اعلان جنگ پوتین به آمریکا

روسیه به آمریکا اولتیماتوم داده که اگر شما طالب جنگ هستید، هر جا که بخواهید ما آماده جنگ با شما هستیم. از نظر پوتین بر طبل جنگ کوفتن آمریکا در این روزها، به عنوان یک تقابل کامل در تمام جبهه‌ها تلقی می‌شود و او آمادگی کشورش را به‌ این‌صورت اعلام کرده است.
کد خبر: ۹۵۷۶۴۶
اعلان جنگ پوتین به آمریکا

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیلی استار، کارشناسان نظامی می‌گویند:‌ وقتی که آمریکا خود را مقابل روسیه قرار داده و بر طبل جنگ می‌کوبد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هرگز در برابر آنها عقب نشینی نخواهد کرد.

این روزها که آمریکا روسیه را به جنایت جنگی و قصاوت در مورد غیر نظامیان متهم کرده است، کرملین و کاخ سفید نیزمواضع سخت و خصمانه‌ای را در مقابل یکدیگر اتخاذ کرده‌اند.

همه اینها باعث شده که وضعیت روابط دو کشور وخامت دوران جنگ سرد آمریکا و شوروی سابق بازگردد و تا مرحله تقابل نظامی و درگیر جنگ شدن روسیه با آمریکا بیانجامد.

« ژنرال یووگنی بوژینسکی» کارشناس نظامی روس، انگشت اتهام را به سمت آمریکا گرفته و آنها را برای خشمگین ساختن سرزمین مادر‌ی‌اش سرزنش می‌کند.

این ژنرال بازنشسته روس می‌افزاید: «البته که ما عکس‌العمل نشان خواهیم داد. وقتی روسیه این را صلاح بداند و پوتین نیز آن را تایید کند خوب اگر شما خواهان تقابل با ما باشید، ما هم هر جا که خواسته باشید آماده جنگ با شما هستیم. اما بدانید، به هیچ وجه این‌طور نخواهد بود .که از این تقابل هیچ ضرری متوجه منافع آمریکا نشود.»

این اخطار شدید مقامات دولتی و نظامی روسیه به آمریکا از این جهت است که طبق گزارش‌های واصله، دولت آمریکا چند روزی است که دستور داده سیستم‌های دفاعی هسته‌ای این کشور در وضعیت آماده باش اضطراری دفکان سه DEFCON 3)) قرار بگیرند.

این روزها ر‌وسیه آمریکا را به «تهدیدات مخاطره‌آمیز بی‌سابقه» متهم می‌کند و پس از شکست آمریکا در برقراری آتش بس در سوریه می‌گوید: آمریکا موی دماغ روسیه شده و می‌خواهد این کشور را منزوی سازد.

سخنگوی کرملین «دیمیتری پسکوو» گفته است : «تهدیدات مستقیم که بر علیه مسکو و رهبر ملت ما شده در تارخ بی‌سابقه است، چرا که این تهدیدات در سطح مقام‌های رده پایین دولت آمریکا صورت نگرفته و این جانشین رئیس جمهور آمریکا است که روسیه را تهدید کرده است.»

به جهت پاسخگویی به این گستاخی آمریکا و گروه بی‌مسئولیت حاکم بر آن کشور، ما برای تامین امنیت و حفظ منافع کشورمان هر کاری را که لازم باشد انجام می‌دهیم.

در همین رابطه، رسانه‌های روسیه نیز به خاطر تهدیداتی که مقامات در مورد ساقط کردن هواپیما‌های آمریکایی با استفاده از سیستم جدید دفاع موشکی روسی استقرار یافته در سوریه داشته‌اند، احتمال پیش آمدن درگیری بین 2 ابرقدرت پیش بینی کرده‌ند.

از سوی دیگر دولت به مردم روسیه اخطار داده است که برای جنگ آماده شوند و از همه مردم کشور خواسته است که در نزدیکی محل سکونت خود پناهگاه‌هایی را شناسایی و آماده کنند تا در مواقع حملات هسته‌ای احتمالی دشمن برای حفظ جانشان مورد استفاده قرار دهند.

«فیودور لاکیانوو» سردبیر نشریه «روابط بین‌الملل» روسیه می‌گوید: «پراهمیت‌ترین موضوع این است که هیچکس واقعا نمی‌خواهد تا برخورد جدی و بزرگی بین روسیه و آمریکا پیش بیاید اما همین امر باعث می‌شود که پیشگیری از یک برخورد ناخواسته احتمالی و عواقب غیر قابل پیش‌بینی آن از بالاترین درجه اهمیت برخوردار باشد.»

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۲
علوی
-
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۰
۰
آمریكا هیچوقت تنها به جنگ نمیره اما روسیه تنهاست امریكا اون سر دنیا هر روز در حال ساخت جنگ افزارهای مختلفه كل كشورش تبدیل به زرادخانه شده كسی نیست بهش اعتراض كنه طبیعیه كه وقتی زورش خیلی زیاد بشه به بقیه زور بگه حدف امریكا تصاحب كل دنیاست و برای این كار هم برنامه داره
معراج
-
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۰
۰
یاد نوجوونی خودمون افتادم كه وقتی با یكی دعوامون میشد برا هم رجز میخوندیم.اونا میگفتن توی محلتون شیر شدین؟ ما میگفتیم هرجا خواستید بگین تا بیاییم باهم دعوا كنیم..حالا حكایت این دوتا كشوره!!!!!!جنگ بین این دوتا كشور یعنی نابودی نصف دنیا!!خاله بازی كه نیست مدام براهم رجز میخونند!!!!!!!!!!
گنده لات
-
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
دم در وایسا !!!!!!!!!!
ایرانمهر
-
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۰
۰
درسته - احتیاط شرط عقل است . و ایران هم باید در این موقعیت حساس احتیاط های لازم و پیش بینی ها و تداركات لازم را برای مردم فراهم نماید . چون بخواهیم یا نخواهیم فعلا جزء بلوك شرق محسوب می شویم و در یك جبهه قرار می گیریم
ع
-
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۰
۰
مرگ بر امریكا
روح الله
-
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
دمت گرم
مجید
-
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۰
۰
خدانكنه جنگ بشه.چیزی بدتر از جنگ وجود نداره
فرشاد
-
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
تن دادن به ذلت و هر خفتی از جنگ بدتره عزیز
واقع بین
-
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
با سلام ما هنوز جنگ و قحطی نشده نمی تونیم تنظیم بازار كنیم و قیمت كالاهای اساسی و ارزاق عمومی مردممون را كنترل كنیم وای به اون روزی كه جنگ جهانی و قحطی كالا هم بشه
گوشت كیلویی 40000......،...،.برنج كیلویی 13000 و ......و غیره
رضا ناصری
-
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۰
۰
با سلام
خوبه كه كشورهای دیگربدانند كه كشورما چقدرصله صدر داردو به خاطرمنافع مردم ووطن اغازگر هیچ جنگی نیست .
روسیه با یك تهدیدخود را آماده جنگ نموده است .
درودبه رهبر فرزانه انقلاب كه با تدابیری كه می اندیشند اجازه دست اندازی كشورهای دیگربه كشورمان را نمی دهند
پاینده باد ایران سرفراز
معراج
-
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
داداش رضا دلبندم اون سعه صدره نه صله صدر!!!!خدا قوت
عباس صلح طلب
-
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۰
۰
باسلام شك نكنیدكه این هم یك بازی سیاسی است نه روسیه ونه آمریكاونه ایران وهیچ كشوردیگری طرفدارجنگ وخونریزی نیستندوهمه كشورهابه دنبال صلح وآرامش هستند
فخیم
-
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۰
۰
ماهم در دوره ای بعد انقلاب رئیس جمهوری داشتیم كه زیاد ز...و پ... می كرد . فكر كنم كمال همنشینی اون یارو روی پوتین باعث شده این بنده خداهم شر و ور بگه خدا شفاش بده .
روح الله
-
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۰
۰
پوتین من هم هستم به امید خدا پیروزی با تو است فعلا ما كه داریم لبخند تحویل كدخدا میدیم خبری از مشت كوبنده نیست تا انتخابات شاید فرجی شود
حامد
-
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۰
۰
پوتین با ترامپ رابطه خوبی داره ، اون میخواد با یه جنگ زرگری افكار عمومی امریكا رو به سمت جنگ سالاران جمهوری خواه سوق بده تا ترامپ رای بیاره
ایرانی
-
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۰
۰
آقای پوتین سلام و عرض ادب . ایشان در چند سال گذشته با حمایت از مردم مظلوم و دولت به حق سوریه نشان دادند كه یك بزرگ مرد قرن میباشند و باور بفرمایید بنده بعنوان یك ایرانی ، در حد مقامات ، بعد از مقام معظم رهبری كه خداوند قادر مطلق سایه شان را از بالا سر ایران بزرگ و قدرتمند اسلامی و مسلمین و مظلومین جهان كم نكنند ، به ایشان (آقای پوتین) ارادت خاصی دارم .
معراج
-
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
شما بهتره بجای ایرانی بنویسی یك ایرانی پوتین پرست.به نظرم اینجور بهتره!!!!همچین پوتین را ستایش میكنی هركی ندونه فكر میكنه پوتین اسطوره عدل و جوانمردیه تو دنیا!!!!!!یه كم به خودتون بیایید!!!!!!!!!!!!!!!!
ش
-
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۰
۰
پوتین مرد ی است كه سوریه وعراق را از دست داعشیان نجات داد واقعا زنده باشد ولی در هر حال جنگ فاجعه است خدا نكند این اتفاق بیفتد
نوذر
-
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۰
۰
روسها اعلام كرده اند كه تا آخرین قطره ی خونشان مقاومت خواهند كرد......مگر اینكه سنبه پر زور باشد.!!!!!!
بختك
-
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
۰
۰
خدایا آخه چقدر ملت ما ساده و هالو هستن ، یكی میگه به پوتین ارادت داره ، یكی میگه خدانكنه جنگ بشه و... خدایا با این مخلوقاتت جمعیت ما میشه 80 میلیون نفر . عزیزان من سیاست پدر و مادر نداره این و می فهمید ، اونم روسها كه تو كل كل تاریخ همیشه زالو باقی كشورها بودن .
ماه
-
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
۰
۰
چون جنگ جهانی سوم وچهارم خطرناك است خدانكنه همه مردم از گرسنگی میبرند
ایرانی
-
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
۰
۰
نظر بعضی دوستان اینقده افراطیه كه آدم فكر میكنه واقعا كشورمون روسیه است و رییس جمهورمون هم جناب پوتین!!!!!اینجا ایرانه و شماهم اگه بیل زن هستین بهتره باغچه خودتون را بیل بزنید!!!!!!اینهمه پوتینیسم بودن...........!!!!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها