مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام آتش بس هشت ساعته در «حلب» از سوی روسیه را اقدامی مثبت برشمرد.
کد خبر: ۹۵۷۵۹۸
واکنش موگرینی و آمریکا به آتش بس اعلامی روسیه در حلب

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آتش بس ۸ ساعته اعلامی از سوی روسیه در حلب را اقدامی مثبت برشمرد.

وی در عین حال افزود که کافی بودن این زمان برای رساندن کمک های انسانی به شهر حلب به ارزیابی سازمان های بشردوستانه بستگی دارد.

موگرینی همچنین تاکید کرد که اتحادیه اروپا به دور از رسانه ها مشغول رایزنی با معارضان سوری و شرکای خود پیرامون آینده سوریه است. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در عین حال گفت که با مقامات سوریه پیرامون حل و فصل سیاسی بحران این کشور تماس و مذاکره ای ندارد.

اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که روز سه شنبه مذاکره با کشورهای منطقه پیرامون آینده سیاسی سوریه را آغاز خواهد کرد. موگرینی از آغاز این مذاکرات به ویژه با ترکیه، ایران و عربستان خبر داد.

از سوی دیگر «مارک تونر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه تصمیم روسیه و سوریه برای آتش بس در حلب را گامی مطلوب برشمرد اما در عین حال مدعی شد که این امر با تاخیر روی داده و دیرهنگام است.

وی در واکنش به تصمیم روسیه برای آتش بس ۸ ساعته در حلب مدعی شد: اگر این امر به کاهش درد و رنج اهالی منجر خواهد شد امری مناسب است. صراحتا این اقدام مثبت است اما کوچک و بسیار با تاخیر انجام گرفته است.

«بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس نیز با انتشار مطلبی در توئیتر پیرامون اعلام آتش بس ۸ ساعته در حلب از سوی مسکو، اعلام کرد که مدت این آتش بس باید بیشتر باشد.

لازم به ذکر است که روسیه روز دوشنبه از برقراری آتش بس انسانی در حلب در روز پنج شنبه ۱۰ اکتبر مصادف با ۲۹ مهر خبر داد.
وزارت دفاع روسیه تصریح کرد: جنگنده های روسی و سوری در این روز از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۴ عصر حملات خود را متوقف می کنند. هدف از این آتش بس همچنین کمک به مریضان و مجروحان در این شهر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها