تفاهم‌نامه همکاری برای تسهیل امور بیمه‌ای خبرنگاران و اصحاب رسانه به امضا رسید.
کد خبر: ۹۵۷۴۳۲
تازه‌ترین خبرها از بیمه خبرنگاران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرآنلاین، تفاهم نامه همکاری بین سازمان تامین اجتماعی و معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با محوریت رسیدگی ویژه به مشکلات بیمه ای اصحاب رسانه و موسسات مطبوعاتی با حضور مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی و معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شد.

در راستای امضای این تفاهم نامه دبیرخانه مشترک رسیدگی به مشکلات بیمه ای خبرنگاران تشکیل شده است که در آینده ای نزدیک به دبیرخانه دائمی تبدیل می شود.همچنین بر اساس این توافق نامه مقرر شده با آموزش کارکنان سازمان تامین اجتماعی، مسائل بیمه ای خبرنگاران تنها در دو شعبه در تهران متمرکز شود تا همکاران این سازمان به شیوه ای مناسب به امور خبرنگاران و اصحاب رسانه رسیدگی کنند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست با بیان اینکه رویکرد قابل توجهی در سازمان تأمین اجتماعی نسبت به رسانه ها وجود دارد، تصریح کرد: همکاری انجام شده و تفاهم نامه ای که بین دو مجموعه طراحی شده است، حاصل و نتیجه اجرای راهبرد دولت در راستای تعامل سازنده و اعتماد به انجمن های صنفی است.

حسین انتظامی افزود: انجمن صنفی مدیران رسانه ها در تنظیم مفاد این تفاهم نامه نقش اساسی دارند و ما در دولت سعی کردیم که در این رابطه تسهیل کننده فعالیت بخش خصوصی باشیم تا زمینه مناسب برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شود.

او با تأکید بر اینکه در همه سیاستگذاری ها و فعالیت ها باید سیاستهای کلی نظام مورد توجه قرار گیرد، گفت: روح این سیاستها توجه به تولید داخلی و عقب نشینی دولت به نفع بخش خصوصی است که در تفاهم نامه به این موضوع کاملا توجه شده است.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به اینکه در ٣ سال گذشته به بخش دولتی مجوز انتشار روزنامه و گسترش فعالیت رسانه ای صادر نشده است، اظهار داشت: دولت وظیفه تسهیل کسب و کار را بر عهده دارد و در امور مختلف متکی به صنوف است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز در این مراسم تصریح کرد: شفافیت و پاسخگویی به شرکای اجتماعی یکی از راهبردهای مدیریتی این سازمان است و رسانه ها در اجرایی شدن این راهبرد نقش اساسی دارند.

سید تقی نوربخش اظهار داشت: امضای این تفاهم نامه حاصل همکاری مشترک بین دو مجموعه و مشارکت جامعه رسانه ای کشور و قدمی در راستای ارتقاء خدمات به فعالین عرصه خبر و اطلاع رسانی است.

او نقش رسانه ها را در پاسخگویی سازمان تأمین اجتماعی در قبال جامعه بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: اعتقاد ما این است که همه رسانه ها برای برقراری ارتباط با اقشار گوناگون جامعه در کنار سازمان تأمین اجتماعی هستند. بر اساس همین اعتقاد و برای پرهیز از رقابت با سایر رسانه ها در ابتدای دولت تدبیر و امید روزنامه ای که با اهداف سیاسی در دولت قبل توسط این سازمان منتشر می شد را متوقف کردیم.

برای دیدن متن تفاهم‌نامه همکاری معاونت مطبوعاتی و تامین اجتماعی اینجا بروید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها