رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین با اشاره به مخاطرات و چالش‌های سفر اربعین برای بانوان گفت: حضور گسترده زنان در پیاده روی اربعین را تبلیغ نمی‌کنیم.
کد خبر: ۹۵۷۴۲۵
بانوان از سفر مجردی در اربعین پرهیز کنند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حمید احمدی که در نشست خبری شورای راهبردی فعالیت های بانوان ستاد اربعین با اشاره به آغاز فعالیت های بخش بانوان به طور مستقل در ستاد اربعین افزود: در سال های گذشته از این موضوع غفلت شده بود و کمتر از زنان در حوزه های فرهنگی و اربعین استفاده می شد، اما امسال قرار است بخش بانوان با توجه به اینکه درصد زیادی از زائران اربعین را بانوان تشکیل می دهند، فعالیت کند.

وی افزود: شورای راهبردی بانوان ستاد اربعین اقدامات مثبتی در طول فعالیت خود داشته است و قرار است بخشی از نیازهای فرهنگی و عقیدتی بانوان در این شورا برنامه ریزی و اجرا شود.

رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین تاکید کرد: امسال شاهد اقدامات مفیدی هستیم از جمله برگزاری مراسم ویژه برای بانوان، برنامه های قرآنی و مبلغان، برنامه‌های رسانه ای و آثار فرهنگی از سوی شورای بانوان به اجرا در خواهد آمد.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: این شورا با حضور نمایندگان همه دستگاه های عضو ستاد اربعین تشکیل شده است و از پرکارترین بخش های فرهنگی این ستاد است.

وی با اشاره به حضور ۵۰۰ هزار نفر از بانوان زائر در اربعین سال گذشته گفت: با توجه به مخاطرات و چالش های پیش رو بانوان در پیاده روی اربعین حضور زنان در این مراسم را تبلیغ نمی کنیم و معتقد نیستیم که زنان به صورت گسترده در پیاده روی اربعین شرکت کنند زیرا علاوه بر مسائل فرهنگی، چالش هایی هم وجود دارد.

رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین طولانی بودن مسیر پیاده روی، نبود وسیله نقلیه مطمئن و مسائل امنیتی را از مهمترین چالش های حضور بانوان در مراسم اربعین دانست و افزود: بانوان سعی کنند و به صورت گروهی و همراه با محارم در پیاده روی اربعین شرکت کنند.

حجت‌الاسلام احمدی توصیه کرد: بانوان در این مراسم مسائل امنیتی را رعایت کنند و از مسیرهای اصلی فاصله نگیرند و حتی الامکان از ویزای فردی استفاده نکنند. همچنین ضروری است بانوان پیش از اتمام مراسم اربعین، خاک عراق را ترک کنند.

وی همچنین به بانوان توصیه کرد که از سفر مجردی به مراسم اربعین پرهیز کنند.

رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین از راه اندازی اولین برنامه «راویان واقعه کربلا» از میان بانوان خبر داد و گفت: راویان واقعه کربلا هر سال از میان آقایان اعزام می شدند و امسال هم ۶۰ گروه از میان مردان و تعدادی گروه از میان بانوان برای این موضوع اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به راه اندازی چندین موکب ویژه بانوان در طول مسیر و همچنین در کربلا و نجف خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر وجود این موکب ها تعدادی موکب فرهنگی برای بانوان پیش بینی شده است که یکی از آنها در نجف و در شارع‌الرسول و دیگری در کربلا در مجاورت هتل جواهر پیش بینی شده است.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: در اربعین امسال، توسعه گیت های مرزی را خواهیم داشت، اما طرف عراقی محدودیت هایی دارد و باید با هماهنگی دو طرف انجام شود. همچنین گیت های ویژه بانوان برای جلوگیری از اختلاط مرد و زن در مرز پیش بینی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها