در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛

کمر داعش در سوریه شکسته شد

تشکیلات بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) روز دوشنبه اعلام کرد که عناصر داعش در حال عقب نشینی به بخش های شرقی موصل هستند.
کد خبر: ۹۵۷۴۲۴
داعش از بخش های غربی موصل عقب نشینی کرد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، تشکیلات بسیج مردمی عراق افزوده است که نیروهای داعش تمام مقرها و مواضع خود را در بخش های غربی شهر موصل ترک کرده و به بخش های شرقی موصل رفته اند.

معاون فرماندهی عملیات مشترک عراق در اولین کنفرانس خبری مشترک با رئیس منطقه اقلیم در منطقه عملیاتی، گفت: نیروهای عراقی به جنوب شرق استان نینوا رسیدند درحالی که انتظار تحقق آن را در روز اول عملیات نداشتیم و مسعود بارزانی نیز گفت، تاکنون 200 کیلومتر مربع از اراضی اشغالی آزاد شده است.

عملیات آزاد سازی موصل از اولین ساعات بامداد امروز (دوشنبه) آغاز شده و نیروهای عراقی مواضع تروریست های داعش را با آتش سنگین توپخانه در محورهای شمالی و جنوبی هدف قرار دادند و نیروهای واکنش سریع نیز به 6 کیلومتری جنوب این شهر رسیده اند.

الحشد الشعبی نیز اعلام کرد که برای اولین بار از موشک های لرزاننده برای تخریب تونل ها و سنگرهای زیر زمینی بتنی در جنگ علیه داعش استفاده کرده است.

براساس گزارش های دریافتی، در ساعات اولیه نبرد موصل در روز دوشنبه ده ها روستا در محورهای خازر و الکویر در شرق و جنوب شرق موصل آزاد شد و درگیری ها در برخی محورها از شدت بیشتری برخوردار است.

درباره طول زمان عملیات از سوی منابع مختلف عراقی و خارجی ، زمان های مختلفی عنوان می شود، به طوری که برخی اعلام کرده اند که تا دو هفته به طول می انجامد و برخی نیز بین 2 تا 4 ماه پیش بینی می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۰
۰
موشها ازبین نمیروند.مگرتمام اهل شهر.روستا.باهم.متحدشوند.اینجا نشد.كویت.پاكستان و...

نیازمندی ها