در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛

کمر داعش در سوریه شکسته شد

فرمانده عملیات میدانی حلب با اشاره به اقدامات منفی تل‌آویو، واشنگتن و ریاض در حمایت از داعش، اظهار داشت که این طرفها قصد دارند شهر دیرالزور سوریه در اختیار این گروه تروریستی قرار گیرد.
کد خبر: ۹۵۷۳۳۱
سخنان مهم فرمانده سوری درباره انتقال داعش از موصل به سوریه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، در واکنش به آخرین تحولات جاری شهر حلب و تلاش نیروهای عراقی برای بیرون راندن گروه تروریستی داعش از موصل فرمانده عملیات میدانی حلب در سوریه اظهاراتی را مطرح کرد.

به گزارش «سانا»، این فرمانده میدانی چند مسئله را متذکر شد که در ذیل می‌آید:

نخست؛ اطلاعات موثقی وجود دارد که آمریکا به همراه اسرائیل و عربستان سعودی قصد دارند داعش به صورت مسالمت آمیز و بدون تحمل هیچ تلفات و شکستی از موصل خارج شده و با همه تجهیزات و نفرات خود وارد سوریه شود. در واقع نکته عجیب این مسئله، توانایی عجیب این کشورها بر انجام این مسئله (وادار کردن داعش برای تخلیه موصل) است؛ کشورهایی که مدعی مبارزه با داعش هستند.

دوم؛ هر کس که داعش را به سوریه منتقل کند، شریک آن است و بر آن مستولی است؛ در نتیجه شریک سر بریدن و کشتار این گروه تروریستی در این کشور است. از این روی در برابر داعش دست بسته نخواهیم بود و حامیان این گروه را از انجام این کار پشیمان خواهیم کرد.

سوم؛ عربستان و آمریکا با قدرت تلاش دارند شهر دیرالزور در اختیار داعش قرار گیرد. ما از اهداف آنان مطلع هستیم و اجازه نخواهیم داد که سناریوهای سیاستهای امریکا و همپیمانان آن اجرایی شود.

چهارم؛ باید طرفهای بین المللی که مانع از دستیابی راهکاری برای بحران حلب هستند، مشخص شوند.

پنجم؛ راز پنهان حمایت اسرائیل از داعش چیست؟ حمایت علنی این رژیم از گروههای تروریستی به ویژه جبهه النصره بر هیچ کس پوشیده نیست.

ششم؛ با حکومت سوریه همکاری میکنیم تا راهکاری برای رساندن کمک به افراد غیر نظامی در مناطق تحت محاصره تروریستها پیدا شود و ما با وارد کردن این کمکها مشکلی نداریم.

هفتم؛ از مذاکراتی حمایت می‌کنیم که افراد غیر نظامی را در مقابل آسیب حفظ کند. ما در خدمت حکومت سوریه هستیم و آن را مرجع اول و آخر میدانیم.

هشتم؛ گروههای تروریستی را مسئول ممانعت در برابر کمک رسانی به افراد غیر نظامی و استفاده از آنان به عنوان سپر انسانی می دانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها