نایب رییس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس در گفت‎وگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

ترسیم نقشه راه؛ با ابلاغ سیاست های کلی انتخابات

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اخیرا و در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی، سیاست‌های کلی انتخابات را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ فرمودند.
کد خبر: ۹۵۷۳۱۱
ترسیم نقشه راه؛ با ابلاغ سیاست های کلی انتخابات

این سند شامل 18 بند است و به مواردی همچون ضرورت شفاف‌سازی منابع و هزینه‌های انتخاباتی و اعمال نظارت دقیق بر آن می‌پردازد.

همچنین بر ممنوعیت استفاده از حمایت و امکانات بیگانگان اعم از مالی و تبلیغاتی توسط نامزدها و احزاب و برخورد به ‌موقع دستگاه‌های ذی‌ربط تأکید دارد.

به گزارش جام جم آنلاین در بخش دیگری از این سیاست‌ها به تعیین دقیق معیارها و شاخص‌ها و شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان در چارچوب قانون اساسی با تأکید بر کارآمدی علمی، جسمی و شایستگی متناسب با مسئولیت‌های مربوط و تعهد به اسلام، انقلاب و نظام اسلامی و قانون اساسی به‌ویژه التزام به ولایت فقیه و سلامت اخلاقی - اقتصادی تأکید شده است.

پروانه مافی نایب رییس اول کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، در گفت‎وگو با جام جم آنلاین پیرامون ابلاغیه اخیر رهبر معظم انقلاب درباره سیاست های کلی انتخابات ابراز داشت: ابلاغ سیاست های کلی انتخابات نقشه راه را برای انتخابات آینده کشور روشن نمود.

وی تصریح کرد: برخی از سیاست ها در گذشته اجرا می‎شد، لیکن ابلاغ سیاست های 18 گانه بسیار موثق و دقیق بود و در عین حال نکاتی را که دارای ابهام بود برطرف نمود.

مافی با اشاره بر اینکه ابلاغ سیاست های مذکور مانع از بوجود آمدن تفسیرهای شخصی در مورد قوانین انتخاباتی شده، افزود: مواردی که در این ابلاغیه بدان اشاره شده، بسیاری از مشکلاتی که در انتخابات گذشته چه در عرصه برگزاری و چه در سایر حوزه ها وجود داشت، در چارچوب سیاست های ابلاغی قابل رفع است.

نایب رییس اول کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در تشریح اهم مفاد سیاست های کلی انتخابات گفت: موارد متعددی نظیر شفافیت مالی شرکت کنندگان در پروسه انتخابات و عدم ورود نظامیان به عرصه انتخابات، از مهمترین نکات مورد تأکید سیاست های کلی انتخابات بشمار می‎آید.

وی در توصیف دیگر ابعاد این ابلاغیه اعلام نمود : بحث نظارت شورای نگهبان در انتخابات و ارایه مکتوب نظرات شورا به داوطلبین و همچنین موضوع انتخابات الکترونیک از دیگر موضوعات مهم درابلاغ سیاست های انتخاباتی می باشند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بسیاری از مواردی که نقطه ابهام و محلی از اشکال داشت با این دستورالعمل رفع شد، خاطر نشان کرد: ان‎شاالله در آینده نزدیک انتخابات بسیار خوبی با توجه به سیاست های ابلاغی انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب خواهیم داشت.

محمدرضا شجاعیان – جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها