شبکه تلویزیونی فرانس 24 امروز ( دوشنبه) در گزارشی اعلام کرد: حمایت مالی و مستشاری ایران از نیروهای عراقی، عاملی مهم در عملیات آزادسازی موصل است.
کد خبر: ۹۵۷۲۴۲
ایران نقشی کلیدی در آزادی موصل دارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا ، این گزارش می افزاید: در این عملیات، نیروی هوایی ائتلاف بین المللی ضد داعش و نیز هفت هزار و 500نیروی ویژه آمریکا حضور دارند.

در آخرین حمله جنگنده های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در فروردین ماه به مواضع الحشد الشعبی در روستایی در غرب مخمور٬ 30 نفر از این نیروها کشته شدند.

در همین خصوص، ائتلاف بین المللی که در عملیات آزاد سازی موصل از چنگال تروریست های داعش مشارکت دارد، اعلام کرد که بازپس گیری این شهر احتمالا چند هفته طول می کشد.

فرانس 24 افزود: حملات هوایی فرانسه به مواضع داعش در عراق از ناوهواپیمابر شارل دوگل در دریای مدیترانه نیز که در گذشته صورت گرفته بود، نشان از حضور نظامی فرانسه در این عملیات است.

این ناوهواپیمابر میزبان 18 جنگنده رافائل و تجهیزات نظامی دیگر است. صدها ملوان، خلبان و مکانیک در این ناو هواپیمابر حضور دارند.

این شبکه فرانسوی با اشاره به افزایش آتش توپخانه ای ترکیه علیه مواضع داعش در عراق، اضافه کرد: هنوز مشخص نیست آیا ترکیه در این عملیات شرکت می کند یا خیر؟

بر اساس گزارش های منتشره، ترکیه در خصوص حضور نیروهایش در خاک عراق و پادگان بعشیقه٬ با عراق و طرف هایی که در عملیات موصل مشارکت دارند، اختلاف دارد.

نیروهای مشترک پیشمرگ کرد و ارتش عراق از سمت 'خازر' (37 کیلومتری شمال شرق موصل) پیشروی را آغاز کرده و قرار است که در مرحله اول این نیروها به حومه 'بعشیقه' در شمال موصل برسند.

همزمان با این گزارش ها، ستاد تبلیغات جنگ عراق از درگیری بین مردم موصل با عناصر موسوم به پلیس داعش در داخل و حومه این شهر خبر داد و گفته می شود که این درگیری ها در مناطق 'باب الجدید' و 'حمام العلیل' شدید است.

همچنین گزارش ها از داخل موصل حاکی است که خانواده های سرکردگان داعش در حال یافتن راهی برای فرار از داخل شهر هستند.

عملیات آزادسازی موصل از دست گروهک تروریستی داعش بامداد امروز (دوشنبه) به دستور حیدر العبادی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق آغاز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
امیر
-
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
۰
۰
ان شا الله به كمك خدا و مجاهدت رزمندگان در هفته های پیش رو این شهر عراق نیز
آزاد شود و مردم عراق و نوامیسشان از چنگ داعشی ها رهایی یابند.
روح الله
-
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
۰
۰
زنده باد سردار سلیمانی یكته تاز مقاومت
نرم افزار موبایل
-
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۰
۰
زند بادهمه سرداران عزیززنده بادنیروهای پرتوان شیعه حشدالشعبی.پرچم یاعلی بایدبرفرازمكه
ناصر
-
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۰
۰
رافائل نه رافال - جام جم تازگی ها خیلی اشتباه متنی دارید فكر میكنم پرسنل جدید آوردید , هنوز آماتور هستند .
یونس
-
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۰
۰
سلام. من واقعا نمیدونم این طرفداران داعش چطور به ایران نفوذ كردند كه هر نظری راجع به سرنگونی داعشیان و وهابیان و طرفدارانش رو میبینند زود دیسلایك میزنند ولی به كوری چشم دشمنان اسلام و با رشادت مدافعان و فرمانده عالیقدرمون اقای سلیمانی انشااله پیروزی نزدیكه.ولی همین طرفداران داعش بدونند كه سوریه به دلیل نداشتن وحدت و قدر ندونستن امنیت و اختلافات داخلی بین برخی مردم به این روز افتاد ولی در ایران به یاری حق این خبرا نیست ما گردن متجاوزان به میهن رو میشكنیم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها