اعضای باند مخوف سرقت‌ که اقدام به دستبرد از مغازه‌های بازار تهران و خانه پولدار‌های شمال شهر می‌زدند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۵۷۲۳۲
باند سرقت از بازار تهران متلاشی شد +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، 31 شهریور ماه امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت منزل در خیابان زعفرانیه به کلانتری 122 دربند اعلام شد.

با حضور مأمورین کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که محل سرقت، منزل یکی از بازرگانان سرشناس تهران در زمینه صادرات و واردات است که سارق یا سارقین اقدام به سرقت مقادیر زیادی اموال از قبیل طلاجات، جواهرات، سکه های طلا، ارز خارجی و... کرده اند.

پرونده در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی به کارآگاهان عنوان داشت:26 شهریور به قصد مسافرت و بهمراه اعضای خانواده، از خانه خارج اما پس از مراجعه متوجه شدیم که درب ورودی ساختمان کاملا تخریب شده است! پس از ورود به داخل خانه و وارسی اموال خانه متوجه سرقت مقادیر زیادی طلا و پول داخل خانه شدیم.

بررسی صحنه سرقت

با حضور کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل و بررسی دقیق صحنه سرقت، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که اولا) سارقین به موقعیت ساختمان کاملا آشنایی داشته، ثانیا) از محل نگهداری اموال مسروقه نیز اطلاع دقیق داشته و ثالثا ) با اطمینان از عدم حضور مالباخته و خانواده اش اقدام به این سرقت کردند.

شناسایی و دستگیری متهمین

در شرایطی که در تحقیقات اولیه به نظر می رسید که هیچگونه اطلاعات قابل بهره برداری جهت شناسایی و دستگیری سارقین وجود ندارد اما در تحقیقات تکمیلی از مالباخته و اعضای خانواده اش، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که در حدود چند ماه قبل، جوانی بنام «وحید.س» (27 ساله) در منزل مالباخته به مدت سه ماه بعنوان سرایدار مشغول بکار بوده و پس از آن به دلایل نامعلومی از ادامه کار انصراف داده و در حال حاضر نیز مالباخته از محل سکونت و محل کار فعلی وی هیچگونه اطلاعی ندارد.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با انجام اقدامات پلیسی و با بدست آمدن تصاویر تعدادی از دوربین های مداربسته محدوده ی سرقت و نهایتا شناسایی تصویر «وحید.س» از سوی مالباخته، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که «وحید» یکی از سارقین منزل مالباخته است.

با شناسایی «وحید.س» به عنوان یکی از سارقین، کارآگاهان اقدام به شناسایی مخفیگاه وی در یکی از روستاهای غرب کشور کرده، با اخذ نیابت قضایی به این منطقه اعزام و ضمن انجام هماهنگی با مقام قضایی شهرستان مربوطه، در یک عملیات غافلگیرانه اقدام به دستگیری «وحید. س» می نمایند.

«وحید» پس از دستگیری و در اظهارات اولیه منکر هرگونه حضور خود در سرقت و یا اطلاع از آن شد اما زمانیکه گوشه ای از دلایل و مستندات بویژه فیلم بدست آمده از دوربین های مداربسته در برابرش قرار گرفت، به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: در مدتی که سرایدار [خانه مالباخته] بودم از وضعیت مالی وی اطلاع کامل پیدا کرده بودم ؛ به موقعیت مکانی منزل [مالباخته] نیز کاملا واقف شده بودم؛ پیشنهاد سرقت از منزل شاکی را با چند نفر از بچه محل ها و دوستان خود بنام های فرزاد، مسعود، گودرز و کامران مطرح و آنها نیز پیشنهاد مرا قبول کردند با اطلاعات دقیقی که از خانه و همچنین تعداد اهالی خانه ی مالباخته داشتیم، آنجا را تحت نظر گرفتیم تا سرانجا فرصت مناسب برای سرقت به دست آمد؛ با استفاده از عدم حضور مالباخته و اعضای خانواده اش اقدام به سرقت کرده و بلافاصله از تهران خارج شدیم.

با شناسایی چهار عضو دیگر گروه سارقین، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این چهار متهم همان سارقین بازار بزرگ تهران هستند که در اردیبهشت سال 1394 به اتهام سرقت مغازه های بازار تهران دستگیر و هر کدام از آنها پس از تأمین قرار مجددا آزاد و سرقت های خود را از سر گرفتند.

با توجه به حرفه ای بودن متهمین، دستگیری هر چهار نفر آنها طی یک عملیات پیچیده پلیسی و در چهار عملیات همزمان انجام و هر چهار متهم سوم مهر ماه امسال دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به صدور قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی برای متهمین، در پایان این خبر عنوان داشت: متهمین پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به سرقت از منزل مالباخته و انجام چندین فقره سرقت مشابه منزل در سطح شهر تهران اعتراف کردند؛ همچنین در ادامه تحقیقات پلیسی، متهمین به چندین فقره سرقت مغازه در محدوده بازار تهران نیز اعتراف نمودند که تحقیقات جهت شناسایی محل های سرقت و همچنین دیگر جرایم ارتکابی متهمین در دستور کار این پایگاه قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها