عربستان سعودی قراردادی سری با آمریکا منعقد کرده است تا با کمک به خروج آزادانه و راحت نیرو‌های داعش از موصل عراق‌، آنها را برای کمک به تروریست های مخالف اسد به مناطق جنگی در شرق سوریه منتقل کنند.
کد خبر: ۹۵۷۱۶۶
رسوایی توافق عربستان و  آمریکا برای فراری دادن داعشی‌ها از موصل

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از اینسایدر، بر اساس این قرارداد قرار است بیش از 9000 تن از تروریست‌های داعش از شهر موصل در عراق به مناطق شرقی سوریه منتقل شوند تا جهت اشغال مجدد مناطق دیر الزور و پالمیرا در عملیاتی هجومی علیه نیروهای بشار اسد شرکت کنند. همچنین بر طبق این قرارداد دولت آمریکا موافقت کرده است که مجرمین محکوم به اعدام آمریکایی را نیز برای جنگ و کمک به تروریست‌ها به سوریه بفرستند.

منابع آگاه می‌افزایند که دستور حمله نیروهای آمریکایی به شهر موصل توسط باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا امضاء شده و این روزها در حال اجرا است.

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا گفت که بر اساس این دستور اوباما 500 تن از نیروهای نظامی آمریکا که در ظاهر باید برای کمک در نبرد علیه تروریست‌های داعش به پاسگاه‌ها و مناطق استراتژیک اطراف شهر موصل اعزام شوند. اما در اصل این نیروها پیرو قرارداد سری آمریکا با عربستان جهت کمک به خروج آزادانه و راحت نیرو‌های داعش از منطقه موصل عراق و انتقال آنها به مناطق جنگی سوریه فرستاده می‌شوند.

به گزارش اینسایدر ، این حرکت آمریکا و عربستان به جهت کم اهمیت جلوه دادن حضور نیروهای نظامی درگیر جنگ روسیه در سوریه و منطقه مدیترانه و نقش مهم پشتیبانی‌های ولادیمیر پوتین از بشار اسد نیروهای نظامی سوری حامی وی صورت می‌گیرد.

همین منبع می‌افزاید که واشینگتن دیگر چاره ای جز این نمی‌بیند که نقش مؤثر روسیه در پیروزی‌های به دست آمده علیه تروریست‌ها در سوریه را کم رنگ جلوه داده و از اهمیت حضور نظامی روس‌ها در منطقه کاهش دهد.

گذشته از اختلافات سیاسی، اهداف آشکار دیگر این عملیات بی‌اعتبار ساختن موفقیت‌های نیروی هوایی روسیه و از همه اینها مهم‌تر تلاشی برای تضعیف رئیس جمهوری سوریه بشار اسد خواهد بود.

این روزها که نیروهای آمریکا و انگلیس با انتقادات شدیدی در مورد شکستشان در متوقف کردن بمباران های شهر حلب روبرو هستند، تلاش می‌کنند تا با کمک به تروریست‌های سوری کمی از شکستشان در برابر نیروهای نظامی سوری و ارتش روسیه را جبران کنند.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
yuohan
-
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
۰
۰
الان این عكس چه ربطی به ماجرا داره
ش
-
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
اینها تعدادی از اون 9000 نفرند.

نیازمندی ها