رییس مرکز آمار ایران گفت: شمار ثبت نام کنندگان در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن تا ساعت 6صبح امروز (دوشنبه) به هفت میلیون و 250 هزار خانوار رسید که 24 میلیون و 400 نفر از جمعیت کشور را در بر می گیرد.
کد خبر: ۹۵۷۱۶۰
ثبت نام اینترنتی در سرشماری به 7میلیون و250 هزار خانوار رسید

به گزارش جام جم آنلاین، امیدعلی پارسا امروز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ششمین مرحله از قرعه کشی میان ثبت نام کنندگان در سرشماری اینترنتی روز گذشته انجام شد و به یکصد نفر از هموطنان برنده، از طریق سامانه 300000 اطلاع رسانی شد.

هزار نفر از افرادی که در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند، با قرعه کشی از جایزه 10 میلیون ریالی برخوردار می شوند.

همچنین 500 جایزه ١٠ میلیون ریالی نیز برای مدیران مدارسی در نظر گرفته شده که بتوانند خانوارهای دانش آموزان را به پرکردن اینترنتی سرشماری تشویق کنند.

همه خانوارهایی که به شکل اینترنتی اطلاعات آماری خود را تکمیل کنند، از 2 گیگابایت اینترنت رایگان بهره مند می شوند.

رییس مرکز آمار ایران در این زمینه گفت: بر اساس هماهنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اپراتورهای تلفن همراه ثبت نام در سامانه سرشماری از طریق تلفن همراه رایگان است.

وی افزود: افرادی که هنوز به طور اینترنتی در هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسکن ثبت نام نکرده اند، می توانند هرچه زودتر برای این امر اقدام کنند و ثبت نام خود را به ساعت های روز آخر که فرداست، نیندازند.

مهلت ثبت نام اینترنتی تا 27 مهرماه تمدید شده و پس از آن سرشماری حضوری از 28 مهرماه به مدت یک ماه در سراسر کشور به اجرا گذاشته می شود.

به گزارش ایرنا، چنانچه 35 درصد مردم در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند، جمهوری اسلامی ایران در شمار کشورهای توسعه یافته به لحاظ آماری قرار می گیرد.

بنابراین مرکز آمار ایران ثبت نام اینترنتی هشت میلیون و 881 هزار خانوار را هدف گذاری کرده و سهم هر استان نیز تعیین شده است.

برابر اطلاعات منتشر شده تا دیروز 20.5 درصد خانوارهای ایرانی و 21.5 درصد جمعیت کشور در سرشماری اینترنتی شرکت کرده بودند.

شمار ثبت نام کنندگان تا ساعت 6 صبح روز یکشنبه (دیروز) به 6 میلیون و 210هزار خانوار رسیده بود که 21 میلیون نفر جمعیت کشور را در بر می گرفت.

سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن قرار بود تا 24 مهرماه ادامه داشته باشد، این مهلت تا فردا (بیست و هفتم مهرماه) تمدید شد.

بر اساس برنامه ریزی مرکز آمار ایران، از 28 مهر تا 28 آبان ماه هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش حضوری با استفاده از تبلت انجام می شود.

مرکز آمار ایران اعلام کرده است خانوارها پس از ثبت نام در سامانه اینترنتی، کد دریافتی را حفظ و هنگام مراجعه مامور سرشماری به درب منزل آن را ارایه کنند تا دیگر به سرشماری حضوری نیازی نداشته باشند.

خانوارها می توانند در مدت تعیین شده اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir ثبت کنند.

بر اساس پیش بینی انجام شده، نتایج اولیه سرشماری امسال یکم تا پانزدهم دی ماه و نتایج تفصیلی آن مرداد سال 1396 منتشر می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها